Ga naar inhoud

Externe HD (gedeeltelijk) onzichtbaar


Aanbevolen berichten

Hallo forumgebruikers,\r\nDoor programma vastloper de PC handmatig (via de resetknop) opnieuw opgestart.\r\nHierna wordt mijn externe Maxtor HD van 500 GB nog maar gedeeltelijk herkent. :confused:\r\nIn taakbeheer/schijfbeheer wordt van deze HD nog maar 1 (primaire) partitie van 43,59 GB en als zijnde NIET geformateerd herkent. Ik had deze schijf Fat 64 geformateerd en in 4 partities van elk ongeveer 125 GB ingedeeld.\r\nMet PC Inspector File Recovery gescand en krijg deze foutmelding:\r\nBad parameter in boot sector: root directory cluster (4119533773) > count of clusters!\r\nIk wil deze HD het liefst NIET opnieuw formateren vanwege belangrijke data. Deze schijf is notabene mijn Back-Up schijf :(\r\nAlvast bedankt voor jullie hulp
Link naar reactie
Heb geen oplossing voor je aadjepiraatje, maar ik wil even reageren op couch_potato:\n\n[quote=couch_potato;421928]Als je bestanden alleen maar op de externe schijf staan, heb dus nog steeds geen backup.[/quote]\n\nJe kunt ook gewoon documenten/foto\'s back-uppen op een externe HD toch...\nTS noemt niet dat het een image is van zijn besturingssysteem.\n\nProbleem is echter meer dat zijn externe HD niet meer volledig wordt herkend
Link naar reactie
ben ik niet met je eens Reintje,\r\nts zegt:\r\nniet formateren ivm met belangrijken data , en ts zegt : het is een back-up\r\n\r\nals iets een back-up is, dan heb je het ergens anders nog een keer\r\nals je dan de hele schijf formateerd en je maakt weer een back-up naar deze externe schijf\r\nheb je weer exact dezelfde situatie als voor het probleem en is je probleem opgelost.\r\n\r\nals er belangrijke data op staat waarvan je geen back-up hebt, heb je wel een probleem.\r\n\r\ndus ts spreekt zichzelf tegen. tenzij ts bang is voor een crash van de andere schijf (waar de orginele data op staat)\r\n\r\n\r\nmaar nu een idee voor het probleem:\r\nmisschien is de data wel te bereiken met een rescue programmatje\r\nik ben zelf goed te spreken over SandiskRescuePro, de probeer versie zoekt en vind wel \r\nmaar als je de data ergens naar toe wil schrijven moet je betalen. (versie 3.3 en lager pakken ook harde schijven hoger dan 3.3 alleen geheugen kaartjes)\r\nook hoor ik vaak veel goeds over het wel gratis pcinspector
Link naar reactie
Grote kans dat de bootsector verstoord is geraakt.\r\n\r\nBekijk of de bootsectors (bootsector en de backup bootsector)nog identiek zijn met Testdisk.\r\n\r\n[url]http://www.cgsecurity.org[/url]\r\n\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.10.win.zip[/url]\r\n\r\n1.Start Tesdisk en enter.\r\n2.Kies de goede schijf en enter 2x.\r\n3.Kies Advanced en enter.\r\n4.Zorg dat \"Boot\" geselecteerd staat en enter.\r\n5.Maak een printscreen en plaats die even hier..Alt + PrtScn toetscombinatie a.u.b.!!\r\n\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
\"Ik wil deze HD het liefst NIET opnieuw formateren vanwege belangrijke data.\"\n\nNiet om je te treiteren of zo, maar nu begrijp je dus waar een backup voor dient. Je moet echt eerst een keer op de blaren gezeten hebben, om het echt te begrijpen.\n\nMaar om de data terug te halen, kun je inderdaad eens kijken met pc inspector. [url]http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/welcome.htm[/url]\n\nHet schijnt dat recoveren beter kan gaan, als je de harddisk uit de behuizing haalt, en rechtstreeks in de pc aansluit.
Link naar reactie
\"Deze schijf is notabene mijn Back-Up schijf.\"\r\nWel alles lezen hoor.;)\r\n\r\nOverigens werkt met dit soort problemen TestDisk prima, je kunt er zelfs alle bestanden mee kopieëren als dat nodig is, heb je PC Inspector helemaal niet voor nodig en een beter progje zou dan ook nog R-Studio recovery zijn, die koppelt de bestands en mapnamen uit de MFT, of in dit geval de FAT, aan de RAW bestanden.\r\n\r\nScreenshots van TestDisk en PTEDIT32 zouden ook kunnen helpen met het oplossen van het probleem.\r\n\r\n[url]ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/tools/pq/utilities/PTEDIT32.zip[/url]\r\nOoit een downloadtip van @Wanderer.(Y)\r\n\r\nScreensots kun je via Tinypics b.v. hier plaatsen.\r\n[url]http://tinypic.com/[/url]\r\n\r\nMisschien dat een NTFS meer zekerheid had geboden of desnoods exFAT, FAT64 schijnt niet zo betrouwbaar te zijn, neemt niet weg dat het denkelijk niets te maken heeft met een bootsectorprobleem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...