Ga naar inhoud

Nieuwe Mobo geeft veel problemen.


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nVandaag heb ik mijn Asus P5B-VM Mobo binnen gekregen.\r\nDeze vervangt mijn ASRock 4coredual-SATA2 voornamelijk omdat de Asus meer geheugen kan hebben (ASRock max. 2Gb, Asus max. 8Gb).\r\n\r\nOp mijn ASRock mobo had ik 2x1Gb 667Mhz Dual Channel geheugen van Kingston, bij het bestellen van de Asus heb ik een setje Geil geheugen erbij genomen 2x1Gb 667Mhz Dual Channel.\r\n\r\nNu is het probleem dat de PC op welke manier ik de strips ook in de bankjes doe, maximaal 3Gb pakt, minus 256Mb voor de on-board videokaart.\r\n\r\nNiet leuk dus, misschien dat iemand weet hoe dit kan ?\r\n\r\nVerder heb ik nog het probleem dat mijn versie van Windows Vista Ultimate 64 bit niet meer werkt na de installatie van het nieuwe moederbord.\r\nXP doet het prima.\r\n\r\nMisschien dat iemand weet hoe dat kan en hoe het verholpen kan worden, zodat ik wel weer gebruik kan maken van mijn Vista.
Link naar reactie
[url]http://blogs.microsoft.nl/tonykrijnen/archive/2007/02/20/10345.aspx[/url]\r\nWindows XP 32 bits en 4 gig. is onderhand toch wel helemaal uitgekauwd.\r\n\r\nOverigens is 4 gig. voor XP een overkill, wordt toch niet gebruikt.\r\n\r\nVista kijkt naar de bios, is die anders dan dien je hem opnieuw te activeren, zou ook de reden kunnen zijn dat deze niet werkt op het nieuwe bord.\r\n\r\nJe kunt een herstelinstallatie uitvoeren met de Vista DVD.\r\n\r\nOverigens heb je nu hetzelfde merk chipset, anders had je XP ook opnieuw moeten installeren.
Link naar reactie
Zeg helemaal niet dat je XP opnieuw moest installeren, waar staat dat? lezen is ook vaak moeilijk hè, :confused:\r\n\r\nBij een \"upgrade\", zo noemt Vista dat, en dat kan alleen als je geen SP1 hebt geïnstalleerd of dat je Vista DVD SP1 is, verlies je niets.\r\nOverigens kun je via XP die bestanden eerst eraf halen mocht het een volledige installtie worden.
Link naar reactie
Overigens hebben de borden niet dezelfde chipset.\r\n\r\nDe ASRock maakt gebruik van een VIA PT880 chipset\r\nDe Asus maakt gebruik van een Intel G965 chipset\r\n\r\nDe enigste melding die ik kreeg bij het opstarten van XP, was dat het systeem zo drastisch was veranderd dat er opnieuw geactiveerd moest worden.\r\nDus dat verhaal van XP en opnieuw installeren :confused:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...