Ga naar inhoud

zwart scherm bij opstarten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo,\r\nMijn oude laptop is bij een \'monteur\' (hoe noem je iemand die laptops repareert?) geweest.\r\ntoen ik deze terug kreeg, was deze helemaal leeg. Ik kon windows weer activeren door een code door te bellen, waarna ik een code terug kreeg.\r\ndit ging allemaal prima en ik had weer windows (xp) en kon weer gewoon op de pc.\r\nik heb de internetkabel er in gestoken en deze werkte ook gelijk.\r\nvia de site van acer (het gaat om een acer Aspire 5100) heb ik onder deze url [url]http://www.acer.nl/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=nl&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=3744&sp=page15e&ctx2.c2att1=3&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=3744&CountryISOCtxParam=NL&ctx1.att21k=1&CRC=2939325947[/url]\r\ndrivers gedownload.\r\ndit waren de volgende:\r\n- audio (bovenste)\r\n- camera (bison)\r\n- cardbus\r\ndeze downloads heb ik opgeslagen op mijn bureaublad. één van de mappen heb ik geopend om de setup te doen (ik geloof die van de camera)\r\nik heb het bestand uitgepakt en weer op setup geklikt\r\nde laptop gaf aan dat ie opnieuw opgestart moest worden.\r\nondertussen was de windows updater ook aan het updaten. deze was toevallig tegelijk klaar en heb ik ook gelijk geinstalleerd, zodat deze ook gelijk werd afgerond met het opnieuw opstarten.\r\nIk heb op OK geklikt om de laptop dus opnieuw op te starten.\r\nDit ging echter niet hoe het moest.\r\nIk kreeg de volgende schermen: acer laden en windows laden (wat ik normaal ook krijg met opstarten)\r\nhierna volgde een zwart beeld. (lichter dan het laden van windows trouwens)\r\nik dacht hij zal er wel wat langer over doen omdat ik nieuwe dingen had geinstalleerd. maar hij blijft gewoon op dit scherm.\r\nik heb de laptop een paar keer opnieuw opgestart maar er veranderde niets.\r\n\r\nwie kent dit probleem of kan mij opweg helpen?\r\n\r\nbedankt alvast!\r\n\r\nvolgens mij is echt alleen het beeld zwart maar voert hij wel dingen uit...als ik bijv op ctr+alt+delete druk en dan nog eens, sluit de laptop ook echt af.\r\nook kan ik het scherm in de slaapmodus zetten en op \'zwart scherm\' (dus wanneer je hem normaal op zwart scherm zet)
Link naar reactie
Kun je nog in veilige modus komen?\n\nheb dit \"geintje\" gehad bij update van Vista naar W7. Moest bij het zwarte scherm wachtwoord ingeven en kreeg vervolgens een leeg bureaublad. Uiteindelijk bleek dat, door de update?, een tweede beeldscherm werd weergegeven. Via de FN toets (in combinatie met de juiste toets) schijn je dit te kunnen aanpassen. Mocht je op het bureaublad kunnen komen, kan het misschien ook via rechtermuisknop en dan schermresolutie.
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;497176]Kun je nog in veilige modus komen?\r\n\r\nheb dit \"geintje\" gehad bij update van Vista naar W7. Moest bij het zwarte scherm wachtwoord ingeven en kreeg vervolgens een leeg bureaublad. Uiteindelijk bleek dat, door de update?, een tweede beeldscherm werd weergegeven. Via de FN toets (in combinatie met de juiste toets) schijn je dit te kunnen aanpassen. Mocht je op het bureaublad kunnen komen, kan het misschien ook via rechtermuisknop en dan schermresolutie.[/QUOTE]\r\n\r\nJe bedoelt t knopje als je bijv. een presentatie via een beamer houdt en je wil het scherm naar het grote witte doek verplaatsen?\r\nik heb iig alle fn knopjes geprobeert. t enige scherm waar ik in kan is bij t opstarten als ik op F2 druk, maar kom ik ook niet echt wijs uit.\r\nrechtermuisknop krijg ik ook nix te zien..\r\nheb je nog een ander ideetje:D
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;497340]Obelix71 bedoelt met de F8 toets, welke je vanaf aanzetten regelmatig 1x per sec. indrukt, tot het Windows bootmenu verschijnt.\r\n\r\nDaar kan je misschien met effect kiezen voor \"[I]Laatst goed werkende configuratie[/I]\", of in safe mode een ander herstelpunt terug zetten.[/QUOTE]\r\n\r\nIk krijg wel het scherm \'geavanceerde opaties voor windows\'. maar bij de optie laatste bekende juiste configuratie krijg ik nog steeds zwart scherm..
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Beste kans om naar de monteur terug te gaan, en vertellen dat het niet goed gegaan is ?\n\nOm nu je systeem in te komen zijn er niet zo veel opties.\nJe kan proberen in het BIOS om de delen waar je drivers voor aan het installeren was uit te zetten (audio, USB). Misschien dat Windows dan zonder die delen ook een eventuele verkeerde of beschadigde driver niet hoeft te laden, en doorstart.\nVan daar uit zou je een systeemherstel kunnen proberen.\n\nHoe je bij jou het BIOS in komt weet ik niet. Het staat meestal op de eerste schermen even vermeld welke toets te drukken, of deze info in de manual of Internet zien te vinden.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;499774]Ik zie wel een groot verschil:\r\nin die genoemde blog van David Kennerly staat een fix, en bij de uitleg wordt duidelijk dat bij dit genoemde probleem de gebruiker kan inloggen, en na één maal Ctrl+Alt+Del gedrukt te hebben taakbeheer zal starten. En dat gebeurt geloof ik niet bij marleen2511.[/QUOTE]\r\n\r\nklopt, ik krijg echt alleen een zwart scherm...dus denk dat ik dan taakbeheer ook niet te zien krijg..
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;499838][URL=\"http://webwereld.nl/nieuws/64471/microsoft-tast-in-duister-over-windows-crashes.html#source=newsletter\"]Hier nog wat meer info(Klik)[/URL], met een link naar een fix, die de meest voorkomende reden van het \"Black Screen of Death\" oplost, alhoewel er meer oorzaken zijn.[/QUOTE]\r\n\"[I]Het zwarte scherm kan optreden [B]bij inloggen[/B] op het besturingssysteem van Microsoft. Er komt dan geen bureaublad, taakbalk, systeemvak of andere normale gui-elementen in beeld...[/I]\"\r\n\r\nDe vraag aan marleen2511 is[B]:[/B] kreeg je eerst (na die laatste installatie van Windows, dus [I]net voor[/I] dit probleem) wel een inlogscherm met mogelijkheid tot invoering van gebruikersnaam en wachtwoord ?\r\n\r\nJe kan in Windows namelijk instellen of je dit te zien krijgt.\r\nJe zou zo dus ook als administrator altijd [I]zonder[/I] wachtwoord en gebruikersnaam automatisch ingelogd kunnen worden, en nooit zo\'n inlogscherm te zien krijgen...\r\n\r\nAls dat laatste waar is, dan zou dit misschien toch wel verband kunnen hebben met die genoemde fout.\r\n\r\nHeb je Ctrl+Alt+Del eens ingedrukt ? (al weet ik niet of dit bij systemen zonder inlog-eisen iets teweeg brengt :( )
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;501019]\"[I]Het zwarte scherm kan optreden [B]bij inloggen[/B] op het besturingssysteem van Microsoft. Er komt dan geen bureaublad, taakbalk, systeemvak of andere normale gui-elementen in beeld...[/I]\"\r\n\r\nDe vraag aan marleen2511 is[B]:[/B] kreeg je eerst (na die laatste installatie van Windows, dus [I]net voor[/I] dit probleem) wel een inlogscherm met mogelijkheid tot invoering van gebruikersnaam en wachtwoord ?\r\n\r\nJe kan in Windows namelijk instellen of je dit te zien krijgt.\r\nJe zou zo dus ook als administrator altijd [I]zonder[/I] wachtwoord en gebruikersnaam automatisch ingelogd kunnen worden, en nooit zo\'n inlogscherm te zien krijgen...\r\n\r\nAls dat laatste waar is, dan zou dit misschien toch wel verband kunnen hebben met die genoemde fout.\r\n\r\nHeb je Ctrl+Alt+Del eens ingedrukt ? (al weet ik niet of dit bij systemen zonder inlog-eisen iets teweeg brengt :( )[/QUOTE]\r\n\r\nik gebruikte idd geen inlog...laptop startte gelijk op.\r\nctrl alt del helpt niet...ik krijg echt niets te zien...\r\niemand nog ideeen?
Link naar reactie
Nou, ik tast in het donker.\n\nHier wel iemand waarbij het niets met het eerder genoemde [I]Black screen of death[/I] te maken had, maar er beschadigde sectoren op de harddisk ontstaan zijn: \n\n[url=http://www.betanews.com/article/Tracking-Vistas-elusive-Black-Screen-of-Death/1245254312/2][I]\" I had this with Vista Home Premium 32bit on a laptop. After typing login pword, black screen. No Task Manager possible. System Restore failed. Even could not reimage the HDD until I discovered it was bad blocks (a hardware problem not software). Chkdsk /r to mark bad blocks, then reload image from my backup.\" [/I][/url]
Link naar reactie
Prima !\n\nMaar kijk ook naar mijn laatste bericht, en doe liefst[I] direct [/I]een volledige schijfcontrole ;).\n\n(rechtsklik op C: , kies \"[I]Eigenschappen - extra - Dit volume op fouten controleren[/I]\". Klik in het volgende venster beide opties aan, en herstart. Duurt even)\n\nHet kan zijn dat er een schijfdeel is wat beschadigd is, wat pas op een bepaald moment in gebruik raakt, en op dat moment pas (Windows) bestanden beschadigd.\n\nAls je het eindresultaat van de schijfcontrole wilt lezen[B]:[/B]\nga naar [I]Configuratiescherm - Systeembeheer - Logboeken[/I], (of type eventvwr.msc in een \"[I]Start - Uitvoeren[/I]\" tekstveld)..\nOnder \"[I]Toepassingen[/I]\" scroll je naar de datum / tijd dat de check uitgevoerd is, en zoek de entree welke is als:\n\"[I]Informatie - [datum] - [tijd] - Winlogon[/I]\". Dubbelklik daar op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...