Ga naar inhoud

wrt54gl bridged


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nBeneden staat een KPN experiabox die draadloos signaal uitzend. Op zolder heb ik een Linksys wrt54gl over. Ik heb tomato firmware op de wrt54gl gezet. Dit werkt goed. \r\n\r\nHet IP adres van de experia is 192.168.1.254, ik heb de wrt54gl 192.168.1.253 gegeven. Subnet is 255.255.255.0.\r\n\r\nIn de wrt54gl heb ik DHCP uitgezet en de wireless mode op Wireless Ethernet Bridge gezet. Vervolgens dezelfde ESSID en WPA2/PSK key als experia gegeven. \r\n\r\nVolgens [URL=\"http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/3810281\"]deze [/URL] Howto heb ik het zo goed ingesteld en moet ik nu een IP adres krijgen van de experiabox, helaas krijg ik die niet. \r\n\r\nWat doe ik niet goed?
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;483478]heb je wel de kabel van lan poort naar lan poort gezet[/QUOTE]\r\n\r\nBij een ethernet bridge? Volgens mij is het juist de bedoeling van die kabel af te zijn......\r\n\r\nTS: de bridge is wel gemaakt? Dan zou het inderdaad moeten werken. Ik gebruik 2x Linksys WRT54G om een bridge te maken, heb DD-WRT gebruikt. Heb de 2e WRT in client bridge mode staan, misschien dat dit scheelt?
Link naar reactie
ja die kabel hoort er idd niet tussen. Ik weet niet of de bridge gemaakt is. Merk er niet zoveel van iig. Volgens de howto wel. Maar krijg dus geen ipadres van de hostrouter. Hoe kan ik dit controleren?\r\n\r\nIk heb inmiddels de wrt ook met DD-WRT geupgrade, maar zelfde verhaal. Krijg geen ipadres. Ik heb hiervoor [URL=\"http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_WRT54G/GL/GS/GX\"]deze[/URL] handleiding gebruikt, paragraaf v1.0 & v1.1. Deze versie van dd-wrt staat er nu dus op, wrt.v23_vpn_generic.bin. Welke versie heb jij gebruikt?\r\n\r\nHelaas heb ik geen twee WRT54GL\'s en wil er ook niet een extra voor aanschaffen. Als het lukt is het leuk, anders pech gehad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...