Ga naar inhoud

Video op eigen website


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk op eigen website een video te plaatsen?\r\nQua ruimte is het geen probleem. Mijn webspace (bij One.com) is in totaal 3 GB.\r\nEn, voor iets meer, is het 10 of 25 GB.\r\nAlleen, er moet wel een tool zijn om het af te spelen.\r\nKan dat bijv. hiermee: [URL=\"http://www.uvid.nl/uvid-webvideo/free?gclid=CO3R1rHX9J0CFUeK3godmHtzJQ\"]Uvid Webvideo (Free)[/URL].
Link naar reactie
1 \r\n2 \r\n3 \r\n4 \r\n5 \r\n6 Video\r\n7 \r\n8 \r\n9 \r\n12 \r\n13 \r\n14
Lutterzijl
\r\n15 \r\n22\r\n23\r\n\r\n[SIZE=\"2\"]( Regels zijn handmatig toegevoegd, voor aanduiding.)[/SIZE]\r\n\r\nNadat de pagina op de server is gezet (van One.com), wordt [URL=\"http://www.thirdhand.nl/videoflv3.htm\"]aangeroepen[/URL] verschijnt: \"SWFObject niet gedefinieerd\". In IE8: F12 - Script - Foutopsporing.\r\nRegel 10 is dan geel. Indien deze regel weggelaten wordt, verschijnt dezeflde foutmelding,\r\nregel 7 is dan geel.\r\n\r\nHet kan zijn dat de server van One.com hiervoor niet is ingesteld.\r\nOf, dat het script niet goed is. Eerlijk gezegd, ook weinig kennis van HTML en Javascript.\r\nVragen:\r\nRegel 10, moet er video.flv of player.flv staan?\r\nOf, misschien deze regel weglaten?\r\nRegel 16, als boven, het object, video.flv, of het soort, player.flv?\r\n\r\nEnkele pagina\'s over Javascript en video op eigen site plaatsen:\r\n* [URL=\"K:\\Programma\'s\\JW FLV Media player\\Tutorial online video.mht\"]Video, tutorial (ned.)[/URL]\r\n* [URL=\"K:\\Programma\'s\\JW FLV Media player\\swfobject.mht\"]SWFObject, uitgebreide documentatie (eng.)[/URL]\r\n* [URL=\"K:\\Programma\'s\\JW FLV Media player\\HTML en JavaScript Flash video (_FLV) weergeven.mht\"]Flash video weergeven (ned.)[/URL]\r\n* [URL=\"K:\\Programma\'s\\JW FLV Media player\\FLV Player - Help - FAQ.mht\"]FLV Player (Help, eng.)[/URL]\r\n* [URL=\"K:\\Programma\'s\\JW FLV Media player\\flash werkt niet in FF - DutchJoomla! Forum.mht, Opgelost.mht\"]Flash werkt niet (Joomla forum, probleem opgelost, ned.)[/URL]\r\n* [URL=\"K:\\Programma\'s\\JW FLV Media player\\SWFObject Javascript Flash Player detection and embed script.mht\"]Javasript (adobe Flash player, eng)[/URL]\r\n* [URL=\"K:\\Programma\'s\\JW FLV Media player\\Setup Wizard LongTail Video Home of the JW Player.mht\"]Aanmaken code (Javascript voor Adobe player, eng.)[/URL]\r\n\r\nZelf kan ik met bovenstaande informatie achter de links het niet oplossen. Zoals gemeld, mijn kennis m.b.t. HTML en Java is minimaal.
Link naar reactie
@Couch_Potato\r\nPlayer: video.flv\r\nBestand: Lutterzijl.avi\r\nDeze staan beide in de hoofddirectory.\r\n\r\n@Foobar\r\nHet object swfobject bestaat toch?\r\nWat moet gewijizigd worden in regel 7 t/m 11?\r\n\r\nDe pagina is op te roepen met [URL=\"http://www.thirdhand.nl/videoflv.htm\"]deze link[/URL].\r\nEn de HTML code (in IE8 ) met:\r\n- Extra (op onderste werkbalk, niet Extra in menubalk)\r\n- Ontwikkelhulpprogramma\'s\r\n- Tabblad script\r\nOf met F12.\r\nFoutopsporing met de knop \'Foutopsporing starten\'\r\nEr komt dan een melding van een fout in regel 11.\r\n\r\nIs er misschien een lezer die een werkend voorbeeld heeft?\r\n\r\nVraag blijft ook, zoals vermeld, of de server (op One.com) het swfobject herkend.\r\nDit zou getest kunnen worden door de player en de file in de map te plaatsen waarin ook\r\nde pagina staat. En dan met Share Point designer (waar de pagina mee gemaakt is)\r\nvoorbeeld in browser aanroepen.\r\n\r\nMaar ik wil het nu even laten rusten.
Link naar reactie
[QUOTE=RKR;495266]Vraag blijft ook, zoals vermeld, of de server (op One.com) het swfobject herkend.[/QUOTE]\r\nIs javascript, dus gaat volledig buiten de server van one.com om. Verwerking van het script wordt aan de computer van de bezoeker over gelaten. Moet echter geen probleem zijn voor moderne browsers (vermits het script goed is natuurlijk!).\r\n\r\nGooi wat je nu hebt eens weg en begin stap-voor-stap overnieuw. Uitgaande van een werkend voorbeeld uit de instructies horende bij het script. In dat voorbeeld ALLEEN de naam van het videobestand aanpassen en controleren of het werkt. Pas daarna andere dingen gaan wijzigen en tussendoor steeds controleren of het nog goed gaat.
Link naar reactie
Lijkt mij een goed idee.\r\nUitgaande van [URL=\"http://www.longtailvideo.com/support/jw-player-setup-wizard\"]deze link[/URL].\r\n\r\nEén fout is nu duidelijk. De source moet verwijzen naar de player (video.flv), en niet naar swfobject.\r\n\r\nEn, het boek Basiscursus Java (wat in de kast staat) er bij pakken. Want het werken met variabelen is mij niet helemaal duidelijk. Eén taal kan ik snel iets in maken, Visual Basic.\r\nDe andere heb ik weinig tot geen ervaring mee.\r\n\r\nMisschien mag even hardop gedacht worden, a.d.h.v. onderstaande code.\r\n\r\n1 \r\n2
This text will be replaced
\r\n3 \r\n\r\nIn regel 1, tussen en wordt het object geladen, nadat is aangegeven dat het om Javascript gaat. De player (video.flv) staat in de root.\r\nRegel 2, titel.\r\nRegel 3, opnieuw Javascript. \r\nRegel 4, nieuwe instantie van de player\r\nRegel 5 - 7, instellingen (ongewijzigd)\r\nRegel 8, ?\r\nRegel 9, het bestand (wat afgespeeld moet worden)\r\nRegel 10, einde javascript\r\n\r\nVooral regel 4 en 8 zijn mij niet helemaal duidelijk.\r\nHet swfobject is misschien een soort variabele die gebruikt kan worden voor players.\r\nEn, in regel 8 het daadwerkelijk toevoegen. Kan dus ook vanuit de root.\r\n\r\n[SIZE=\"1\"]En nu stop ik er even mee.[/SIZE]
Link naar reactie
[URL=\"http://www.thirdhand.nl/videoswf3.htm\"]Het werkt![/URL]\r\nAls proef is een korte video ingesloten.\r\n(De -eigengemaakte-preview sluit ook nog niet helemaal goed aan.)\r\n\r\nEn eerlijkheidshalve, ik begrijp nog niet alles m.b.t. het swfobject.\r\nHet swfobject (waar staan de letters swf voor?) kan gebruikt worden om een video bestand\r\nin op te nemen. Die dan door een player, in dit geval JW Media Player (een voortzetting van\r\nWindows Mediaplayer Classic?) wordt getoond.\r\n\r\nBij het downloaden van de player worden ingesloten:\r\n- player-viral.swf\r\n- swfobject\r\n- video.flv (de player)\r\n- yt.swf\r\n-preview.jpg\r\n-readme.html\r\nWat is player-viral? yt.swf is, voor zover ik weet, een plugin die nodig is i.g.v. YouTube.\r\n\r\nNadere uitleg is welkom!\r\n\r\nOok een goede (free) converter onbreekt nog.\r\nEen .flv wordt goed getoond, maar bij mp4 is er wel geluid maar geen beeld.\r\nVoor omzetten, van .avi of .mp4 naar .flv, is er Moavi. Maar deze is beperkt gratis (30 dagen).\r\nEn, met een [URL=\"http://www.thirdhand.nl/videoswf2.htm\"]watermerk[/URL].
Link naar reactie
[I]Converter[/I]\r\nHet proberen van een aantal video converters leverde óf slechte resultaten (Any, Riva, Super converter, Clone2Go en meer), óf problemen met de instelling op (o.a. Media coder en Quick Media coder). \r\nVoor HD kwaliteit is nog geen goede free converter gevonden.\r\nDe kwaliteit van Moavi is zeer goed (maar kost €30). \r\nMet pinnacle een .flv bestand aanmaken is geen goed alternatief.\r\nEen Pinnacle MP4 bestand is van goede kwaliteit, maar een .flv slecht.\r\n\r\n[I]Alternatieven[/I]\r\n1 MP4\r\nVoor zover ik weet kan hetzelfde script ook MP4 gebruikt worden. Met de extensie x-m4v.\r\nDeze code kan niet op de site van Longtail gegenereerd worden. En ook nog geen uitgewerkt voorbeeld hiervan gezien.\r\n\r\n2 WMV\r\nDe met Pinnacle gemaakte WMV bestanden zijn ook van goede kwaliteit. (Wel groot, ong. 60 MB / min.) Er kan ook code voor de wmvplayer gegenereerd worden.\r\n\r\n3 FireFox of IE\r\nMisschien kan het ook gewoon met IE of FireFox, want die spelen ook MP4 video\'s af.\r\n\r\nTevens is dit eenvoudiger, één proces minder.\r\n\r\n[I]SWF[/I]\r\nSWF is dus Shock Wave Flash. Ok, dan is er iets aan te koppelen (makkelijker te onthouden zo).\r\nEn player-viral.swf, een hulpbestand voor het omschrijven van de file?
Link naar reactie
Om de problemen met converteren naar .flv te omzeilen, en toch HD kwaliteit te behouden,\r\nnu een andere code ingevoegd. Met wmvplayer.js.\r\n\r\nDeze (onderstaande) code begrijp ik echter niet helemaal.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n \r\n\r\n- Moet de container player.xaml bevatten?\r\n- Wat gebeurd er na het toewijzen van var ply = new jeroenwijering.Player(cnt, src, cfg)?\r\nWordt dan de file, met de instellingen, geladen in de player?\r\n\r\nFoutopsporing toont geen fout. Echter, na start verschijnt het ikoon voor laden, en dan stopt de player.
Link naar reactie
Ik ben even gestopt met de wmvplayer, en nu bezig om mp4 met de swfplayer af te laten spelen.\r\nOp forums staat dat dat kan. Vaak staat er dan H.264 bij (zegt mij niets).\r\nIk las wel iets over instellingen: x-flv voor .flv files, en x-m4v voor mp4.\r\nIs misschien x-flv default, zodat voor mp4 de instelling aangepast moet worden?\r\nDe video wordt wel afgespeeld, maar alleen met geluid (beeld blijft zwart).\r\n\r\n[URL=\"http://deepfriedconcepts.com/stills/notes/week7/week7_2.html\"]Hier[/URL] een werkend voorbeeld met swfplayer en mp4.
Link naar reactie
Video\'s op eigen site met het swfobject werkte al.\r\nVoor FLV bestanden, en voor MP4. Met FLV werkt het goed,\r\nmaar met MP4 niet. Er is wel geluid, maar geen beeld. \r\nOp de site van Log Tail video staat dat de FLV player ook\r\nMP4 formaat aankan.\r\n\r\nVideo\'s in WMV formaat, voor de wmvplayer werkt nu ook.\r\nHieronder de code.\r\n\r\n[HTML]\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n[/HTML]\r\n\r\nDe verwijzingen zijn anders dan in de gegenereerde code, de hele URL.\r\n\r\nDoordat de wmvplayer nu ook werkt, is het mogelijk rechtstreeks met Pinnacle gemaakte bestanden van HD kwaliteit af te spelen. Zie ook topic over Pinnacle 14.
Link naar reactie
[URL=\"http://nl.wikipedia.org/wiki/H.264\"]H.264, MPEG-4 Part 10, of AVC is een digitale video codec, die een zeer sterke compressie nastreeft. [/URL]\r\n\r\nIk weet niet of de MP4 bestanden die Pinnacle aanmaakt ook hiertoe behoren.\r\nMaar misschien is een zelfde video (m.b.t. formaat en kwaliteit) in MP4 toch aanzienlijk\r\ncompacter dan een WMV bestand.\r\nDaarom ook jammer dat MP4 voor de FLV player nog niet lukte.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...