Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote=qpc;492256]Wazig verhaal..... \nZeg nou zelf, broer en vrienden (dus minimaal 3 man) zijn er bij en krijgen het na een half uur nog steeds niet voor elkaar om die dronken vent thuis af te zetten?\nVaag verhaal......\n\n\n\nEven er van uitgaande dat jij daar iets zag dat daadwerkelijk volgens een wettelijke basis niet aangeboden had mogen worden (ben wel erg benieuwd wat je precies zag), dan klinkt dit verhaal mij (helaas) wel wat meer bekend in de oren...\nI\n\nNogmaals, voor mij HEEL herkenbaar in de regio waar ik heb gewerkt en ik heb daardoor zeker geen hoge pet op van 0900-8844....... Ik kan er boeken vol over schrijven.....[/quote]\n\n\'k Heb een deel van je bericht verwijderd.., omdat de quote anders zo lang wordt, maar een deel heb ik laten staan zodat we wel weten over welk bericht ik het heb.\n\nHet vage verhaal is echt gebeurd..., anders zou ik het hier niet vertellen. Ik zei al... de sfeer van de jongens was jolig en feestelijk. Waar gewerkt wordt vallen spaanders... , maar hier heeft de politie echt een fout begaan.\n\nEn dat verhaal van dat ik gebeld heb... ,ik wil je het desgewenst in een PB wel even toelichten, ik heb het zelfs uitgelegd aan de telefoon waar nou net de kneep zit... , maar Ik moest maar actie ondernemen richting Marktplaats... super stom!\n\nDeze verhalen staan niet op zichzelf hoor... ben ook al eens op een bureau geweest om ze te attenderen op een reclamebord, die zo onhandig op het trottoir stond dat er geen rolstoel of kinderwagen meer langs kon. Ze zouden er iets aan doen. Een week later stond het bord er nog net zo... Slampampers! \n\nIk doe nooit meer een melding.....!
Link naar reactie
  • Reacties 2,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    2366

[QUOTE]Het vage verhaal is echt gebeurd..., anders zou ik het hier niet vertellen. Ik zei al... de sfeer van de jongens was jolig en feestelijk. Waar gewerkt wordt vallen spaanders... , maar hier heeft de politie echt een fout begaan.[/QUOTE]\r\n\r\nIk geloof absoluut dat jij het verhaal zo \'gehoord\' hebt, maar ik zie geen enkele logische reden om iemand uit een plukje vrienden te halen die aangeven hem naar huis te willen brengen om hem dan in te sluiten. Er zal dus wel meer gebeurd/gezegd zijn, misschien hebben ze bij het eerste contact wel aangegeven dat de jongens een taxi moesten bellen en zo niet, dat hij later aangehouden zou worden voor openbare dronkschap of overlast.\r\nVergeet niet dat het voor de politie \'verboden\' is om zomaar iemand een lift te geven.\r\nHet zou anders zijn als hij in z\'n eentje in de goot zou liggen en niet of nauwelijks aanspreekbaar zou zijn. In dat geval heeft de politie een zorgplicht en kan zo\'n iemand meegenomen worden.\r\nWant zeg eens eerlijk, wat heeft de politie er nu aan om zomaar zonder reden iemand tussen een stelletje vrienden vandaan te halen en in te sluiten op een buro? Ze halen alleen maar extra werk op hun dak en moeten het nog in een verbaal van bevindingen vasleggen ook. Dit buiten het feit om dat het vaak echt geen pretje is om iemand die strontlazurus is te vervoeren, ik heb namelijk te vaak meegmaakt dat zo\'n persoon alles laat lopen in de auto of de boel onderkotst. Nou, daar zit je echt niet op te wachten hoor.\r\nDaarnaast kan het natuurlijk ook zijn dat om welke reden dan ook de afspraak weldegelijk gemaakt is om die jongen thuis af te zetten, maar stel nu dat er niet open gedaan wordt? Dan is het logisch dat ie meegenomen wordt naar het buro en daar ter ontnuchtering ingesloten wordt, want heb je als agent eenmaal iemand onder je \'hoede\', dan heb je wettelijk ook de zorgplicht voor die persoon en kan je die niet zomaar voor zijn deur achterlaten...\r\nIs trouwens 2 jaren geleden (geloof ik) wel eens gebeurd en die persoon is later voor zijn woning overleden. Heeft nog alle kranten en de tv gehaald, is ook een gerechtelijk onderzoek naar gestart\r\n\r\n[QUOTE]En dat verhaal van dat ik gebeld heb... ,ik wil je het desgewenst in een PB wel even toelichten, ik heb het zelfs uitgelegd aan de telefoon waar nou net de kneep zit... , maar Ik moest maar actie ondernemen richting Marktplaats... super stom![/QUOTE]\r\n\r\nBen ik inderdaad heel nieuwsgierig naar, wil dan ook graag die PM van je ontvangen. Zoals ik al vertelde, kan ik me er iets bij voorstellen als je inderdaad zoals ik vermoed geen agent, maar iemand van het service-center hebt gesproken.\r\n\r\n[QUOTE]Deze verhalen staan niet op zichzelf hoor... ben ook al eens op een bureau geweest om ze te attenderen op een reclamebord, die zo onhandig op het trottoir stond dat er geen rolstoel of kinderwagen meer langs kon. Ze zouden er iets aan doen. Een week later stond het bord er nog net zo... Slampampers! [/QUOTE]\r\n\r\nDat is HELEMAAL herkenbaar..... Daar heeft de politie vaak gewoonweg geen tijd voor en nemen pas aktie (mogen pas aktie nemen) als daardoor iets gebeurd.\r\nHet vervelende is namelijk dat er \'jaarplannen\' gemaakt [B]moeten [/B]worden, waarbij vantevoren aangegeven moet worden hoeveel (man)uren de politie gaat gebruiken voor bepaalde zaken. Zaken die prioriteit hebben vanwege bv burgerlijke onrust, krijgen vele uren meer dan bijvoorbeeld oplichting. Dit wordt landelijk door de regering en justitie bepaald en de korpsen moeten zich daar bij neerleggen. Verder wordt er per regio ook nog gekeken naar \'plaatselijke\' problemen, denk daarbij aan risicovolle voetbalwedstrijden, evenementen, watersport etc, daar moet het korps dan ook nog eens een x-aantal uren voor reserveren.\r\nJe heb dus als korps maar zoveel man-uren te verdelen over bepaalde zaken en geloof me, dat is altijd te kort. Gebeurd er daarnaast dan ook nog eens iets onverwachts, denk daarbij bijvoorbeeld aan meerdere gewapende overvallen, moorden of zoiets als de strandrellen, dan moet er heel veel met uren geschoven worden en dat gaat altijd ten koste van ziets als wat jij noemt, een reclamebord op de stoep.\r\nHet is niet voor niets dat de politie dit soort zaken probeert kwijt te raken, want eigenlijk is het ook geen politiewerk, maar werk voor (gemeentelijke)handhaving.\r\nJe ziet dit ook al meer bij parkeer-overlast, illegale vuilstort, visserij en jachtcontrole, eenvoudige aanrijdingen zonder letsel, etc.\r\nDit soort zaken werden in het begin van mijn politie-loopbaan allemaal door de (rijks)politie meegenomen, maar vandaag de dag is dat allemaal (gelukkig) verschoven naar instanties zoals bosbeheer, gemeentelijke handhavers, rijkswaterstaat etcetera, zodat de politie meer tijd overhoudt om (met steeds minder mensen) de groeiende zware zaken te kunnen verwerken.\r\nIk zeg niet dat dit altijd een goede ontwikkeling is, ik geef alleen de oorzaak aan waardoor dit komt. De gewone agent op straat kan daar niets aan veranderen, die wil vaak wel, maar dit wordt door de korpsbeheerder, justitie en de regerin aan de gewone diender opgelegd.\r\nJe moest het weten hoe vaak agenten teruggevloten worden door leidinggevenden als ze wel dit soort zaken aan willen pakken. Je kan er zelfs een slechte beoordeling of erger door krijgen.....\r\n\r\n[QUOTE]Ik doe nooit meer een melding.....![/QUOTE]\r\n\r\nZeer begrijpelijke reactie, maar in mijn ogen verkeerd..... Jouw melding, hoe onbenullig dan ook, kan er toch toe bijdragen dat er zaken aangepakt of opgelost kunnen worden.\r\nDoor wel meldingen te doen help je de politie (en uiteindelijk jezelf ook) om zaken aan te kunnen pakken of op te kunnen lossen.\r\n1 melding is vaak geen melding. Ik bedoel daar mee te zeggen dat als in een hele straat bijvoorbeeld maar 1 persoon klaagt over overlast van een bewoner, hier niet veel mee gedaan wordt of kan worden. Meerdere meldingen en klachten kunnen er dan voor zorgen dat er wel aktie op wordt ondernomen. Meld jij dus uit principe niets meer, dan kan dat er toe leiden dat de rest van de buurt en uiteraard ook jij zelf in een situatie blijft zitten die opgelost had kunnen worden...\r\nVergeet niet, ELKE melding wordt in het systeem gezet, ook meldingen waar niets mee gedaan wordt (met redenen omkleed). Door deze meldingen ontstaat er wel \'dossiervorming\', waardoor er op een bepaald moment aangetoond kan worden dat er in een bepaalde tijd zoveel meldingen zijn ontvangen, dat er wel opgetreden MOET worden.\r\nNogmaals, ik begrijp je reactie heel goed, maar je helpt er niemand mee om iets niet te melden, integendeel......
Link naar reactie
Reintje, ik heb je link gelezen.\r\nHoe duidelijk het voor jou en mij ook is dat dit niet klopt, hier kan helaas niet zondermeer tegen opgetreden worden.\r\nIn theorie is het namelijk mogelijk dat deze verkoper een lading gekocht heeft dat met container en al van een vrachtschip is gevallen en door waterschade niet meer verkoopbaar is. Ook zou je kunnen denken dat dit uit een opslagplaats opgekocht is, waar door brandschade de verpakking aangetast was, waardoor het niet mee normaal verkocht kan worden.\r\nTuurlijk, ver gezocht en jij en ik hebben daar zo onze twijfels bij, maar twijfel is helaas wettelijk niet voldoende om iemand als verdachte aan te merken.\r\nDe politie zou in zo\'n geval (wat ook vaak gebeurd) een andere reden moeten verzinnen om een bevel tot huiszoeking te krijgen, bijvoorbeeld als er een redelijk vermoeden bestaat dat er (ook) een wietplantage aanwezig is. In dat soort gevallen kan men op grond van de opiumwet binnentreden en \'toevallig\' tegen deze handel aanlopen.\r\nHet is in dit geval dus wettelijk niet mogelijk om zonder meer concrete \'bewijzen\' tot aktie over te gaan.\r\nGeen rechter zou op grond van deze info een huiszoeking goedkeuren.\r\nEn aangezien pseudo-koop ook in dit soort gevallen wettelijk niet is toegestaan, kan men ook niet bv een bestelling bij zo\'n vent plaatsen om hem uit de tent te lokken.\r\nSterker nog, eigenlijk is dit niet eens een echte politiezaak, maar eerder iets voor Stichting Brein of de Buma.\r\nBij zo\'n instantie zal jouw verhaal veel meer gehoor krijgen en zij hebben vaak wel meerdere middelen om achter de waarheid te komen, daar zij niet \'beperkt\' worden door bepaalde wetten in strafvordering waar de politie zich wel aan moet houden..... Tipje misschien?
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;492386]:p Als je \'t niet erg vindt.... ik zei al... geef mijn portie maar aan fikkie... :p[/QUOTE]\r\n\r\nNee hoor, vind ik niet erg, vaak zelfs begrijpelijk. Ik probeer alleen maar uit te leggen waarom bepaalde dingen zijn zoals ze zijn. Vaak na een diepere uitleg hebben mensen wat meer begrip voor zaken waarvan ze niet weten waarom iets wel of niet gedaan worden.
Link naar reactie
Nou Reintje, je ongehoorde klacht herinnerde me plots dat ik vorige maand zag dat iets wat ik zelf aan twee agenten had gemeld (na mij er weken rillend aan geërgerd te hebben) tot op de dag van vandaag nog steeds niet verholpen is.\r\nZe hadden beloofd er achteraan te gaan.\r\nDie melding was meer dan een jaar geleden, inmiddels misschien wel twee :-?.\r\nVanmiddag, na het \"verzet\" van qpc gelezen te hebben :D, heb ik voor het eerst in een tijdje die een beetje gehate OV-chipkaart uit mijn zak gehaald, en ben ff per metro op bezoek gegaan bij die goeie ouwe PUT op het Zijl in Rotterdam.....\r\n[ATTACH]14667[/ATTACH] [ATTACH]14668[/ATTACH]\r\nDaar past een schoenmaatje 41 in één keer in, en groter kan er nog steeds een flinke verwonding aan over houden. Ik moet er niet aan denken hoe een kinderbeentje er uit kan komen te zien na een ontmoeting met dit apparaat....\r\nDat groene hok links boven staat er nog niet zo lang. Een half jaar geleden nog was dat gewoon een parkeerplaats voor auto\'s, en lag die put ter hoogte van (en in de schaduw van) de achterbumper van een geparkeerde auto.\r\n\r\n\r\nQpc, je twijfel, of dat eigenlijk wel alles was wat mij overkwam, deed me flink nadenken, maar ik heb eigenlijk de kern van mijn beleving naar beste weten opgeschreven.\r\nHet enige wat ik je nog kan geven is de inhoud van die 90 seconden tussen beleefd open doen, en de worsteling op de grond[B]:[/B]\r\nde twee agenten kwamen binnen, en zeiden direct: \"[I]We krijgen nog honderd gulden[/I]\". Een kil functie-blafje zonder groet.\r\nIk antwoordde: \"[I]Momentje, ik heb dat geld niet, en trouwens, het gaat niet om Fl 100, maar om Fl 50, want twee weken geleden heb ik de eerste al betaald[/I]\".\r\n\"[I]Hier staat honderd, en als je geen geld hebt moet je mee.[/I]\"\r\n\r\nEn vervolgens maakte ik de fout door te denken dat ik beter even het recuutje van die eerste betaling kon zoeken, want zitten voor Fl 100 is twee maal zo lang als voor Fl 50, en als zij de juiste getallen niet hadden....:-S\r\n\r\nDus ik stap naar het boekje waar de giro-betaalstrip in zou zitten, en al zoekend in dat boekje (enkele seconden) werd dus hard een handboei om mijn pols geslagen.\r\nHet leek een beetje op met je pols tussen de draaiende spaken van een fiets terecht komen, en je eerste reactie is een natuurlijk terugtrekken van je arm.\r\nEn ie beweging ziet men als \"[I]Verzet bij arrestatie[/I]\", en dan hebben ze blijkbaar de wettelijke vrijbrief om min of meer \"alles te doen om je in hechtenis te krijgen\".\r\nDus de andere agent blèrt \"[I]Verzet bij arrestatie[/I]\" door zijn mobilofoon (of een vergelijkbare politie-code, ik heb het zelf niet verstaan), en elke politieauto in de buurt was gemobiliseerd om te assisteren, en voor je het weet ben je het grootste verzetje wat men in dagen gehad heeft.... Seconden zijn daar voor nodig. Nadenken is luxe.\r\n\r\nWaarvoor die bekeuringen ? Niet relevant (écht geen belediging van een ambtenaar in functie :rolleyes: ).\r\nDe strafmaat ? Ze hebben mij dezelfde middag nog in een politieauto thuis gebracht, wetend dat ze \"een beetje\" loshandig te werk gegaan waren. Althans, dat maak ik daar zelf uit op.\r\nIk had ook echt niet voldoende kleding aan om in december langer in zo\'n cel te zitten.\r\nIk heb diezelfde week de tweede bekeuring betaald, en heb nooit meer wat gehoord of zelf contact hierover gezocht.\r\n\r\n(B.t.w., kleine wijziging, aangifte bij de politiearts heb ik niet op hetzelfde bureau gedaan, in tegenstelling tot wat ik eerder schreef. Ik ben daarvoor naar het hoofdbureau gegaan.)
Link naar reactie
Nou Reintje, je ongehoorde klacht herinnerde me plots dat ik vorige maand zag dat iets wat ik zelf aan twee agenten had gemeld (na mij er weken rillend aan geërgerd te hebben) tot op de dag van vandaag nog steeds niet verholpen is.\nZe hadden beloofd er achteraan te gaan.\nDie melding was meer dan [U]een jaar geleden[/U], inmiddels misschien wel twee :-?.\nNa het \"verzet\" van qpc gelezen te hebben :D, heb ik vanmiddag voor het eerst in een tijdje die een beetje gehate OV-chipkaart uit mijn zak gehaald, en ben ff per metro op bezoek gegaan bij die \"goeie\" ouwe PUT op het Zijl in Rotterdam.....\n[ATTACH]14669[/ATTACH][ATTACH]14670[/ATTACH]\n(Vandaag 22 oktober 2009, Zijl Rotterdam)\n\nDaar past een schoenmaatje 41 in één keer in, en met groter kan je er nog steeds een flinke verwonding aan over houden. Ik moet er niet aan denken hoe een kinderbeentje er uit kan komen te zien na een ontmoeting met dit apparaat....\nDat groene hok links boven staat er nog niet zo lang. Een half jaar geleden nog was dat gewoon een parkeerplaats voor auto\'s, en lag die put ter hoogte van (en in de schaduw van) de achterbumper van een geparkeerde auto.\nAls het flink sneeuwt, sneeuwt het onzichtbaar.\n\n\nQpc, jouw twijfel, of dat eigenlijk wel alles was wat mij overkwam, deed me flink nadenken, maar ik heb eigenlijk de kern van mijn beleving naar beste weten opgeschreven.\nHet enige wat ik je nog kan geven is de inhoud van die 90 seconden tussen beleefd open doen, en de worsteling op de grond[B]:[/B]\nde twee agenten kwamen binnen, en zeiden direct: \"[I]We krijgen nog honderd gulden[/I]\". Een kil functie-blafje zonder groet.\nIk antwoordde: \"[I]Momentje, ik heb dat geld niet, en trouwens, het gaat niet om 100 gulden, maar om 50 gulden, want twee weken geleden heb ik de eerste al betaald[/I]\".\n\"[I]Hier staat honderd, en als je geen geld hebt moet je mee.[/I]\"\n\n( En vervolgens maakte ik de fout te denken dat ik beter even het recuutje van die eerste betaling kon zoeken, want zitten voor 100 gulden is ongeveer twee maal zo lang als voor 50 gulden, en als zij die juiste getallen niet hadden....:-S )\n\nDus ik stap naar het boekje waar de giro-betaalstrip in zou zitten, en al zoekend in dat boekje (enkele seconden) werd dus hard een handboei om mijn pols geslagen.\nHet leek een beetje op met je pols tussen de draaiende spaken van een fiets terecht komen, en je eerste reactie is een natuurlijk terugtrekken van je arm.\nEn die beweging ziet men als \"[I]Verzet bij arrestatie[/I]\", en dan hebben ze blijkbaar de wettelijke vrijbrief om min of meer \"alles te doen om je in hechtenis te krijgen\".\nDus de andere agent blèrt \"[I]Verzet bij arrestatie[/I]\" door zijn mobilofoon (of een vergelijkbare politie-code, ik heb het zelf niet verstaan), en elke politieauto in de buurt was gemobiliseerd om te assisteren, en voor je het weet ben je het grootste verzetje wat men in dagen gehad heeft.... Seconden zijn daar voor nodig. Nadenken is luxe.\n\nWaarvoor die bekeuringen ? Niet relevant (écht geen belediging van een ambtenaar in functie :rolleyes: ).\nDe strafmaat ? Ze hebben mij dezelfde middag nog in een politieauto thuis gebracht, wetend dat ze \"een beetje\" loshandig te werk gegaan waren. Althans, dat maak ik daar zelf uit op.\nIk had ook echt niet voldoende kleding aan om in december langer in zo\'n cel te zitten.\nIk heb diezelfde week de tweede bekeuring betaald, en heb nooit meer wat gehoord of zelf contact hierover gezocht.\n\n(B.t.w., kleine wijziging, aangifte bij de politiearts heb ik niet op hetzelfde bureau gedaan in tegenstelling tot wat ik eerder schreef. Ik ben daarvoor naar het hoofdbureau gegaan.)
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;492401]Dit soort dingen meld je bij de gemeente en niet bij het Politie bureau,\n\n... nee daarvoor niet naar de Politie[/QUOTE]\nDat begrijp ik dutch-online, en is ook begrijpelijk.\nMaar ik woon daar niet, maar zie het wel als ik er soms langs loop.\nEn na de vijfde keer zie ik ook twee agenten lopen, en meld dat.\nEn zij verzekeren mij dat te zullen melden, en prijzen me zelfs om het zo ter sprake te hebben gebracht...\n\nEn meer dan een jaar later blijkt.... er is nog niks veranderd.\n\n(B.t.w., ik heb het zojuist met dezelfde foto\'s bij de gemeente via email nogmaals gemeld ;) )
Link naar reactie
[QUOTE]Nou Reintje, je ongehoorde klacht herinnerde me plots dat ik vorige maand zag dat iets wat ik zelf aan twee agenten had gemeld (na mij er weken rillend aan geërgerd te hebben) tot op de dag van vandaag nog steeds niet verholpen is.\r\nZe hadden beloofd er achteraan te gaan.[/QUOTE]\r\n\r\nDit soort meldingen worden dagelijks verzameld en alle mutaties worden dan aan de gemeente geleverd. Wat en of daar iets mee gedan wordt, dat bepaald de gemeente en de politie is in deze niet meer dan alleen maar een doorgeefluik, hebben er geen invloed op.\r\nTip voor de volgende keer; neem rechtstreeks contact op met de wegbeheerder, in dit geval de gemeente. Doe ik zelf ook in dit soort gevallen ;)\r\n\r\n[QUOTE]Die melding was meer dan [U]een jaar geleden[/U], inmiddels misschien wel twee :-?.\r\nNa het \"verzet\" van qpc gelezen te hebben :D, heb ik vanmiddag voor het eerst in een tijdje die een beetje gehate OV-chipkaart uit mijn zak gehaald, en ben ff per metro op bezoek gegaan bij die \"goeie\" ouwe PUT op het Zijl in Rotterdam.....\r\n[ATTACH]14669[/ATTACH][ATTACH]14670[/ATTACH]\r\n(Vandaag 22 oktober 2009, Zijl Rotterdam)[/QUOTE]\r\n\r\nAbsurd, ik zou de gemeente om uitleg vragen in plaats van met frustraties te blijven zitten. Je hebt in deze naar mijn mening een zeer terechte klacht richting de gemeente.\r\n\r\n[QUOTE]Qpc, jouw twijfel, of dat eigenlijk wel alles was wat mij overkwam, deed me flink nadenken, maar ik heb eigenlijk de kern van mijn beleving naar beste weten opgeschreven.\r\nHet enige wat ik je nog kan geven is de inhoud van die 90 seconden tussen beleefd open doen, en de worsteling op de grond[B]:[/B]\r\nde twee agenten kwamen binnen, en zeiden direct: \"[I]We krijgen nog honderd gulden[/I]\". Een kil functie-blafje zonder groet.\r\nIk antwoordde: \"[I]Momentje, ik heb dat geld niet, en trouwens, het gaat niet om 100 gulden, maar om 50 gulden, want twee weken geleden heb ik de eerste al betaald[/I]\".\r\n\"[I]Hier staat honderd, en als je geen geld hebt moet je mee.[/I]\"\r\n\r\n( En vervolgens maakte ik de fout te denken dat ik beter even het recuutje van die eerste betaling kon zoeken, want zitten voor 100 gulden is ongeveer twee maal zo lang als voor 50 gulden, en als zij die juiste getallen niet hadden....:-S )\r\n\r\nDus ik stap naar het boekje waar de giro-betaalstrip in zou zitten, en al zoekend in dat boekje (enkele seconden) werd dus hard een handboei om mijn pols geslagen.\r\nHet leek een beetje op met je pols tussen de draaiende spaken van een fiets terecht komen, en je eerste reactie is een natuurlijk terugtrekken van je arm.\r\nEn die beweging ziet men als \"[I]Verzet bij arrestatie[/I]\", en dan hebben ze blijkbaar de wettelijke vrijbrief om min of meer \"alles te doen om je in hechtenis te krijgen\".\r\nDus de andere agent blèrt \"[I]Verzet bij arrestatie[/I]\" door zijn mobilofoon (of een vergelijkbare politie-code, ik heb het zelf niet verstaan), en elke politieauto in de buurt was gemobiliseerd om te assisteren, en voor je het weet ben je het grootste verzetje wat men in dagen gehad heeft.... Seconden zijn daar voor nodig. Nadenken is luxe.[/QUOTE]\r\n\r\nAls het allemaal zo is gegaan zoals je schrijft, dan is dat volkomen idioot en ten onrechte. Jammer dat je daar niet mee verder bent gegaan, je had gewonnen.\r\nWat betreft een \'vrijbrief\' voor geweld in dit soort zaken, nee hoor, in tegendeel, van een politie-agent mag verwacht worden dat hij of zij op een veel meer gepaste manier met geweld omgaat dan een \'burger\'. Ergo, als een agent buitensporig geweld gebruikt (dat bepaald de rechter), dan krijgt een agent een veel grotere douw dan een burger ooit zal krijgen in een soortgelijke situatie. Gepast geweld staat in de ambtsinstructie en in de jurisprudentie staat heel duidelijk aangegeven wat \'gepast\' is. Eigenlijk mag er nimmer meer geweld gebruikt worden dan nodig is, dus als het erzet na 1 klap stopt, dan is de 2e klap mishandeling, waarvoor de agent veroordeelt kan worden en daar 1/3 meer straf voor krijgt dan een burger.\r\n\r\n[QUOTE]Waarvoor die bekeuringen ? Niet relevant (écht geen belediging van een ambtenaar in functie :rolleyes: ).[/QUOTE]\r\n\r\nAnders maar wel, :D Ik vroeg het alleen maar om te weten voor welke overtreding of voor welk misdrijf het was, zodat ik een beeld kon krijgen wat de rechtsmiddelen in deze zijn voor justitie en die agenten die de bekeuring kwamen innen.\r\n\r\n[QUOTE]De strafmaat ? Ze hebben mij dezelfde middag nog in een politieauto thuis gebracht, wetend dat ze \"een beetje\" loshandig te werk gegaan waren. Althans, dat maak ik daar zelf uit op.[/QUOTE]\r\n\r\nDat kan dus (wettelijk gezien) helemaal niet. Je zal na aanhouding altijd voorgeleid moeten worden aan een HOvJ die bepaald of de aanhouding terecht was. Zo niet, dan volgt er een ander protocol en wordt je niet zondermeer weer op straat gezet.\r\nWas de aanhouding wel terecht, dan snap ik totaal niet warom het verder geen gevolg heeft gehad, want de politie bepaald namelijk niet of en zo ja wanneer je vrij komt, die hebben alleen de opdracht om die bekeuring te innen en als je niet kan betalen, je over te dragen aan justitie. Alleen justitie kan daarop bepalen wat er met jou gebeurd en of de straf uitgevoerd of kwijtgescholden wordt.\r\nVandaar dat ik totaal niet begrijp wat er met die bekeuring is gebeurd nadat je aangehouden was. Zoiets kan de politie-agent niet stiekem verscheuren......\r\n\r\n[QUOTE]Ik had ook echt niet voldoende kleding aan om in december langer in zo\'n cel te zitten.\r\nIk heb diezelfde week de tweede bekeuring betaald, en heb nooit meer wat gehoord of zelf contact hierover gezocht.[/QUOTE]\r\n\r\nals je alsnog betaald hebt, dan is het inderdaad mogelijk dat ze de zaak als afgehandeld hebben bestempeld, daar hoor je dan inderdaad niets meer over.\r\n\r\n[QUOTE](B.t.w., kleine wijziging, aangifte bij de politiearts heb ik niet op hetzelfde bureau gedaan in tegenstelling tot wat ik eerder schreef. Ik ben daarvoor naar het hoofdbureau gegaan.)[/QUOTE]\r\n\r\nMaakt ook niet uit, elke agent, op welk bureau dan ook is verplicht de aangifte op te nemen. Alleen zal een politie-arts (die niet bestaat) nooit een aangifte op kunnen nemen, hooguit een (dokters) attest kunnen schrijven. Dat is dus een bewijsstuk waarin een dokter de verwondingen vastlegt en een vermoedelijke oorzaak kan noemen. Dit wordt als \'hard\' bewijs gezien door de rechtbank. Je zal zelf verdere aktie naar justitie moeten ondernemen met zo\'n attest, dat wordt niet door de dokter gedaan.\r\nDe politiedokter bestaat trouwens niet, de politie heeft geen doktoren in dienst en roepen gewoon een dienstdoende arts op als dat nodig is.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;492410].... als het erzet na 1 klap stopt, dan is de 2e klap mishandeling, waarvoor de agent veroordeelt kan worden en daar 1/3 meer straf voor krijgt dan een burger.[/QUOTE]\r\nMaar dan ga je er dus vanuit dat [I]het automatisch terugtrekken van iemands arm[/I] op het moment dat voor het eerst in iemands leven totaal onverwacht een dik koud stuk onbreekbaar staal hard door onbekenden rondom iemands pols geslagen wordt, in iemands eigen woning, dat dat \"verzet\" is ?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;492417]Maar dan ga je er dus vanuit dat [I]het automatisch terugtrekken van iemands arm[/I] op het moment dat voor het eerst in iemands leven totaal onverwacht een dik koud stuk onbreekbaar staal hard door onbekenden rondom iemands pols geslagen wordt, in iemands eigen woning, dat dat \"verzet\" is ?[/QUOTE]\r\n\r\nNee, ik ga daar niet van uit, zo staat het in de wet. Onder verzet wordt al verstaan dat jij jezelf in een andere richting beweegt dan de agent jou leidt of vasthoudt.\r\nIn jouw geval zoals ik dat van jou lees, trok jij inderdaad (een reflex) de andere kant op dan de agent jou wilde hebben. Gebeurd eigenlijk altijd, omdat het voor de meeste mensen een ongewone en onverwachte situatie is als ze vastgepakt of geboeid worden. (dat boeien in jouw geval snap ik ook niet, wij deden dat nooit bij het innen van bekeuringen, tenzij de persoon bij voorbaat al moeilijk deed).\r\nDat er dan door die agent meteen veel meer geweld en om assistentie geroepen werd, dat slaat kant nog wal en is in mijn ogen (van jouw verhaal uitgaande) vreselijk overdreven en getuigd van onzekerheid of angst bij die agent. Niet goed te praten dus als het letterlijk zo gebeurd is als jij zegt.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;492419]Oh my G*d.... hier heb ik nog net zo\'n verhaal over, maar ik raak langzaam in dezelfde angst als in die tijd, en hou het maar voor me. Ik |-) al zo slecht.[/QUOTE]\r\n\r\nAngst moet je er zeker niet voor hebben oor. Agenten zijn ook maar mensen en staan in diens van de maatschappij. Je hoeft je dus zeker niet zomaar alles laten welgevallen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...