Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 2,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    2366

Eerst dit: ‘tolerance is my second name’ ; desondanks heb ik bedenkingen: \nDe Volkskrant-had een mooie scoop maar had beter kunnen zwijgen.. Als zoiets een méézinger werd... wát zou je familie blij zijn dat hun kroost de hele dag die ‘aanroep’ liep te galmen ! Is dat nou écht in Nederland bedacht ? Mjn kleinkinderen leer ik kinderliedjes zoals ik die uit mijn kinderjaren ken (lief, leuk, leerzaam, en zonder enige verwijzing naar religie of vaderland).. Het toont wèl aan dat programmamakers, liedjesschrijvers en zangleraren nú voor \'het leuke rijmwoordje\' gaan; zich niet bewust dat ze over de koorkinderen nogal wat afroepen.. Het raakt niet alleen de kinderen... Ouders horen het ‘te laat’ en halen (tegen hun zin) de kinderen uit het koor; voor ouder en kind beide zeer onplezierig! Als ik zou merken dat een ‘juf’ mijn kleindochter zó’n liedje leerde kwam ik haar wel even de oren wassen
Link naar reactie
[QUOTE=pappaharry;493744]Eerst dit: ‘tolerance is my second name’ ; desondanks heb ik bedenkingen: \r\n[/QUOTE]\r\n\r\nIk laat mij normaliter niet uit over dit soort zaken, teveel meegemaakt, \r\nmaar ik ben vreselijk genoodzaakt om hier toch enigzins op te reageren.\r\n\r\nZoals menig èèn weet op dit forum, heb ik in het Amerikaanse leger gezeten, onder de meest erbarmelijke omstandigheden. Irak, Afghanistan, Sudan en nog en aantal onheilsplekken waar je liever niet dood gevonden wilt worden.\r\n\r\nIk ben zelf een heel tolerant mens. En mijn half Nederlandse nuchterheid kan een hoop hebben. Maar ik heb dingen gezien in de landen waar ik net over sprak, die voor mij het daglicht niet kunnen verdragen. De èèn zal zeggen dat is het cultuur verschil tussen de landen, maar ik vind het ronduit dat sommige bevolkingen 50 tot zelf 100 jaar achterlopen.\r\n\r\nDe vorm van discriminatie die hedendag word gebruikt door onze allochtone medemens is uitgeroepen tot woord van de eeuw en word dan ook te pas en te onpas gebruikt. Voor elk wissewasje is wel een weerwoord waar discriminatie gebruikt kan worden. \r\nBij het voordringen bij de supermarkt en je zegt er wat van of het te kort in parkeren in een parkeer garage\r\n\r\nLaat ik het heel kort houden, dat is dan ook het laatste wat ik hier over ga zeggen:\r\n\r\nElke bevolking die zijn kinderen gebruikt om iets duidelijk te maken in oorlogssituatie of vanwege een geloofsovertuiging mag van mij worden opgehangen aan de hoogste boom. \r\nIk doel hiermee op het feit wat ik met eigen ogen heb meegemaakt:\r\n\r\n[B]Basis Camp in Basra, Kuwait. Ons Camp werd regelmatig bezocht door Irakeze kinderen, die gevlucht waren en door de lange reis (want alles gaat te voet daar) en honger hadden. Zo ook een naar schatting 8 jarig jongetje. Welke bedelde om een stuk brood. Smekend op zijn knieën voor een paar collega soldaten van mij. Er word brood gepakt voor het arme schaap. Bij het aanpakken van het brood trekt het jongetje de broodgever naar zich toe en spreekt de belovende woorden uit ALLAH AKBAR. En laat na de woorden een bomvest ontploffen, waardoor ik 2 collega verloren heb.En waardoor ik zelf nu met een stalen scheenbeen loop.\r\nDe waardering voor dit volk is bij dus heel erg laag. Want als je, je kinderen gaat gebruiken voor het gewin van een oorlogsituatie of een geloofsovertuiging, hang mijn begrip dan maar aan de wilgen. Want ik zal dit nooit begrijpen. Daarom zeg ik dus dat landen die dit soort praktijken uithalen, lopen in mijn ogen 100 jaar achter. [/B]\r\n\r\nIk ben dan ook geen voorstander van het Heerschap Wilder, maar begrijp heel goed welke ondertoon hij hiermee bedoeld. dat hier een halt toe geroepen moet worden is duidelijk. Alleen de manier waarop dit nu gebeurd is alleen maar haat en nijd zaaien. Wat weer tot diverse conflicten leid.\r\n\r\nHet gaat hier om tolerantie, zoals Pappaharry al verwoorde. De tolerantie en het begrip van ander manssituatie. Ik werk sinds 1,5 jaar niet meer voor het leger, maar in de burgermaatschappij. waarbij ik een Irakeze collega heb, welke gevlucht is omdat de bommen om zijn oren vlogen en hij gezocht werd door het [B]Regime van Saddam Hussein[/B]. \r\nIn die 1,5 jaar hebben wij heel veel gepraat en heeft hij ook begrip getoond voor het gedrag van de Amerikanen die zijn land zijn ingevallen en de bezetter hebben verworpen. ook hij geeft aan dat de manier waarop alles nu in een stroomversnelling van onbegrip naar volkerenhaat is gegaan, niet meer kan volgen. \r\nIk weet wel dat ik er een goede vriend aan over heb gehouden. \r\n\r\nKortom: Luister naar elkaar, eer je met een oordeel komt. \r\n\r\n[B]Ik wil met de inhoud van deze reactie geen enkele bevolkingsgroep aanvallen, maar gewoon duidelijk stellen dat er eerst begrip moet komen, voor er ook maar iets van tolerantie kan zijn, naar elkaar toe kan zijn.[/B]
Link naar reactie
Ik zelf snap werkelijk niet wat zo\'n term in zo\'n lied doet. \r\nSinds ik weet dat het gezongen wordt (wat ik trouwens nooit geweten zou hebben was ik er niet op gewezen) irriteert het me direct. Zeker omdat het aan het eind van het liedje de meest gezongen tekst is. Sterker, het is de enige tekst in het laatste deel van het laatste refrein. Wat doet die tekst daar nou toch ? :confused: Wat is in g*dsnaam ( :rolleyes: ) de functie er van ?\r\nHierdoor krijg ik het gevoel dat het met een gelovig doel in geplaatst is, en mijn wantrouwen start daar.\r\n\r\nSimpel gezegd: I just don\'t like it..... :-P
Link naar reactie
[QUOTE=Gekwordikervan;493852]Ik laat mij normaliter niet uit over dit soort zaken, teveel meegemaakt, \r\nmaar ik ben vreselijk genoodzaakt om hier toch enigzins op te reageren...[/QUOTE]\r\nOei, duidelijk zwaar weer gehad met die term :twisted:...\r\n\r\nJe spreekt je niet uit over het gebruik in dat lied, maar ik neem maar aan dat dat \"enigzins\" moeilijk is.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;493891]Oei, duidelijk zwaar weer gehad met die term :twisted:...\r\n\r\nJe spreekt je niet uit over het gebruik in dat lied, maar ik neem maar aan dat dat \"enigzins\" moeilijk is.[/QUOTE]\r\n\r\nAls ik over het lied zou moeten beginnen, dan kan ik ook het Nederlandsvolkslied erbij nemen. Maar dan krijg ik hele volkstammen over me heen. \r\n\r\n\"Wilhelmus van Nassouwe\r\nBen ick van Duytschen bloet\" (lees Duitsen bloed)\r\n\r\nDan denk ik weleens wat is erger. Dat er in een kinderliedje Alla Ackbar word gezongen of voor hen die bijna 70 naar dato, nog steeds de Duitse nasmaak hebben omdat het volkslied daar een lijn in heeft.
Link naar reactie
[QUOTE=Gekwordikervan;493931]Als ik over het lied zou moeten beginnen, dan kan ik ook het Nederlandsvolkslied erbij nemen. Maar dan krijg ik hele volkstammen over me heen. \r\n\r\n\"Wilhelmus van Nassouwe\r\nBen ick van Duytschen bloet\" (lees Duitsen bloed)\r\n\r\nDan denk ik weleens wat is erger. Dat er in een kinderliedje Alla Ackbar word gezongen of voor hen die bijna 70 naar dato, nog steeds de Duitse nasmaak hebben omdat het volkslied daar een lijn in heeft.[/QUOTE]\r\n\r\nDat \'duytschen bloet\' betekent gewoon dat Willem van Oranje van duitse komaf was dus het lijkt mij niet zo vreemd dat dat in het ons volkslied staat.\r\nIk krijg tóch een rare nasmaak bij dat kinderen voor kinderen liedje, ik bedoel als nederlandse kinderen dat liedje zingen dan zingen ze (misschien onbewust) dat allah groot is......:neutral: \r\nWat wilders betreft, laat de man lekker in z\'n sop gaar koken :rolleyes:
Link naar reactie
[quote=Anacho;493944]Joepie!!!! Post 20000 in \"mijn mening\", een mijlpaal is bereikt!(^)\n\n[ATTACH]14687[/ATTACH][/quote]\n\nJa, en hier begon het:\n[IMG]http://www.doublefit.nl/jullie%20mening.gif[/IMG]\n\nHet is trouwens \"Jullie mening\", ooit door Jacoro gestart op het oude Faqmanforum.\nIk heb nog een hele map met oude berichten.
Link naar reactie
[quote=qpc;493949]Die man zegt in ieder geval (zij het niet al te tactisch) datgene waar de meeste mensen zorgen over maken. Hij schud (hopelijk) de rest van de regering wakker.[/quote]\n\nWilders speelt heel gewiekst in op angsten. Gelukkig is de overgrote meerderheid van de mensen daar niet gevoelig voor. \nWilders speelt in op het gevoel van het soort mensen dat bijvoorbeeld in Uden een Islamitische school in de fik steekt, of een poging daartoe doet in ander plaatsen vanwege de moord door een godsdienstwaanzinnige in Amsterdam. Alsof islamieten in uden of andere plaatsen iets kunnen, of konden, doen aan wat een gek aanricht. \nJe scheert toch ook niet alle Christenen over één kam omdat er een paar extreem fundamentalistische Christenen zoals Phelbs rondlopen?\nDat is namelijk wat Wilders doet, en er garen bij spint.\n\nEn we leven al eeuwen in een multiculturele samenleving. Niks nieuws onder de zon.\n\nVroeger had je de problemen met Molukkers.\nDaarna de Surinamers.\nToen de Turken.\nNu de Marokkanen en Antilianen.\nNiemand die zich nog druk maakt over Molukkers, Surinamers, en maar weinig maken zich nog druk over Turken.\nNog even, en we hebben weer een nieuwe groep: de Oosteuropeanen. \nLet maar op, dan hoor je nog maar weinig tot niets meer over Marokkanen en Antillianen.\nEn daarna? Ach, er zal wel weer een nieuwe Wilders opstaan die een nieuwe zondebok voor zijn xenofobie vindt en inspeelt op de onderbuik gevoelens van slecht geïnformeerde angsthazen.
Link naar reactie
[QUOTE]Wilders speelt heel gewiekst in op angsten. [/QUOTE]\r\n\r\nNee, op de realiteiten van vandaag de dag die door de rest van de kamer niet besproken durfven of mogen worden. \r\n\r\n[QUOTE]Gelukkig is de overgrote meerderheid van de mensen daar niet gevoelig voor. [/QUOTE]\r\n\r\nDe peilingen zeggen anders.....\r\n\r\n[QUOTE]Wilders speelt in op het gevoel van het soort mensen dat bijvoorbeeld in Uden een Islamitische school in de fik steekt, of een poging daartoe doet in ander plaatsen vanwege de moord door een godsdienstwaanzinnige in Amsterdam. Alsof islamieten in uden of andere plaatsen iets kunnen, of konden, doen aan wat een gek aanricht. \r\nJe scheert toch ook niet alle Christenen over één kam omdat er een paar extreem fundamentalistische Christenen zoals Phelbs rondlopen?[/QUOTE]\r\n\r\nHet gaat helaas niet alleen over een \'paar\' extremisten, maar ook de normvervaging, de criminaliteit en het niet willen aanpassen aan de hier geldende regels spelen een grote rol.\r\nIk denk dat jij nog wel eens kan schrikken als je weet hoe groot die groep is.\r\nKijk bijvoorbeeld maar eens naar de aantal mensen die vast zitten voor verschillende vergrijpen. Je ziet dan dat het overgrote deel niet van nederlandse komaf is, terwijl dat totaal niet in verhouding staat met het anatal buiten landers die hier wonen.\r\nVerder zal je via google ook heel makkelijk de percentages kunnen vinden van het aantal (bijvoorbeeld marokkaanse) buitenland die met de politie in aanraking is geweest. Dit is enkele 100-den procenten hoger dan bij de \'blanke\' nederlander om het zo maar effe te zeggen.\r\nVoorbeelden genoeg, dus dat jij het over \'een paar\' mensen hebt, dat is allang achtehaald....\r\n\r\n[QUOTE]En we leven al eeuwen in een multiculturele samenleving. Niks nieuws onder de zon.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, maar dat wil niet zeggen dat een minderheid met een andere culturele inslag gaat bepalen wat wel en niet mag. Aanpassen is hierbij het toverwoord en als ze dat niet willen, wat doen ze hier dan?\r\n\r\n[QUOTE]Vroeger had je de problemen met Molukkers.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, en dat is opgelost, nu hebben we een veel groter probleem met een veel grotere groep.\r\n\r\n[QUOTE]Daarna de Surinamers.\r\nToen de Turken.\r\nNu de Marokkanen en Antilianen.\r\nNiemand die zich nog druk maakt over Molukkers, Surinamers, en maar weinig maken zich nog druk over Turken.[/QUOTE]\r\n\r\nTuurlijk maakt niemand zich daar druk over, die mensen maken gewoon geen problemen (meer), in ieder geval niet meer dan de gewone nederlander.\r\n\r\n[QUOTE]Nog even, en we hebben weer een nieuwe groep: de Oosteuropeanen. [/QUOTE]\r\n\r\nWake up, ook daar zijn allang behoorlijke problemen mee, denk aan skimmers, georganiseerde (winkel)diefstallen waarbij ook vaak nog kinderen gebruikt worden, liquidaties, etc....\r\n\r\n[QUOTE]Let maar op, dan hoor je nog maar weinig tot niets meer over Marokkanen en Antillianen.\r\nEn daarna?[/QUOTE]\r\n\r\nLogisch, als die mensen geen overlast veroorzaken, dan heeft ook niemand daar een probleem mee :rolleyes:\r\n\r\n[QUOTE] Ach, er zal wel weer een nieuwe Wilders opstaan die een nieuwe zondebok voor zijn xenofobie vindt en inspeelt op de onderbuik gevoelens van slecht geïnformeerde angsthazen.[/QUOTE]\r\n\r\n... ik begrijp dat jij nog niet echt veel hebt meegemaakt op dit gebied.....
Link naar reactie
Hieronder nog een paar interessante links voor NAVY, misschien dat ie daardoor wat meer wakker wordt;\r\n\r\n[url]http://jeugdmonitor.cbs.nl/nl-NL/menu/indicatoren/domeinen/justitie/default.htm[/url]\r\n[url]http://www.ajaxforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7009[/url]\r\n[url]http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdieping/article1303753.ece?all=true[/url]\r\n[url]http://www.uu.nl/NL/Actueel/Pages/Opvattingenallochtonejongerennietverantwoordelijkvoorcriminaliteitscijfers.aspx[/url]\r\n[url]http://www.nicis.nl/nicis/dossiers/Veiligheid/Criminaliteit/opvattingen-criminaliteit_1188.html[/url]\r\n[url]http://www.zorgwelzijn.nl/web/Actueel/Nieuws/Criminaliteit-allochtonen-veel-hoger-dan-statistieken-aangeven.htm[/url]\r\n[url]http://www.rijnlandmodel.nl/allochtonen/criminaliteit_cijfers_bronnen.htm[/url]\r\n\r\nIk zou nog wel een uur door kunnen gaan met het plaatsen van voorbeelden.\r\n\r\nDus zou Wilders wel inspelen op de \'angst\' van de mensen, dan is er dus een gegronde reden voor die angst en durft hij naar buiten te komen met feiten waar anderen al jaren hun kop voor in het zand steken. Hij had jaren eerder in de politiek moeten zitten, misschien was het dan niet zo ver gekomen.
Link naar reactie
[quote=qpc;494006]Nee, op de realiteiten van vandaag de dag die door de rest van de kamer niet besproken durfven of mogen worden.[/quote]\nOnzin. \n\n\n\n[quote]De peilingen zeggen anders.....[/quote]\nNee. De peilingen geven me gelijk. De overgrote meerderheid stemt[B] níet[/B] op Wilders.\n\n\n\n[quote]Het gaat helaas niet alleen over een \'paar\' extremisten, maar ook de normvervaging, de criminaliteit en het niet willen aanpassen aan de hier geldende regels spelen een grote rol.\nIk denk dat jij nog wel eens kan schrikken als je weet hoe groot die groep is.[/quote]\nJij zou je nog verbazen als je weet dat dat ook speelt waar geen allochtonen wonen. \n\n[quote]Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de aantal mensen die vast zitten voor verschillende vergrijpen. Je ziet dan dat het overgrote deel niet van nederlandse komaf is, terwijl dat totaal niet in verhouding staat met het anatal buiten landers die hier wonen.[/quote]\nDat was 30 jaar geleden ook al zo. Eigen ervaring.\n\n[quote]Verder zal je via google ook heel makkelijk de percentages kunnen vinden van het aantal (bijvoorbeeld marokkaanse) buitenland die met de politie in aanraking is geweest. Dit is enkele 100-den procenten hoger dan bij de \'blanke\' nederlander om het zo maar effe te zeggen.\nVoorbeelden genoeg, dus dat jij het over \'een paar\' mensen hebt, dat is allang achtehaald....[/quote]\nZoals gezegd: dat was 30 jaar geleden ook al zo. Surinamers waren toen ook oververtegenwoordigd in de bajes. En, zoals ik ook al zei, dat is voorbij. Net als dat het met Marokkanen ook voorbij zal gaan.\n\n\n\n[quote]Ja, maar dat wil niet zeggen dat een minderheid met een andere culturele inslag gaat bepalen wat wel en niet mag. Aanpassen is hierbij het toverwoord en als ze dat niet willen, wat doen ze hier dan?[/quote]\n1. Onderhand de meesten hebben een nederlands paspoort.\n2. Hoe kom je erbij dat een minderheid bepaalt wat wel of niet mag? Als je dat consekwent doortrekt dan geldt dat ook voor Wilders en zijn minderheid die wil bepalen wat wel en niet mag.\n\n\n\n[quote]Ja, en dat is opgelost, nu hebben we een veel groter probleem met een veel grotere groep.[/quote]\nOpgelost? Er is NIKS opgelost. \n\n\n\n[quote]Tuurlijk maakt niemand zich daar druk over, die mensen maken gewoon geen problemen (meer), in ieder geval niet meer dan de gewone nederlander.[/quote]\nEn waarom denk je dat dat niet gebeurt met de huidige probleemgroep(en)? De geschiedenis heeft zich al vaak herhaald, dus waarom niet nog een keer?\n\n\n\n[quote]Wake up, ook daar zijn allang behoorlijke problemen mee, denk aan skimmers, georganiseerde (winkel)diefstallen waarbij ook vaak nog kinderen gebruikt worden, liquidaties, etc...[/quote]\nAndere problemen, ja. \n\n\n\n[quote]Logisch, als die mensen geen overlast veroorzaken, dan heeft ook niemand daar een probleem mee :rolleyes:[/quote]\nM.a.w. jij laat je oordeel bepalen door een kleine minderheid van een minderheidsgroep en plakt dat oordeel vervolgens op ALLE mensen die tot die minderheidsgroep horen. Wilders doet hetzelfde.\n\n\n[quote]... ik begrijp dat jij nog niet echt veel hebt meegemaakt op dit gebied.....[/quote]\nMis. Jij denkt iets te begrijpen, maar slaat de plank volkomen mis. Wat ik heb meegemaakt ga ik jou niet aan je neus hangen. Maar ik laat er mijn standpunt niet door veranderen in de zin dat ik net zo dom ga doen als Wilders en zijn aanhang.\nDaar ben ik ondertussen oud en wijs genoeg voor geworden.
Link naar reactie
[quote=qpc;494021]Hieronder nog een paar interessante links voor NAVY, misschien dat ie daardoor wat meer wakker wordt;\n\n[URL]http://jeugdmonitor.cbs.nl/nl-NL/menu/indicatoren/domeinen/justitie/default.htm[/URL]\n[URL]http://www.ajaxforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7009[/URL]\n[URL]http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdieping/article1303753.ece?all=true[/URL]\n[URL]http://www.uu.nl/NL/Actueel/Pages/Opvattingenallochtonejongerennietverantwoordelijkvoorcriminaliteitscijfers.aspx[/URL]\n[URL]http://www.nicis.nl/nicis/dossiers/Veiligheid/Criminaliteit/opvattingen-criminaliteit_1188.html[/URL]\n[URL]http://www.zorgwelzijn.nl/web/Actueel/Nieuws/Criminaliteit-allochtonen-veel-hoger-dan-statistieken-aangeven.htm[/URL]\n[URL]http://www.rijnlandmodel.nl/allochtonen/criminaliteit_cijfers_bronnen.htm[/URL]\n\nIk zou nog wel een uur door kunnen gaan met het plaatsen van voorbeelden.\n\nDus zou Wilders wel inspelen op de \'angst\' van de mensen, dan is er dus een gegronde reden voor die angst en durft hij naar buiten te komen met feiten waar anderen al jaren hun kop voor in het zand steken. Hij had jaren eerder in de politiek moeten zitten, misschien was het dan niet zo ver gekomen.[/quote]\n\nEen paar interessante quotes uit bovenstaande links:\n[quote]Door de zeer geringe verschillen tussen de groepen jongeren wordt de hypothese dat de etnische groepen die het meest oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit ook de meest afwijkende opvattingen over diefstal, geweld en straf hebben, verworpen. Dit betekent dat de culturele verklaring voor criminaliteit niet opgaat.[/quote]\n\n[quote]Niet etniciteit, maar andere factoren spelen een rol: ‘Het gaat om groepen die zich bevinden in de laagste sociaaleconomische positie – dat is een noodzakelijke voorwaarde. Maar de criminaliteit van jongeren schiet pas echt uit wanneer het ontbreekt aan sociale controle.’[/quote]\n\n[quote]bijna driekwart in Nederland is geboren[/quote]\n\n[quote]In het interview met De Volkskrant zegt hij [Bovenkerk] tevens dat \'het misdaadprobleem afdoen als enkel een etnisch of cultureel probleem te simpel is\'[/quote]\n\n[quote]Van iedereen in Nederland komt maar een kleine minderheid in aanraking met de politie: van de autochtone Nederlanders net niet 1 procent, van alle allochtonen samen 2,2 procent. Blijft de criminaliteit van vrouwen steevast onder de 1 procent, die van mannen kan flink oplopen. Autochtone mannen brengen het tot een percentage van 1,6, waarbij jongens tussen 18 en 24 de kroon spannen met 2,2 procent. Hun allochtone leeftijdgenoten blijken echter tweemaal zo vaak in aanraking te komen met de politie: 4,4 procent.[/quote]
Link naar reactie
[QUOTE]Onzin. [/QUOTE]\r\n\r\nIn jouw ogen misschien, niet in de ogen van de honderdduizenden die Wilders gelijk geven.\r\n\r\nNee. De peilingen geven me gelijk. De overgrote meerderheid stemt[B] níet[/B] op Wilders.\r\n\r\nNou, 26 zetels in de 2e kamer is niet niks hoor.....\r\n\r\n[QUOTE]Jij zou je nog verbazen als je weet dat dat ook speelt waar geen allochtonen wonen. [/QUOTE]\r\n\r\nDat zal, maar lees vooral heven de links die ik eerder heb geplaatst.\r\n\r\n[QUOTE]Dat was 30 jaar geleden ook al zo. Eigen ervaring.[/QUOTE]\r\n\r\nYep, en toen deed men er ook al niet veel aan, met alle gevolgen van dien en daarom heeft het zover kunnen komen.....\r\n\r\n[QUOTE]Zoals gezegd: dat was 30 jaar geleden ook al zo. Surinamers waren toen ook oververtegenwoordigd in de bajes. En, zoals ik ook al zei, dat is voorbij. Net als dat het met Marokkanen ook voorbij zal gaan.[/QUOTE]\r\n\r\nZal ook, heb ik niet opgezocht, maar het blijft dus een feit dat het een grote groep van de minderheden zorgt voor de meeste ellende.\r\n\r\n[QUOTE]1. Onderhand de meesten hebben een nederlands paspoort.[/QUOTE]\r\n\r\nJa? en? Een paspoort zegt niets over de \'groep\' waar men in zit.\r\n\r\n[QUOTE]2. Hoe kom je erbij dat een minderheid bepaalt wat wel of niet mag? Als je dat consekwent doortrekt dan geldt dat ook voor Wilders en zijn minderheid die wil bepalen wat wel en niet mag.[/QUOTE]\r\n\r\ndie kant gaat het gewoon op. Wij moeten ons maar \'aanpassen\' aan de grillen en grollen van andere culturen, terwijl een heel groot deel van diezelfde culturen weinig of niets willen weten van onze normen en waarden.\r\n\r\n[QUOTE]Opgelost? Er is NIKS opgelost. [/QUOTE]\r\n\r\nVertel? Welke Molukse problemen ken jij dan nog in Nederland????????\r\n\r\n[QUOTE]En waarom denk je dat dat niet gebeurt met de huidige probleemgroep(en)? De geschiedenis heeft zich al vaak herhaald, dus waarom niet nog een keer?[/QUOTE]\r\n\r\nDus jij wilt zeggen dat we dit maar gewoon voor jaren en jaren over ons heen moeten laten komen en moeten accepteren, zodat het over een paar jaren [B]misschien [/B]vanzelf wegtrekt :confused:\r\nKOM OP ZEG!!! Nu hard aanpakken en laten zien dat wij in Nederland niet met ons laten zollen. De tijd van de geitenwollen sokken met sandalen en een ringbaardje is wat mij betreft allang voorbij hoor!\r\n\r\nAndere problemen, ja. \r\n\r\nWat maakt het uit wat voor soort problemen het zijn? Het blijft criminaliteit waar het overgrote deel van de bevolking last van heeft en afkeurt.\r\n\r\n[QUOTE]M.a.w. jij laat je oordeel bepalen door een kleine minderheid van een minderheidsgroep en plakt dat oordeel vervolgens op ALLE mensen die tot die minderheidsgroep horen. Wilders doet hetzelfde.[/QUOTE]\r\n\r\nWe heben het hier niet over een \'kleine\' minderheid..... Als ik bij mijn vorige baas op het werk kwam, dan keken we op het bord waar de namen stonden van de ingesloten verdachten van dat moment en het viel gewoon op als er eens een naam als \'Kees\' of \'Jan\' tussen de abdoelen, mohammeds en andere van dat soort namen stonden, dus ga mij nu niet vertellen dat het overtrokken wordt.\r\n90% van de straatroven van figuren op een scooter worden gepleegd door?\r\n75% van de gewapende overvallen op winkels en woonhuizen worden gepleegd door?\r\nKijk gewoon eens een paar keren naar \'opsporing verzocht\' en tel daar de zaken die door autochtonen en allochtonen gepleegd worden. Misschien vallen de oogkleppen dan eens af.\r\n\r\n[QUOTE]Mis. Jij denkt iets te begrijpen, maar slaat de plank volkomen mis. Wat ik heb meegemaakt ga ik jou niet aan je neus hangen. [/QUOTE]\r\n\r\nWil ik ook niet eens weten, maar ik geef je wel aan dat ik bijna 25 jaren lang heel dicht bij (en IN) het vuur heb gewerkt.....\r\n\r\n[QUOTE]Maar ik laat er mijn standpunt niet door veranderen in de zin dat ik net zo dom ga doen als Wilders en zijn aanhang.[/QUOTE]\r\n\r\nJouw standpunt heeft niet veel met wilders zelf te maken, die man zelf is ook niet mijn favoriet, maar het zou misschien eens een goed plan voor je zijn om de eerder door mij gelpaatste links eens goed door te lezen. Dat zijn namelijk FEITEN.\r\n\r\n[QUOTE]Daar ben ik ondertussen oud en wijs genoeg voor geworden.[/QUOTE]\r\n\r\nmisschien......
Link naar reactie
[QUOTE=Navy;494034]Een paar interessante quotes uit bovenstaande links:[/QUOTE]\r\n\r\nUh... snap jij onderstaande quote eigenlijk wel :confused::confused:\r\n\r\n[QUOTE]Door de zeer geringe verschillen tussen de groepen jongeren wordt de hypothese dat de etnische groepen die het meest oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit ook de meest afwijkende opvattingen over diefstal, geweld en straf hebben, verworpen. Dit betekent dat de culturele verklaring voor criminaliteit niet opgaat. [/QUOTE]\r\n\r\nSchijnbaar niet, dus zal ik het even proberen te verduidelijken.\r\n\r\nHet onderzoek werd gedaan om te kijken of er een samenhang bestond tussen de veel HOGERE criminaltiet onder allochtonen en de manier van denken over criminaliteit.\r\n\r\nDit onderzoek wees uit dat de allochtoon niet \'anders\' [B]dacht [/B]over criminaliteit dan een autochtoon, maar het feit dat er een HOGERE criminaltiet onder allochtonen is, blijft dus een feit.... Het onderzoek wees dus alleen niet uit WAAROM de allochtoon crimineler was.\r\n\r\n[QUOTE]Niet etniciteit, maar andere factoren spelen een rol: ‘Het gaat om groepen die zich bevinden in de laagste sociaaleconomische positie – dat is een noodzakelijke voorwaarde. Maar de criminaliteit van jongeren schiet pas echt uit wanneer het ontbreekt aan sociale controle.’[/QUOTE]\r\n\r\nJa? En? waar is dit MIJN probleem??? Die sociale controle moet in de EERSTE INSTANTIE door de ouders gedaan worden en die doen dat niet. Ergo, het is de bevolkingsgroep ZELF die er zorg voor draagt dat hun jeugd crimineler is en wordt dan de autochtoon. Moet je dit dan zoals jij dat wilt maar \'over laten waaien\'? KOM OP ZEG!!!\r\nGewoon HARD aanpakken als de ouders dat niet doen. Geen kopje thee drinken met de burgermeester, maar gewoon die mensen hard met de neuzen op de feiten drukken en vertellen dat ze zich kunnen aanpassen of vertrekken.\r\n\r\n[QUOTE]bijna driekwart in Nederland is geboren [/QUOTE]\r\n\r\nNou en????? Het BLIJFT dezelfde bevolkingsgroep.....\r\n\r\n[QUOTE]In het interview met De Volkskrant zegt hij [Bovenkerk] tevens dat \'het misdaadprobleem afdoen als enkel een etnisch of cultureel probleem te simpel is\' [/QUOTE]\r\n\r\nWederom een misvatting van jouw kant, hiermee wil hij alleen maar duidelijk maken dat de HOGERE criminaliteit niets te maken heeft met de afkomst of cultuut. Dat mensen van een bepaalde afkomst en met een bepaalde cultuur WEL MEER criminaliteit pleegd, dat blijft gewoon een feit.\r\n\r\n[QUOTE]Van iedereen in Nederland komt maar een kleine minderheid in aanraking met de politie: van de autochtone Nederlanders net niet 1 procent, van alle allochtonen samen 2,2 procent. Blijft de criminaliteit van vrouwen steevast onder de 1 procent, die van mannen kan flink oplopen. Autochtone mannen brengen het tot een percentage van 1,6, waarbij jongens tussen 18 en 24 de kroon spannen met 2,2 procent. Hun allochtone leeftijdgenoten blijken echter tweemaal zo vaak in aanraking te komen met de politie: 4,4 procent[/QUOTE]\r\n\r\nErgo,2x zoveel als een autochtoon..... Trouwens moet je deze cijfers niet verwarren met andere onderzoeken, want dan zou je haast denken dat maar 4 van de 100 allochtone jongerne met de politie in aaraking komen en dat is dus niet zo, dat is 10x zo hoog.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...