Ga naar inhoud

router werkt wel op laptop maar niet op pc


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nGister een router geinstaleerd voor draadloos internet op pc en laptop. De laptop is nu online maar pc niet. Die moet ik elke keer weer met kabel verbinden met router als de pc is uitgeschakeld geweest. Als ik dit heb gedaan en de kabel er weer uit doe blijf ik online. Het zou toch niet zo moeten zijn dat ik dit elke keer zou moeten doen? Voor de pc heb ik een ontvanger gekocht en geinstaleerd. Met de laptop dus geen problemen.\r\nKan iemand deze leek helpen? \r\nBedankt,\r\nMeertje
Link naar reactie
[QUOTE=Meertje;472064]Hallo,\r\nGister een router geinstaleerd voor draadloos internet op pc en laptop. De laptop is nu online maar pc niet. Die moet ik elke keer weer met kabel verbinden met router als de pc is uitgeschakeld geweest. Als ik dit heb gedaan en de kabel er weer uit doe blijf ik online. Het zou toch niet zo moeten zijn dat ik dit elke keer zou moeten doen? Voor de pc heb ik een ontvanger gekocht en geinstaleerd. Met de laptop dus geen problemen.\r\nKan iemand deze leek helpen? \r\nBedankt,\r\nMeertje[/QUOTE]\r\n\r\nWat bedoel je met [I]Voor de pc heb ik een ontvanger gekocht en geinstaleerd[/I] ?
Link naar reactie
Ik denk dat hij een usb-wifi ontvanger heeft geinstalleerd. En dat het niet lukt, omdat de bedrade kaart als standaard netwerkverbinding is geinstalleerd, waardoor de pc daar als eerste zoekt naar verbinding.\nJe xzal de draadloze verbinding als standaard moeten instellen, maar geen idee hoe.\n\nIs er een reden dat je de PC draadloos wilt? Een keer netjes kabeltje trekken en het werkt, meestal sneller dan draadloos. De voordelen van draadloos gelden meestal niet voor een PC, die zal je toch niet te vaak verplaatsen?
Link naar reactie
[QUOTE=polling;472114]Ik denk dat hij een usb-wifi ontvanger heeft geinstalleerd. En dat het niet lukt, omdat de bedrade kaart als standaard netwerkverbinding is geinstalleerd, waardoor de pc daar als eerste zoekt naar verbinding.\r\nJe xzal de draadloze verbinding als standaard moeten instellen, maar geen idee hoe.\r\n\r\nIs er een reden dat je de PC draadloos wilt? Een keer netjes kabeltje trekken en het werkt, meestal sneller dan draadloos. De voordelen van draadloos gelden meestal niet voor een PC, die zal je toch niet te vaak verplaatsen?[/QUOTE]\r\n\r\nHet maakt niets uit of er een netwerkkaart in zit of niet, vind de pc geen aansluitng via de kabel (netwerkkaart) dan zal deze automatisch overgaan op draadloos (en andersom).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...