Ga naar inhoud

Thuisnetwerk pc & laptop Vista


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zou graag mijn mappen van de laptop kunnen raadplegen via mijn pc.\nDe pc en de laptop beschikken alle 2 over Win Vista en alleen de pc is aangesloten aan de router, de laptop heeft draadloos internet.\n\nIk heb ergens gelezen dat ik ze dan alle 2 onder dezelfde werkgroep moet zetten, dit heb ik nu ook gedaan.\n\nHet netwerk van de pc stond eerst op bedrijfsnetwerk, dit heb ik nu naar thuisnetwerk veranderd via \"Deze computer\" > netwerk-id\n\nAls ik hierna naar een schijf ga (op mijn laptop) om deze te delen, dan zie ik in tablad \"delen\" dat de knop \"delen\" niet zichtbaar is.\n\nOp mijn laptop heb ik via \"netwerkcentrum\" een ad-hoc netwerk gemaakt,\nnu moet ik \"wachten tot gebruikers verbinding maken\"\nProbleem is dat ik dat netwerk niet via mijn pc zie...\n\nBen ik juist bezig?\n\n(ik heb al op veel verschillende fora gekeken maar vind het antwoord niet echt)
Link naar reactie
Ik neem aan dat zowel de laptop als ook de pc op DEZELFDE router aangesloten zijn, de ene draadloos en de ander bedraad?\r\nZo ja, in beide pc\'s in het netwerkcentrum \'bestanden en printers delen\' aanzetten en \'met wachtwoord beveiligd delen\' uitzetten.\r\nAls je geen firewallprogramma\'s gebruikt zou je nu de gedeelde mappen moeten kunnen zien zogauw je \'netwerk\' aanklikt.\r\nEen andere optie is om teamviewer te gebruiken, doe je dat, dan maakt het niet uit waar de laptop is aangesloten, al is dat aan de andere kant van de wereld. Zie [url]www.teamviewer.com[/url]
Link naar reactie
handig is ook als op alle twee de pc\'s hetzelfde account aanwezig is dus bv. [COLOR=\"Red\"]administrator[/COLOR] met wachtwoord [COLOR=\"Red\"]ad-pc[/COLOR] en dat die twee pc\'s een makkelijke naam hebben zoals [COLOR=\"DarkRed\"]desktop[/COLOR] en [COLOR=\"DarkRed\"]laptop[/COLOR] en dan kan je deze makkelijk vinden via \'mijn computer\' in het menu bij ADDRESS [ik heb engelse windows] waar je [COLOR=\"DarkRed\"]\\\\desktop[/COLOR] en voor laptop [COLOR=\"DarkRed\"]\\\\laptop[/COLOR] kan typen met daarachter de naam van de gedeelde map...dus [COLOR=\"DarkRed\"]\\\\desktop\\bestanden[/COLOR] en met ENTER toets bevestigen. Deze map [COLOR=\"DarkRed\"]\'bestanden\'[/COLOR] moet wel bestaan en je moet deze ook middels [I]de rechter muis knop menu[/I] kiezen voor delen
Link naar reactie
wil je niet dat andere deze gedeelde mappen zomaar kunnen vinden/zoeken vanuit hun, op jouw netwerk aangesloten laptop, dan kun je deze map [COLOR=\"DarkRed\"]bestanden[/COLOR] delen met erachter een $ teken. Dus geen map bestanden$ aanmaken want dat werkt niet. Je moet dan wel deze verbinding maken via bv [COLOR=\"DarkRed\"]\\\\desktop\\bestanden$[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...