Ga naar inhoud

Advies Beeldscherm


Aanbevolen berichten

Ik wil binnenkort een nieuwe beeldscherm kopen, ik heb nu een 19\'\' Iiyama ProLite E1900S. Ik wil nu graag een 22\" beeldscherm alleen ik weet niet precies waar ik allemaal op moet letten maar wil natuurlijk wel een goede daarom vraag ik het aan jullie.\r\n\r\nIk wil hem graag gaan gebruiken voor beeldbewerking (adobe pakketten) dus heb wel scherp en helder beeldscherm nodig die de kleuren goed weergeeft.\r\n\r\nIk wil hem ook gaan gebruiken voor games. Dus gebruik het eigenlijk voor alles.\r\n\r\nMijn budget is ongeveer € 250,-\r\nIk hoop dat jullie mij een goede 22\" beeldscherm kunnen aanraden die echt goed is. Of een groter beeldscherm die ook goed is voor de zelfde prijsklasse.
Link naar reactie
Voor games moet je even opletten dat een groter scherm een grotere resolutie betekent, en dat je voor een hogere resolutie een krachtiger grafische kaart nodig hebt. Ik weet niet wat je er nu in hebt, maar als dat een medium-range kaart is kun je verwachten dat de performance achteruit gaat.\r\n\r\nVerder moet je afwegen of je een normaalbeeld of een breedbeeldscherm wilt. In geval van grafische software kan dat handig zijn; Adobe heeft altijd van die toolbars links en rechts, welke je in geval van een breedbeeldscherm mooi in de extra breedte die je dan hebt kunt zetten.\r\nHou wel in gedachte dat de hoogte van het scherm in pixels in geval van 22\" breedbeeld ongeveer gelijk of zelfs lager is dat die van een 19\" normaalbeeld.\r\n\r\nTot slot: keuze tussen mat of glanzend.\r\nGlanzend heeft nadeel dat het reflecteert en dat je er vrijwel niet buiten mee kunt werken als je in de zon zit, grote voordeel is echter dat de kleuren veel scherper en helderder worden weergegeven.\r\n\r\nWat je verder koopt maakt niet echt veel uit; bij de huidige schermen zijn zaken als reactietijd en kijkhoek prima in orde, tenzij je hier echt specifieke eisen aan stelt.\r\n\r\nEDIT: Oh, en als je een scherm zonder dode pixels wilt, koop \'m dan bij een winkelketen want de kans dat je dan probleemloos kunt ruilen is dan het grootst.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie,\r\n\r\nhet volgende:\r\n1650x ? is dat een goede resolutie? Ik heb er een goede videokaart inzitten namelijk Sapphire HD4870. dus dat mag geen probleem zijn.\r\n\r\nIk denk dat breedbeeld wel goed is en mbt tot de adobe pakketten ik kan alle menus op mijn 2e beeldscherm zetten (mijn huidige beeldscherm).\r\n\r\nGlanzend of mat maakt me niet zoveel uit.\r\n\r\nAls het maar heldere en goede weergave heeft.\r\n\r\nKan jij mij een paar goede beelschermen laten zien? Dat ik kan kijken?
Link naar reactie
Ik weet niet waar je die resolutie mee wilt vergelijken. Kijk even wat je nu hebt en zoek daar een leuke nieuwe breedbeeldresolutie bij, waar je vervolgens dan weer een nieuw scherm bij zoekt.\r\n\r\nDie grafische kaart zal inderdaad het probleem niet zijn.\r\n\r\nWat verder een goed beeldscherm is weet ik zo niet; met laptops heb je niet echt een keuze daarin ;) Ga naar de winkel en kijk zelf zou ik zeggen!
Link naar reactie
Let ook even op de aansluiting van je nieuwe scherm.Er worden nog steeds schermen boven de 20 inch verkocht met alleen een vga-aansluiting.Naar mijn mening maakt een DVI wel degelijk verschil met betrekking tot de beeldkwaliteit.Suggestie: HP 2207 kost ongeveer 275 maar is volgens mij goedkoper te vinden als hij nog leverbaar is.Ik bedoelde uiteraard een VGA D-Sub-aansluiting.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...