Ga naar inhoud

kan geen besturingssysteem installeren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik heb hulp nodig met de laptop van me zusje ik probeerde gisteren haar laptop naar de fabriek instellingen te zetten alles ging goed hij haalde de troep er af maar zodra alles er af was en hij bij 100% kwam stond er in ene een error weet niet meer precies wat er stond maar het was iets zoals dit : error: 1x0DOOOOOOD is dit een virus ?\r\n\r\nmaar goed toen starten die opnieuw op als je op ok klikte en kwam er het laadscherm maar na het laad scherm kwam er een zwart scherm met een wit knipperend streepje \r\ndaarna is me vader er maar mee aan de slag te gaan maar tevergeefs nu op dit moment komt er na het laad scherm een zwart scherm met de tekst :invalid system disk replace the disk, and press any key...\r\nmaar der zit helemaal geen disk in voor de rest kan ik helemaal niks behalve naar de bios enzo \r\n\r\nik ben radeloos en weet niet wat ik moet doen:( misschien dat iemand me hier kan helpen om dit op te lossen ik hoop op een snel verlossend antwoord \r\n\r\nmvg kevin
Link naar reactie
De harde schijf is ook een disk in dit opzicht...\r\n\r\nLijkt erop dat de installatie niet goed is gegaan. Heeft je vader de recovery opnieuw uitgevoerd? Zo nee, dan dat eerst nog eens proberen. Er heeft misschien ergens een hik gezeten die nu wel goed gaat.\r\n\r\nVirus lijkt me sterkt, maar uiteraard de netwerkkabel verwijderen tijdens een herinstallatie.\r\n\r\nOm te kijken of het een hardwareprobleem is zou je Ubuntu kunnen downloaden en deze vanaf cd starten (installeren hoeft niet). Als die wel start is er met de hardware in principe niets mis; kijk dan gelijk even of je de harde schijf kunt benaderen.\r\n\r\nAls de recovery disk niet in orde is zou je ergens een XP CD of Vista DVD kunnen lenen en deze gebruiken om te installeren met gebruik van het licentienummer op de sticker op de laptop.\r\n\r\nZijn een paar opties. Die error zegt niet veel als je niet precies weet wat er stond...
Link naar reactie
na de eerste keer dat het fout ging heeft me vader kunnen uitvinden om het opnieuw naar fabrieks instellingen te zetten maar weer de zelfde error hij deed dat d8 ik met alt f10 maarja daarna vond ie nog een instalatie cd van windows 98 ik weet het das heel oud maar de rest van de pc\'s hebben de recovery op de pc staan\r\n\r\nmvg
Link naar reactie
me zusje is naar een pc winkel gegaan en heb een vista installatie cd gekregen dus die heb ik er ingedaan direct opstarten vanaf cd en alles lukt tot ik een partitie moet kiezen die staan alle 2 vol dan wil ik ze formateren maar dan krijg ik de fout melding : kan de geselecteerde partitie niet formatteren [fout: 0x80004005] wie weet wat ik nu moet doen ?\r\n\r\nmvg\r\n\r\ngraag een snelle reactie dan kan ik weer verder :)
Link naar reactie
[QUOTE=Aladin;481949]Zou het persoonlijk zonde vinden ook.\nMaar goed.\nMet een officiele Viesta cd moet het zichzelf allemaal wel wijzen.[/QUOTE]\ntjaah tis niet mijn laptop maar die van me zusje ;)\r\n\r\nmaar alles werkt prima met die cd tot ik een patitie moet kiezen waar het op word geinstaleert want die staan beide vol ofzo volges mij door ubuntu dus wil ik die gaan formateren maar dan krijg ik de foutmelding enig idee hoe ik dit kan verhelpen ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...