Ga naar inhoud

missing operating system


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo \r\n\r\nde laptop van me zusje had geen besturingssysteem meer en nu heb ik vista home basic met een torrent gedownload zodat ik hem weer met een cd kan installeren aangezien de orginele cd gewoon op der pc stond maar die nu weg is maar als ik de cd erin doe komt er wat tekst en daarna staat er missing operating system hoe kan ik dit oplossen ?\r\n\r\nmvg
Link naar reactie
[QUOTE=marcelmarion;482189]welke tekst word weergegeven?\r\nstaat in bios de optische drive ingesteld om van op te starten?[/QUOTE]\nBroadcom Base PXE-2.1 v 1.0.7\r\nCopyright (c) 2000-2006 Broadcom Corporation\r\nCopyright (c) 1997-2000 Intel Corporation\r\nPXE-E61 : Media test failure, check cable\r\nPXE-M0F: Exting Broadcom PXE ROM\r\nOperating System not found\r\n\r\nen wat bedoel je met de optische drive in de bios ?
Link naar reactie
[QUOTE=marcelmarion;482202]optische drive =cd/dvd/spel\r\nje moet opstartvolgorde instellen dus eerst de cd/dvd speler en als tweede de harde schijf.\r\nals je dan opstart met een windowscd dan gaat hij instaleren.\r\nen natuurlijk moet het wel een bootable kopie van windows zijn , dus de gedownloade versie moet bv een iso zijn die je op een cd hebt gezet[/QUOTE]\ndat is een nrg bestand
Link naar reactie
Je kunt nog proberen,of je met Testdisk op de PartedMagic iso,de schijf kunt benaderen.\n\n[URL]http://partedmagic.com/[/URL]\n\nOok weer als image branden.\n\nMocht Testdisk de schijf kunnen vinden,\n\n1.Start Testdisk en enter.\n2.Kies de goede schijf en enter 2x.\n3.Kies Advanced en enter.\n4.Zorg dat \"Boot\" geselecteerd staat en enter.\n\ngeef dan door of de bootsector OK is of niet en verder of de bootsector en de backup-bootsector identiek zijn.\n\nGreetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...