Ga naar inhoud

achtergrond veranderen


Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Je kan inderdaad zowel green als blue screen gebruiken. Let inderdaar evn op de belichting bij het filmen. Als je de achtergrond niet goed belicht kunnen er schaduwen ontstaan die dus niet weggehaald worden. Een uitleg hoe je blue/green screen gebruikt in Adobe Premiere Elements:\r\n\r\n1. Importeer de video en zet deze in de tijdlijn.\r\n2. Selecteer de (net geïmporteerde) video.\r\n3. Klik onder het tabblad \'\'Edit\'\' op effects\r\n4. Selecteer \'\'Blue screen key\'\' of \'\'Green screen key\'\' (zie afbeelding)\r\n5. Klik op Apply.\r\n6. Zet nu de afbeelding lettelijk boven de video.\r\n7. Bevalt het niet? Ga dan weer naar effects, selecteer blue of green screen key en klik vervorgens op edit effects. Daar moet je het een en ander uitvogelen, maar het resultaat is geweldig.\r\n\r\nIk hoop dat je nu lukt!\r\nTrouwens, computer idee heeft daar ook een keer een artikel over geschreven (videotrucage, pagina 38, nummer 6 2008), ik weet niet of je daar wat aan hebt.
Link naar reactie
[QUOTE=joadr2003;477862]Blue of green, kan allebei ! [U]Maar erg makkelijk is het niet[/U]. kijk voor materialen én een tutorial op [url]http://www.rittz.com/nl/chromakey.html[/url] Daar is alles te vinden![/QUOTE]\r\n\r\nAls ik op die link klik krijg ik inderdaad een pagina over chromakeying te zien. Daar zeggen ze dat je zo\'n doek moet kopen en die strak spannen met een spanveer enz. Ik gebruik zelf meestal een groen laken (om een matras heen) en dan zet ik dat matras recht op. En de belichting van de achtergrond doe ik met wat bureaulampen. Het werkt echt! Zo hoeft iemand die voor de lol een beetje wil spelen met keying niet veel geld uit te geven.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...