Ga naar inhoud

Draadlozen netwerken uitbreiden?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\n\r\nIk wil een draadloos netwerk gaan uitbreiden. Ik heb nu een draadlozen router om precies te zijn deze DIR-855 Wireless N Quadband Gigabit Router van d-link. \r\n\r\nEn ik vroeg me af of het nog nodig was om een access point aan te sluiten op het netwerk . Voordat ik een access point draadloos (alles een soort van expander) er tussen kan zetten.\r\nHier is de naam van de access point die ik wil gaan aan schaffen voor dit project Wireless N AP DAP-1353 ook van d-link.\r\n\r\nHier een illustratie van het probleem\r\n\r\n[IMG]http://94.100.118.100/622300001-622350000/622342801-622342900/622342849_6_IKq3.jpeg[/IMG]\r\n\r\nIk heb gedubbel post omdat ik de vorige verkeerd had geplaatst mijn excuses
Link naar reactie
[QUOTE=Maximinus;471841]Jij wilt hem dus gebruiken voor repeater/extender, dan zou je dat terug moeten kunnen vinden in de specificaties van dat ding, dus je zou de manual alvast kunnen downloaden en kijken of dat gaat werken. (Eerste voordeel heb je al: beide van hetzelfde merk ;) )[/QUOTE]\r\n\r\nDit heb ik gedaan maar het probleem blijft bij kan het wel. Want de acces point kan de taak uitvoeren van als extender/expander. Maar het is nu de vraag of de router goed genoeg is voor de communcatie transies van wired naar wireless? Moet er een extra access point (met kabel aangesloten op de router) in het netwerk voor dat er een AP los tussen kan?
Link naar reactie
[QUOTE=Maximinus;471991]Ja hoor, dat zou wel moeten werken. Je router fungeert als ap met dhcp server ;)\r\n\r\nAP= access point\r\nwds= wireless distributie system (o.i.d.)\r\ndus een extra AP heb je niet nodig. Maar zorg wel dat je ap niet te ver bij je router vandaan staat: zorg dat je op ~50% zit met signaal sterkte..[/QUOTE]\r\n\r\nIs ongeveer 14 m hemelsbreed goed genoeg en/of kunnen 5 dBi omni-directional antennes daar bij helpen?
Link naar reactie
[quote]14 m hemelsbreed [/quote] met niks ertussen?? Dan kun je veel verder :)\nHet is namelijk afhankelijk van wat er tussen staat. Je moet zorgen dat de antennes elkaar vrij kunnen zien, en dat er rondom die lijn dan ook nog een behoorlijke ruimte vrij is, dat noemen ze vlgns mij de \"fresnell zone\" o.i.d.. Zelf heb ik dat regelmatig op 50 tot 100 meter afstand gedaan, met standaard antennes met alleen dombo oren er omheen gezet ;)\nTuurlijk, als je grotere/sterkere antennes plaatst kom je nog verder: ik zit nu over een afstand van 500 meter met 1 dakbeschot en 15 bomen er tussen, en dan werkt het nog ;)
Link naar reactie
[QUOTE=Maximinus;472035]met niks ertussen?? Dan kun je veel verder :)\r\nHet is namelijk afhankelijk van wat er tussen staat. Je moet zorgen dat de antennes elkaar vrij kunnen zien, en dat er rondom die lijn dan ook nog een behoorlijke ruimte vrij is, dat noemen ze vlgns mij de \"fresnell zone\" o.i.d.. Zelf heb ik dat regelmatig op 50 tot 100 meter afstand gedaan, met standaard antennes met alleen dombo oren er omheen gezet ;)\r\nTuurlijk, als je grotere/sterkere antennes plaatst kom je nog verder: ik zit nu over een afstand van 500 meter met 1 dakbeschot en 15 bomen er tussen, en dan werkt het nog ;)[/QUOTE]\r\n\r\nMooi zo :D\r\n\r\nIk weet nu genoeg er zijn namelijk maar twee ramen en wat bosjes tussen de router en de mogelijk AP.\r\nbedankt voor de hulp man :D
Link naar reactie
Graag gedaan, laat maar weten hier of het gelukt is... Ook kan je nog even kijken op [url]www.pe2er.nl[/url] voor e.v.t. een zelfbouw biquad (das een leuke feed voor een 75cm schotel ;) )\n\nMaar wat voor ramen zijn het ? Toch geen HR++ want daar kom je erg slecht doorheen :( en bosjes bevatten water, en laat dat nu net erg gevoelig zijn voor het wifisignaal: het trekt namelijk aan, kijk maar wat er in je magnetron gebeurt ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...