Ga naar inhoud

[map]vergrendelen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik heb wat gevoelige informatie (schoolspullen, projecten)(in een map) op mijn pc staan en wil dit beveiligen met een wachtwoord.\r\n\r\nIemand een idee hoe ik dit moet doen?\r\n\r\nGraag niet te moeilijk \r\ngewoon makkelijk met een w8woord te ontgrendelen en vergrendelen\r\n(hoeft niet superbeveiligd, gewoon dat me zus er niet in kan)\r\n\r\nen nee wegstoppen in een ver mapje ga ik niet doen\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;467618]De beveiliging van windows zelf is griezelig slecht. Je kunt in een paar minuten een vista machine rooten. Dus of je daar wel op vertrouwen moet? En als het administrator account niet beveiligd is (zoals meestal het geval), heb je al heel weinig aan een dergelijk wachtwoord.[/QUOTE]\r\n\r\nTS vroeg om een simpele oplossing, bestand tegen z\'n zus.... Niet dat ik minderwaardig denk over zussen of vrouwen in het algemeen, maar voor de normale huis,tuin en keukenzus is de Windowsbeveiliging waarschijnlijk al voldoende.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;467691]En wat als ze beide een account hebben met beheerdersrechten? Dan kun je er altijd bij, wat voor wachtwoord je er ook op zet.[/QUOTE]\r\n\r\nNiet helemaal waar: mappen die in je eigen profiel staan en die van het kenmerk \'persoonlijke map\' zijn voorzien, zijn voor andere gebruikers niet te benaderen, ook niet voor gebruikers met beheerdersrechten. Tenminste: bij mij toch niet....
Link naar reactie
Als je je aande normale werkwijze houdt wel. Maar je hebt als beheerder alle rechten, dus kun je er altijd bij. En anders wel via: [url]http://support.microsoft.com/kb/308421[/url]\n\nIk zou toch de bestanden ook maar op een usb stick backuppen, kan je een hoop ellende besparen, met zo\'n gemeenschappelijke computer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...