Ga naar inhoud

Computer zwartbeeldscherm


Aanbevolen berichten

Hallo mede forummers,\r\n\r\nProbleem: sinds ik een Linksys wireless-N pci kaart heb geinstaleerd.\r\nKan ik een uur of meer probleemloos internetten en werkt alles naar behoren.\r\nMaar dan ineens zonder dat ik internet, geeft het beeldscherm zwart beeld.\r\nIk kan verder niks met de computer doen.\r\nAlleen opstarten is de optie.\r\nMoet dan vervolgens de snoerloze kaart weer instaleren om verbinding te kunen krijgen.\r\nWat kan het probleem zijn?\r\n\r\nPs. ik heb ook nog een Sitecom wireless N kaart geprobeert maar deze\r\nviel steeds uit nadat ik de eerst volgende website aanklikte.\r\nEn moest alles weer inviullen als wep key e.d.\r\n\r\nComputer geeft bij opstarten niet aan bv de computer is hersteld bla bla bla\r\nof de optie in veilige modus opstarten.\r\n\r\nComputer:\r\nAMD 64 3500+\r\nA8V de luxe moederbord\r\n1024 mb gehuegen.\r\nWindows XP Home
Link naar reactie
Loboeken had ik nog nooit bekeken.\r\n\r\nMelding DHCP\r\n De IP-adreslease 192.168 (router) voor netwerkkaart met netwerkadres\r\nooxxxxxxx (mac adres netwerkaart) is geweigerd door DHCP-server\r\n192.1xx.1.1 De DHCP server heeft een DHCPACK-bericht gezonden.\r\n zie voor meer help en onderstuening op htt:go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.\r\n\r\nZal kijken of ik er uit kom:confused:
Link naar reactie
Nee geen verdere meldingen.\r\nIk heb nog wel de hele C;windows partitie over gezet naar een andere schijf.\r\nHier word wel een foutmelding gegeven.\r\nMaar het probleem was er gisteren ook al dus zal niet liggen aan over zetten van partitie.\r\n\r\nIk lees morgen wel verder.\r\nAlvast bedankt voor het mee denken Erik\r\nZou het mischien een stroom tekort zijn?(voeding)
Link naar reactie
[QUOTE=Dontworry;418888]sinds ik een Linksys wireless-N pci kaart heb geinstaleerd kan ik een uur of meer probleemloos internetten en werkt alles naar behoren.\nMaar dan[B] ineens zonder dat ik internet[/B], geeft het beeldscherm zwart beeld.\nIk kan verder niks met de computer doen.[/QUOTE]\nIs er iets specifieks wat je dan wel doet ?\n\nDe voeding ligt niet echt voor de hand, eerder een driver.\nChipset, videokaart, netwerkkaart, in die volgorde denk ik.\n\nAls je je wireless uitschakelt, krijg je dan hetzelfde ?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;419146]Misschien de on-board kaart ?\r\nMisschien eens uitzetten in de BIOS ?\r\n\r\nOf is dat de enige netwerkkaart ?\r\nBen nu even in de war over wat er eigenlijk allemaal in zit, speciaal als je zelf de Marvell Yukon niet kent. :D[/QUOTE]\r\n\r\n1.on-board kaart (ja klopt)\r\n2.Uitzetten in de bios, ja goed idee zal het gaan doen.\r\n3.Voorheen keek ik niet naar fouten in apperaatbeheer (zolang het werkte afblijven).\r\nDe netwerkkaart naam komt me niet bekend voor en volgens mij klopt het dan ook niet.\r\n\r\nMaar vreemd genoeg zit ik nu al een behoorlijke tijd achter de computer\r\nen alles lijkt prima.
Link naar reactie
Welke melding werd er bij dat uitroepteken gegeven ?\n\nIn principe moeten twee netwerk-adapters kunnen, maar er kan dus toch een conflict zijn.\nEen ander PCI slot gebruiken zou al een oplossing kunnen zijn (kleine kans, maar toch...)\n\nEn in een andere draad zag ik dat je Everest adviseerde... die moet je toch kunnen vertellen wat je hebt ?
Link naar reactie
Hehe ben ik weer Pffff.\r\n\r\nProbleem zit hem hier: Marvell Yukon 88E8001/8003/8010\r\nEverest zag hem ook als internet kaart dus \r\nSoftware gedownload, en wilde instaleren.\r\nHalverwege zwart beeldscherm (^%%&#$@#%#%^^)\r\nOpnieuw opstarten lukte niet meer \r\nDus veiligemodus (leve systeemherstel).\r\nDaarna denk denk (kraak kraak).\r\nOp de computer zitten nog extra USB aansluitingen.\r\nAls ik hier iets op aansluit geeft deze geen verbinding.\r\n\r\nHerinder ik me dat bij het instaleren van nieuwe HD er een stekkertje over was.\r\nIk denk daar maar eens het probleem te zoeken.
Link naar reactie
Ik denk dat je beter de software voor de wireless en de PCI kaart kan verwijderen, en opnieuw beginnen door eerst de chipsetdrivers te updaten.\n\nAls je USB ineens dit soort crap geeft, moet je het in die hoek zoeken.\n\n(misschien ook alle USB uit apparaatbeheer verwijderen)\n\nEn de melding bij het uitroepteken ?\nEn als die Marvell Yukon uit staat in de BIOS, dan geen problemen ?
Link naar reactie
Ik meende dat ik gepost had maar ok.\r\nde fout zit hem in: Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI\r\nAls ik hem update (everest) geeft hij halfverwege al een zwartscherm.(N)\r\nNa het opnieuw opstarten blijf de computer hangen.\r\nVia veiligemodus lukt het weer (lang leve systeemherstel (Y) )\r\n\r\nWat ik me nog kan bedenken is een stekkerttje.\r\nMet opschrift P2 YI YI 6679 (deze is niet aangesloten)\r\nbepaalde usb ingangen werken ook niet naar behoren.
Link naar reactie
Hallo allemaal,\r\n\r\nIk had op 10.10.2008 een tweedehands pc gekocht en op zondagavond ging ik er eens voor zitten. Afdeling rampenplan; uiteindelijk is de pc gecrahst! En nu ik dit lees, weet ik bijna zeker dat dit door de Marvell netwerkkaart is gekomen.\r\nDe installateur (of scharrelaar) had de drivers op een D.-partitie gezet; deze heb ik gekopieerd naar de C. omdat volgens deskundigen besturingsysteem en drivers op één partitie horen.\r\nDe eerste download - na I.E.7 en SP3 te hebben geinstalleerd - die ik deed was een optionele hardware-download van Marvell Yukon, stammend uit 2007 komend van MS-update. Nou jullie willen niet weten wat er toen gebeurde. Ik kon nog net een foutenrapport zenden naar Microsoft en toen ging de pc down. Kon nog wel opstarten; kreeg een beperkt F8-scherm, dat niet meer werkte en vervolgens probeerde Windows XP Home op te starten om te eindigen in het blue screen of death!.\r\nDe pc was trouwens ook een AMD-bios op een ASUS-P5P800 moederbord. De verkoper reageerde niet op mijn mails; dus heb ik in mijn wanhoop geprobeerd Windows opnieuw te installeren. En toen kreeg ik het werkelijke scherm met wat er aan de hand was: het BIOS was verouderd en moest worden geupdate. Op een eind deed hij echt niets meer dan alleen maar om de cd te vragen met de drivers.\r\nIk heb de verkoper gebeld met het verzoek de pc op te komen halen. Dit heeft hij gedaan; hij wilde hem voor E 50,- repareren (ik had die update niet moeten installeren volgens hem). Ik weigerde die E 50, -te betalen en vroeg mijn geld terug (was binnen 8 dagen en een internet-verkoper). Mijn geld heb ik gehad minus E 50,- voor de reparatiekosten. Ik ben hier erg boos over geweest; bij voorbaat wordt uitgegaan dat de koper de schuldige is. Maar ik ben nu dus nog steeds aan het speuren en kom overal de problemen tegen met juist dit type pc en deze netwerkkaart.. Dus voor mij geen AMD-bios en geen ASUS meer en geen tweedehands pc die uit oude onderdelen in elkaar is gezet. Dat was ook de reden waarom ik dat ding heb afgevoerd door de zijdeur.\r\n\r\nHartelijke groeten, Menneke (V)
Link naar reactie
[QUOTE=Menneke;419382]Hallo allemaal,\r\n\r\nIk had op 10.10.2008 een tweedehands pc gekocht en op zondagavond ging ik er eens voor zitten. Afdeling rampenplan; uiteindelijk is de pc gecrahst! En nu ik dit lees, weet ik bijna zeker dat dit door de Marvell netwerkkaart is gekomen.\r\nDe installateur (of scharrelaar) had de drivers op een D.-partitie gezet; deze heb ik gekopieerd naar de C. omdat volgens deskundigen besturingsysteem en drivers op één partitie horen.\r\nDe eerste download - na I.E.7 en SP3 te hebben geinstalleerd - die ik deed was een optionele hardware-download van Marvell Yukon, stammend uit 2007 komend van MS-update. Nou jullie willen niet weten wat er toen gebeurde. Ik kon nog net een foutenrapport zenden naar Microsoft en toen ging de pc down. Kon nog wel opstarten; kreeg een beperkt F8-scherm, dat niet meer werkte en vervolgens probeerde Windows XP Home op te starten om te eindigen in het blue screen of death!.\r\nDe pc was trouwens ook een AMD-bios op een ASUS-P5P800 moederbord. De verkoper reageerde niet op mijn mails; dus heb ik in mijn wanhoop geprobeerd Windows opnieuw te installeren. En toen kreeg ik het werkelijke scherm met wat er aan de hand was: het BIOS was verouderd en moest worden geupdate. Op een eind deed hij echt niets meer dan alleen maar om de cd te vragen met de drivers.\r\nIk heb de verkoper gebeld met het verzoek de pc op te komen halen. Dit heeft hij gedaan; hij wilde hem voor E 50,- repareren (ik had die update niet moeten installeren volgens hem). Ik weigerde die E 50, -te betalen en vroeg mijn geld terug (was binnen 8 dagen en een internet-verkoper). Mijn geld heb ik gehad minus E 50,- voor de reparatiekosten. Ik ben hier erg boos over geweest; bij voorbaat wordt uitgegaan dat de koper de schuldige is. Maar ik ben nu dus nog steeds aan het speuren en kom overal de problemen tegen met juist dit type pc en deze netwerkkaart.. Dus voor mij geen AMD-bios en geen ASUS meer en geen tweedehands pc die uit oude onderdelen in elkaar is gezet. Dat was ook de reden waarom ik dat ding heb afgevoerd door de zijdeur.\r\n\r\nHartelijke groeten, Menneke (V)[/QUOTE]\r\n\r\nEigenlijk is dit een verhaal appart, daar kan je beter een eigen topic voor starten.\r\nIk wil toch even ingaan op hetgeen je zegt, ik vind het namelijk normaal dat een computerzaak € 50,- vraagt voor iets dat jij zelf hebt veroorzaakt. Indien (achteraf) had gebleken dat het niet door jouw (on)kunde veroorzaakt was, maar dat het een hardwarefout betrof, dan had je uiteraard die € 50,- gewoon terug moeten krijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...