Ga naar inhoud

'Netwerkadres verkrijgen' - foutmelding


Aanbevolen berichten

Goedemiddag,\r\n\r\nIk heb sinds ongeveer een week probleem met mijn internetverbinding.\r\n\r\n[u]Apparaten:[/u]\r\n\r\nNetwerkkaart:\r\nRealtek RTL8139/810x Family Fast\r\n\r\nModem:\r\nMotorola SB4200E Surfboard Cable Modem\r\n\r\nRouter:\r\nTarget 4-port 10/100mbps ethernet broadband router\r\n\r\nUSB to fast Ethernet converter:\r\nADMtek ADM8511 USB To Fast Ethernet Converter\r\n\r\nBesturingssysteem:\r\nWindows XP Home Edition\r\n\r\n[u]Het probleem[/u]\r\n\r\nAls ik mijn netwerkkabel verbindt met het modem en met de netwerkkaartingang, dan komt rechtsonder in beeld het tekentje dat er een LAN verbinding tot stand komt. Het proces blijft echter hangen op ‘netwerkadres verkrijgen’. Op een gegeven moment is de status: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.\r\n\r\nAls ik dan de netwerkkabel verbindt met het modem en een USB tof ast ethernet converter, dan werkt internet wel. Oftewel, ik denk dat er een probleem is met (de instellingen van) mijn netwerkkaart.\r\n\r\nOftewel:\r\n\r\nModem – netwerkkabel – netwerkkaart ingang: geen internet\r\nModem – netwerkkabel – USB tof ast ethernet converter – usb ingang: internet\r\n\r\n\r\n\r\nWeten jullie misschien een oplossing voor dit probleem?\r\n\r\nIk dank u hartelijk voor uw hulp.\r\n\r\nMet vriendelijke groet,
Link naar reactie
ik mis in je opsomming je router\r\n\r\nheb je wel je netwerkkaart in je hardwarelijst zonder vraagtekens staan\r\n\r\nook je internet verbinding staat deze wel via lankaart verbinding maken\r\n\r\nlijkt ook op een mac adres probleem (modem wil alleen het mac adres van de usb > lan kaart adres accepteren)
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;461812]ik mis in je opsomming je router\r\n\r\n[B](1)[/B]heb je wel je netwerkkaart in je hardwarelijst zonder vraagtekens staan\r\n\r\n[B](2)[/B]ook je internet verbinding staat deze wel via lankaart verbinding maken\r\n\r\n[B](3)[/B]lijkt ook op een mac adres probleem (modem wil alleen het mac adres van de usb > lan kaart adres accepteren)[/QUOTE]\r\n\r\nDank u wel voor uw reactie.\r\n\r\n[B](1)[/B] Waar kan ik dit controleren?\r\n\r\n[B](2)[/B] Waar kan ik dit controleren?\r\n\r\n[B](3)[/B] Waar kan ik dit instellen?\r\n\r\nIk weet dat dit misschien \'dom\' overkomt, maar ik heb zelden problemen gehad met mijn internetverbinding. \'Niet geschoten is altijd mis\', laten we daar maar van uitgaan ;)
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;461833]ze horen in totaal niet bij elkaar \r\n\r\nook het derde forum hoort niet bij deze 2 \r\n\r\nwel kunnen gebruikers op elk forum ook aanwezig zijn \r\n\r\nsoms onder zelfde naam soms onder een andere naam \r\n\r\nmaar kan je de oplossing geven, weten we ook waar we moeten zoeken[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nUiteraard kan dat ;)\r\n\r\n[quote]\r\nmaak de router (target) spanningloos\r\nHaal de utp kabel uit de motorola modem\r\nMaak het motorola modem voor 20 seconden spanningloos.\r\nDan de spanning er weer op.\r\nWacht tot het modem volledig is opgestart.\r\nDoe daarna de utp kabel er weer in.\r\nZet nu de spanning weer op de target.\r\nen zet nu de pc aan.[\r\n\r\nMet dank aan puppie, helpmij.nl\r\n[/quote]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...