Ga naar inhoud

Woning-beveiliging met webcams


Anoniem2

Aanbevolen berichten

In ons zomerhuis in het buitenland is inmiddels driemaal ingebroken. Daarom wil ik het met webcams gaan bewaken. \r\n\r\nIk denk aan vier [B]webcams[/B] (twee binnen en twee buiten, met IR-belichting) die op een computer worden aangesloten. Die worden dan met een programma met bewegingsdetectie bewaakt. Bij onraad krijg ik bericht op mijn computer thuis en op mijn mobieltje. De beelden moeten dan de politie helpen de dader(s) op te sporen. En als er eenmaal de \"mare rondgaat dat \"bij die Hollanders\" je op de webcam wordt gezet, dan hoop ik dat dat ook preventief gaat werken.\r\n\r\nDe (actieve) webcams worden van hun lichtjes ontdaan, er komen ook een paar \"dummies\" waar men z\'n woede eerst op kan richten (en zo nog beter \"in the picture\" komen, die wèl een lampje (LED) hebben. Verder worden er IR-verlichtings-LED\'s bij ramen en deuren opgehangen - de camera\'s verraden hun positie daar niet mee!\r\n\r\nIk heb daar internetaansluiting. Ik wil al mijn elektriciteit afsluiten behalve die voor de computer en \'s-winters ook voor de verwarming tegen bevriezing. Daarvoor heb ik een schakelaar met afstandsbesturing (radiografisch) die 40 A kan schakelen. Weet iemand zo een te koop?\r\n\r\nNu de vra(a)g(en): \r\n1. Moet ik bepaalde eisen aan de webcams stellen;\r\n2. Is er een freeware of goedkoop programma dat vier camera\'s combineert en de bewegingsdetectie verzorgt. (Je ziet die beelden wel in winkels e.d. - maar dat kan ook heel duur zijn!)\r\n3. zijn er nog andere handige tips. (ik denk daarbij óók - maar niet alleen - aan problemen omtrent toelaatbaarheid van dergelijke video-opnamen.) De camera\'s worden duidelijk alleen op ons eigen terrein gericht - mede i.v.m. vals alarm - en ik zal een bordje op mijn hek aanbrengen dat er diverse soorten inbraakdetectie is en zo meer.\r\n\r\nEen andere mogelijkheid is een schrikdraad-installatie op mijn deuren en luiken aansluiten. Niet dodelijk (ook niet voor het vee) maar wel \"afschrikkend\" - maar ik aarzel i.v.m. het \"Hagelgeweer-arrest\" ergens uit de 30er jaren in Nederland. \r\n\r\nDe inbrekers moeten de bak in, niet ik!\r\n\r\nAlvast dank voor al uw nuttige tips.\r\n\r\nPloeff
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...