Ga naar inhoud

Printer delen.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Thuis heb ik een Medion computer en een Packard Bell laptop.\r\nDe computer is via kabel met KPN experiabox aangesloten. De laptop kan draadloos in het thuisnetwerk meedoen.\r\nNu heb ik een HP deskjet 2460 op de grote com,puter. Deze wil ik ook vanaf de laptop aansturen, maar dat lukt niet.\r\nIk heb de software van HP op beide computers geinstalleerd en de wizard Printer delen op beide uitgevoerd.\r\nVanaf de laptop kan ik wel een printopdracht geven en zie in de taakbalk ook het sym,bool voor afdruk in de wachtrij.\r\nDe printer doet echter niets.\r\nHeb ik iets fout gedaan? Wie weet een oplossing of een goede tutorial (liefst met afbeeldingen)
Link naar reactie
Volgens mij is het fout gegaan bij het installeren van de software op beide pc\'s.\r\n\r\nDe normale manier om een printer te delen is als volgt:\r\n\r\n- Je installeert de software alleen op de pc waar de printer fysiek aan vast zit.\r\n- Je deelt die printer op de eerste pc\r\n- Dan voeg je op de 2e pc een printer toe en kies je voor een \'netwerkprinter\'.\r\n- Als het goed is zal die 2e pc dan de printer vinden die fysiek aan de 1ste pc vast zit.\r\n- je kiest deze printer en pc2 zal de benodigde software zelf installeren vanaf pc1.\r\n\r\nEn ja, het is heel belangrijk om te weten welk OS je op de pc\'s hebt staan, want een printer onder Vista, kan niet zomaar gevonden worden door een pc met XP. Andersom lukt het wel.
Link naar reactie
Hallo QPC : ik heb iets dergelijks; ik weet niet of ik dit hier \"kwijt\" kan, maar ik hoop van wel. Ik ben zover dat mijn laptop met de melding komt: de server voor de printer Epson Stylus SX 5000 serie beschikt niet over het juiste stuurprogramma etc... Mijn vraag: \r\n\r\nhoe kom ik aan het juiste stuurprogramma, wordt hiermee bedoeld dat mijn printer (Epson), die met mijn desktop is verbonden, geen juist stuurprogramma heeft om de opdrachten van mijn laptop te herkennen?? Het heeft niet te maken met een firewall of zoiets???\r\n\r\nmvg\r\n\r\nJohn
Link naar reactie
[QUOTE=jroos4;477846]Hallo QPC : ik heb iets dergelijks; ik weet niet of ik dit hier \"kwijt\" kan, maar ik hoop van wel. Ik ben zover dat mijn laptop met de melding komt: de server voor de printer Epson Stylus SX 5000 serie beschikt niet over het juiste stuurprogramma etc... Mijn vraag: \r\n\r\nhoe kom ik aan het juiste stuurprogramma, wordt hiermee bedoeld dat mijn printer (Epson), die met mijn desktop is verbonden, geen juist stuurprogramma heeft om de opdrachten van mijn laptop te herkennen?? Het heeft niet te maken met een firewall of zoiets???\r\n\r\nmvg\r\n\r\nJohn[/QUOTE]\r\n\r\nMaak even een eigen topic aan met dit probleem, want je stelt nu een nieuwe vraag in iemand anders zijn topic. Dat is niet de bedoeling.\r\nGeef in het nieuwe topic meteen even wat meer info, oa welk OS je gebruikt op de pc\'s.
Link naar reactie
Beide pc\'s (desktop en laptop) staan aan.\r\nOp beide pc\'s staan de printers geinstalleerd.\r\nWeet niet of op desktop files in wachtrij staan. Ik zit nu in Ermelo en surf en mail via normale analoge telefoonlijn. Supertraag.!\r\nZal. zodra weer thuis, e.e.a. nakijken.\r\nAllen bedankt voor de adviezen.\r\nDick (faasco)
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...