Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 2,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    2366

[QUOTE=pappaharry;492888]nog even..\r\nPolitievragen ? Naar Flevoland verhuisde Amsterdammers kwamen ‘problemen’ tegen;\r\nTot dán was de Amsterdammer vertrouwd (op goede voet) met haast elke ‘Oom agent”.\r\nOpschorting (1985?) van militaire ‘dienstplicht’ –waar discipline en veranwoordeljkheid\r\njegens medeburgers wél werd bijgebracht- gaf werkloze, nú ‘vrijgestelde’ schoolverlaters\r\n(twintigers) ook de keus te gaan ’verdienen’ als aankomend politieman of beroepsmilitair.\r\n(‘beroepsrisico’s voor lief nemen’ is uiteraard alleen bij die laatste keus van toepassing).\r\nDe ‘Regio-politie Flevoland’ werd wél door organiserende (onaantastbare) ‘opperbazen’\r\nop ‘semi-militaire leest’ geschoeid. Genoeg ‘verse mankracht om te kiezen; dat leverde\r\neen ‘hard’ maar sociaal onervaren’ korps op. Solliciterende ‘Mokumse agenten’ pasten\r\nniet in dit ‘korps binnen het nieuwe land’ (‘ongeschikt; zijnde ‘té eigen’ met de burgerij’)\r\nDe Mokumse ‘60-plusser’ diende opeens ‘een gedrild boerenhuftertje met een politepet’\r\nmet Ú’ en “Meneer/Mevrouw“ aan te spreken (of kwam aan de weet hoe ‘de sterke arm’\r\nzich zou handhaven). Zélf, in 1994 naar Almere verhuisd, constateerde ik snel dat enig\r\n‘vertrouwen’ in ‘de politie in het algemeen‘ er zodanig ondermijnd was dat het (nu nog!)\r\nin geen jaren te herstellen is. Oorzaak duidelijk een missend gevoel voor ‘samenleving’.\r\nLet wel: deze ‘oppassende burger’, zonder enige ‘aanvaring’, observeert alleen maar ![/QUOTE]\r\n\r\nDit zegt mijns inziens meer over de \'persoon\' achter de agent(en) of, wat ik niet goed kan beoordelen, de burger die het zo ervaart, dan dat het ligt aan \'de politie\' (het innstituut) in het algemeen.\r\nDe gootste (wel begrijpelijke) fout die men keer op keer maakt, is dat men \'de politie\' aankijkt op de fouten van 1 individuele agent.\r\nEn dat men een agent met \'u\' aan hoort te spreken, vind ik niet meer dan normaal, dat doet de agent in zijn algemeenheid ook naar de burger toe. Op zich heeft dat niets met de politie zelf te maken, dat is gewoon een algmene beleefdheidsvorm die in deze maatschappij normaal is of in ieder geval hoort te zijn. Wederzijds respect, maar dan moet je het wel verdienen.....
Link naar reactie
[QUOTE=tjoekse;492934]hoorde van de week nog iemand zeggen \"Almere het afvoerputje van Nederland \'\' .[/QUOTE]\r\n\r\nDeels waar...... Net zoals Lelystad (en nog enkele andere plaatsen) is de criminaliteit in Almere hoger dan elders in het land. Dit komt vooral voor bij nieuwe steden, waar vaak meer mensen met een mindere sociale instelling naar toe verhuizen dan naar andere plaatsen. Uiteraard zal een hoger aantal minder socialen in een bepaalde plaats of wijk er voor zorgen dat er ook door de politie iets anders bejegend zal worden dan elders in het land. Ik laat in het midden of dit goed is, maar begrijpelijk is het wel. Je ontmoet zoals je doet.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;492932]valt wel mee :D ?\r\n\r\nIk zei \"commercieel\", en ik bedoel een nogal verwarde en opdringerige verkoop op de site... verstrikt met Bob de Builder, Lazy town, en andere kleine verleiders.....[/QUOTE]\r\n\r\nIk doel meer op de serie zelf die ik op dvd \'aanschaf\', de site en al die merchandise laat ik verder links liggen.
Link naar reactie
[quote=hj1;492981]Ik doel meer op de serie zelf die ik op dvd \'aanschaf\', de site en al die merchandise laat ik verder links liggen.[/quote]Ja, jij wel, maar het is dan ook gericht op kinderen, en je weet vast wel hoe gevoelig die zijn, en hoe die kunnen drammen, als ze iets willen. Veel ouders geven dan toe om van het gezeur af te zijn, en zo wordt het doel dus bereikt van zo\'n \"leuke\" kinderserie.
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;493005]Ja, jij wel, maar het is dan ook gericht op kinderen, en je weet vast wel hoe gevoelig die zijn, en hoe die kunnen drammen, als ze iets willen. Veel ouders geven dan toe om van het gezeur af te zijn, en zo wordt het doel dus bereikt van zo\'n \"leuke\" kinderserie.[/QUOTE]\r\n\r\nMijn dochters zitten nog niet op internet :D\r\nMaar zonder gekheid, het is zeker gericht op kinderen daar is het een kinderserie voor maar alle kinderseries hebben wel een site en de nodige merchandise daar doe je weinig aan denk ik.\r\nHet gaat er natuurlijk ook om hoe je er als ouders mee om gaat en hoe je je kinderen opvoedt, als je aan al dat gedram van je kinderen gaat toegeven dan ben je nog wel even bezig want dat beperkt zich echt niet alleen tot een filmpje op tv.....;)
Link naar reactie
Ik heb veel dingen fout gedaan (gelukkig, want niemand is perfect), maar gelukkig bleek ook wel iets goed te werken in de opvoeding. Mijn kids hebben wel eens gedramd, maar dat was snel over als ik zei: \"Goed idee, daar heb je zakgeld voor... en misschien moet je dan nog even sparen\". Zo klein ze waren, kregen ze wat zakgeld... een deel om te sparen en een deel om uit te geven...
Link naar reactie
Góh; dát ‘schrikken is niets nieuws, hoor ! \'Hidden peruaders\' is een term van Vance Packard die ik kort na mijn huwelijk (1961) oppikte.. Ik knoopte het in de oortjes (en lette op waarmee mijn kids te maken kregen)..Het leek / lijkt me een goede leidraad bij \'opvoeding\'.. zie : [url]http://tinyurl.com/yzjzwby[/url].. iets van alle tijden . \'Reclamemakers Anno nu\' hopen dat deze kritiek inmiddels vergeten is, ja !..
Link naar reactie
[QUOTE=pappaharry;493068]Góh; dát ‘schrikken is niets nieuws, hoor ! \'Hidden peruaders\' is een term van Vance Packard die ik kort na mijn huwelijk (1961) oppikte.. Ik knoopte het in de oortjes (en lette op waarmee mijn kids te maken kregen)..Het leek / lijktt me en goede leidraad bij \'opvoeding\'.. zie : [url]http://tinyurl.com/yzjzwby[/url].. iets van alle tijden . \'Reclamemakers Anno nu\' hopen dat deze kritiek inmiddels vergeten is, ja !..[/QUOTE]\r\n\r\nidd een interessant artikeltje pappa!
Link naar reactie
Prima om al één reactie te zien... Qua leeftijd ‘gevorderd’ zijnd geniet ik nog behoorlijk wat respect. Vaak (onbegrip) worden óuderen’ niet ‘voor vól beschouwd’ (niet iedereen wordt inééns seniel of aftands) Zelf zie ik het als ‘plicht’ om (lees ‘doorgeef-luik’) oude verloren (tegenwoordig als ‘knullig’ beschouwde) ‘weetjes’ coûte-que-coûte dóór te spelen. \r\n‘Observeren / commentariëren’ is écht wat anders dan ‘schoppen tegen ‘nieuwigheden’.. Wél vind ik het spijtig dat élke generatie weer ‘even het wiel wil gaan uitvinden’.. “Die verloren tijd haal je nooit meer terug” zei mijn Opa (1882) al..
Link naar reactie
Prima om al één reactie te zien... Qua leeftijd ‘gevorderd’ zijnd geniet ik nog behoorlijk wat respect. Vaak (onbegrip) worden óuderen’ niet ‘voor vól aangezien’ (niet iedereen wordt inééns seniel of aftands) Zelf zie ik het als ‘plicht’ om (lees ‘doorgeef-luik’) oude, verloren (tegenwoordig als ‘knullig’ beschouwde) ‘weetjes’ coûte-que-coûte dóór te spelen. \n‘Observeren / becommentariëren’ is écht wat anders dan ‘schoppen tegen ‘nieuwigheden’.. Wél vind ik het spijtig dat élke generatie weer ‘even het wiel wil gaan uitvinden’.. “Die verloren tijd haal je nooit meer terug” zei mijn Opa (1882) al..
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;493689]Laten we wel wezen.... discriminatie is nog lang de wereld niet uit.... Soms sta ik versteld van de verhalen die ik hoor... dat dat anno 2009 nog (of al weer) kan....[/QUOTE]\r\n\r\nIk had nagenoeg nog nooit van het woord \'discriminatie\' gehoord, totdat er een bepaalde bevolkingsgroep het te pas en te onpas ging gebruiken......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...