Ga naar inhoud

Site Beveiligen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo,\r\n\r\nik ben bezig met een site voor mijn klas en ik wil graag een beveiliging zodat alleen mensen van mijn klas de site kunnen bekijken. Gewoon iedereen de zelfde login en wachtwoord dus niet allemaal verschillend. Ook hoeft het niet moeilijk te zijn, gewoon dat \"normale\" mensen er niet op kunnen (normaal= standaard mensen die geen verstand hebben van kraken of zo iets dergelijks).\r\n\r\nSamengevat:\r\n\r\n- 1 login naam en 1 wachtwoord\r\n- Simpel\r\n- Na inloggen doorgelinkt naar site\r\n\r\nis daar een script voor dat ik zo maar hoef in te voegen?\r\nof iets ander?\r\n\r\nAlvast bedankt\r\n\r\nps. ik heb niet weinig verstand van HTML, PHP enz. dus daarom zoek ik iets simpels wat ik maar hoef te kopieren en te plakken
Link naar reactie
  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als het echt simpel mag, probeer het volgende eens:\n[CODE]\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n[/CODE]\nSucces.
Link naar reactie
Nog maar eentje dan:\n[code]\n\n\n\n \n\n\nPaswoord:
\n
\n\n\n\n\n[/code]\nHet enige wat je moet doen is een pagina aanmaken met als extensie \'.htm\' (niet \'html\').\nMaak je bijvoorbeeld een pagina die naam.htm heet dan is het paswoord naam.\nWens je de pagina 12ab34cd.htm te zien dan vul je als paswoord 12ab34cd in.
Link naar reactie
[QUOTE=PChulp;438892]Nog maar eentje dan:\r\n[code]\r\n\r\n\r\n\r\n \r\n\r\n
\r\nPaswoord:
\r\n
\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n[/code]\r\nHet enige wat je moet doen is een pagina aanmaken met als extensie \'.htm\' (niet \'html\').\r\nMaak je bijvoorbeeld een pagina die naam.htm heet dan is het paswoord naam.\r\nWens je de pagina 12ab34cd.htm te zien dan vul je als paswoord 12ab34cd in.[/QUOTE]\r\n\r\nDat is ongeveer even veilig als een deur waarvan de sleutel in het slot zit...
Link naar reactie
Dit soort dingen zijn ook leuk maar houden alleen leken en beginners buiten de deur.\n \nEr zijn scripts die veilig zijn, maar die ga je niet zomaar overal downloaden. Je kunt dan denken aan bijvoorbeeld een php inlogscript gekoppeld aan een usernaam/wachtwoord in een mysql database, om maar iets te noemen.\n \nDe gemakkelijkste en ondanks dat feit toch zeer stevige beveiliging ligt inderdaad in de reeds eerder door Foobar genoemde .htacces/.htpasswd combinatie. Je kunt ook voor alleen .htaccess kiezen en dan de toegang bepalen op basis van ip adres.\nAlleen ip adressen zijn te spoofen. Met de .passwd combinatie lukt dat niet. Een van de enige methoden om dan binnen te komen is bruteforcen.\nEn het is echt niet moeilijk te maken, zeker niet met de door Tomtom901 genoemde link.
Link naar reactie
[QUOTE=PChulp;438892]Nog maar eentje dan:\r\n[code]\r\n\r\n\r\n\r\n \r\n\r\n
\r\nPaswoord:
\r\n
\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n[/code]\r\nHet enige wat je moet doen is een pagina aanmaken met als extensie \'.htm\' (niet \'html\').\r\nMaak je bijvoorbeeld een pagina die naam.htm heet dan is het paswoord naam.\r\nWens je de pagina 12ab34cd.htm te zien dan vul je als paswoord 12ab34cd in.[/QUOTE]\r\n\r\nIk weet deze is onveilig maar de bedoeling is dat standaart mensen er niet op kunnen en dat is met zoiets, \r\nik kies voor deze,\r\n\r\nAlleen, ik heb het erop gezet alleen als ik op OK klik dan gaat hij naar een pagina waarop staat dat deze pagina niet bestaat.. moet ik nog iets in het scipt aanpassen voordat ik hem erop zet?
Link naar reactie
[QUOTE=PChulp;439164]Heb even verder voor je gezocht en hier: [URL=\"http://www.atrise.com/htmlock/\"][U][FONT=Comic Sans MS][SIZE=2][COLOR=#810081]http://www.atrise.com/htmlock/[/COLOR][/SIZE][/FONT][/U][/URL] vond ik ook wel een leuke beveiliging.\r\n \r\nUitleg staat op de site.\r\n \r\nSucces,\r\nDirk.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nheb geprobeerd maar werkt niet.. Zou het tog graag met die onveilige code willen proberen, alleen moet ik nog iets aanpassen indat script? bijv. waar hij naar doorlinkt want dat is mij niet helemaal duidelijk
Link naar reactie
[QUOTE=kermisfreak1000;439145]Ik weet deze is onveilig maar de bedoeling is dat standaart mensen er niet op kunnen en dat is met zoiets, \r\nik kies voor deze,\r\n\r\nAlleen, ik heb het erop gezet alleen als ik op OK klik dan gaat hij naar een pagina waarop staat dat deze pagina niet bestaat.. moet ik nog iets in het scipt aanpassen voordat ik hem erop zet?[/QUOTE]\r\n\r\nDat kan met de mijne ook, dit is hartstikke onveilig :o
Link naar reactie
Script iets aangepast:\n[code]\n\n\n\n\n
\n\n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n

Login

User

Password


\n
\n\n[/code]\nSucces,\nDirk.\n \nP.s., Indien je het (nog) iets veiliger wil maken Haal het hele head gedeelte eruit en plaats het volgende:\n[CODE]function pasuser(form) {\n
  • Link naar reactie
    [QUOTE=FooBar;439349]Je hebt die htaccess/htpasswd methode al eens geprobeerd? Daar kan ik je namelijk wel mee verder helpen, en het leuke is dat je helemaal niets aan je website hoeft te veranderen. Twee bestandjes uploaden en het is geregeld.[/QUOTE]\r\n\r\nIk weet allemaal niet zogoed hoe dat werkt :$\r\n\r\nik werk met Publisher 2007, en upload het op woelmuis dus van scipts en dergelijk weet ik weinig af
    Link naar reactie
    Als ik heel eerlijk ben doe je ook niet echt moeite om er achter te komen hoe het werkt. Het is helemaal niet erg dat je ergens niets van af weet, maar je kunt het allicht proberen. En als je er dan niet uit komt willen we je nog steeds verder helpen, maar dan zul je toch iets meer moeten vertellen dan \"het lukt niet\". [I]Wat[/I] lukt er niet? Beschrijf wat je gedaan hebt, waar je vastloopt, wat er niet werkt en eventueel welke foutmeldingen je krijgt.
    Link naar reactie
    [QUOTE=FooBar;439366]Als ik heel eerlijk ben doe je ook niet echt moeite om er achter te komen hoe het werkt. Het is helemaal niet erg dat je ergens niets van af weet, maar je kunt het allicht proberen. En als je er dan niet uit komt willen we je nog steeds verder helpen, maar dan zul je toch iets meer moeten vertellen dan \"het lukt niet\". [I]Wat[/I] lukt er niet? Beschrijf wat je gedaan hebt, waar je vastloopt, wat er niet werkt en eventueel welke foutmeldingen je krijgt.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nJa ik snap het, ik zal me er eens in gaan verdiepen
    Link naar reactie

    Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

    Gast
    Reageer op dit topic

    ×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

      Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

    ×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

    ×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

    ×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...