Ga naar inhoud

Computerprobleem


Aanbevolen berichten

Hallo mensen,\r\n\r\ngisteren kwam ik terug van een uitje en tot mijn verbazing stond de PC opeens uit. Deze probeerde ik aan te zetten maar dat lukte niet. Hij reageerde gewoon nergens op.\r\n\r\nIk dacht eerst dat het aan de voeding lag, maar heb vandaagn een andere voeding gebruikt en mijn pc doet alsnog niets. Zodra ik de aan/uit knop indruk gebeurt er gewoon werkelijk helemaal niets..\r\n\r\nDe voeding is dus wel ok en de bekabeling is gewoon allemaal correct, alleen nu weet ik niet waar het nog meer aan kan liggen behalve dat mijn moederbord dus gewoon kaduk is.\r\n\r\nIk beschik over een P4 3,06 ghz\r\nMoederboard: MSI 865 NEO\r\n\r\nWaarschijnlijk zullen de gegevens niet zoveel meer uitmaken, maar iemand een idee waar het probleem kan liggen? \r\n\r\nHeb liever niet dat ik zomaar een nieuwe pc aanschaf, want ben tevreden over de prestaties die deze had..
Link naar reactie
[IMG]http://i37.tinypic.com/qy5ycg.jpg[/IMG]\r\n\r\nHier zie je op wat er nu vast zit aan mijn mobo. Ik heb te horen gekregen dat ik eerst even alles los kon koppelen. Dus nu zit er alleen videokaart, geheugenmodule aan vast. En de 2 voedingskabels naar het mobo. Verder zitten er nog 3 kleine stekkertjes vast vanaf de opstartknop naar de mobo.\r\n\r\n[IMG]http://i35.tinypic.com/2ic1b9u.jpg[/IMG]\r\nBoven zie je de kabels die nodig zijn voor het opstarten. Dit zijn 3 kleine stekkertjes.\r\n\r\n[IMG]http://i36.tinypic.com/33aewxw.jpg[/IMG]\r\nEr is wel wat raars met de 20 pin van de voeding, Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar bij de oude voeding gingen overal kabeltjes heen. Bij de nieuwe is bij een zon pinnetje simpelweg geen draadje voor. Zie naast de rode.. Zie hierboven de foto. (Erg onscherp sorry hiervoor)\r\n\r\nIk zie nergens dat er lichtje brand of uberhaupt zou kunnen branden...
Link naar reactie
[QUOTE=Richt;417821]je kunt op eigen risico even testen of je voeding wel werkt, gewoon de groenedraad met een zwarte verbinden WEL EERST AL JE ANDERE ONDERDEELEN LOSKOPELEN VAN DE VOEDING[/QUOTE]\r\nDat zou ik als eerste doen (met de plug van je Mobo losgekoppeld), en dan luisteren of de[I] fan van de voeding[/I] nu wel begint te draaien. \r\n\r\nAls die uit blijft is de voeding wijlen.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;417908]Dat zou ik als eerste doen (met de plug van je Mobo losgekoppeld), en dan luisteren of de[I] fan van de voeding[/I] nu wel begint te draaien. \r\n\r\nAls die uit blijft is de voeding wijlen.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb even groen met zwart en de fan begint wel te draaien ja.. Alleen wat ik dus het rare vind is dat als ik dus mijn voeding aansluit op mijn mobo en dan dmv schroevendraaier connectie maak bij aan/uit-pinnetjes.. Dan draait de fan van de voeding 1 a 2 rotaties en dan houd ie op. Dit betekent dat er wel degelijk stroom door het moederbord heen komt, maar daar blijft het dan ook bij. Geen bios piepjes of wat dan ook..\r\n\r\n[QUOTE=Dutch3raser;417913]uhhmm doet de aan/uit knop het zelf wel?\r\n\r\nGr. D-3[/QUOTE]\r\n\r\nJa deze doet het, zoals ik hierboven al heb uitgelegd, heb ik het ook geprobeerd met een schroevendraaier de twee pinnetjes te verbinden.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n[b]Het verhaal dat dus bovenaan staat, wijst alsnog op een kapotte mobo?[/b]
Link naar reactie
Als het mobo het enige is wat op de voeding zit begint dat er op te lijken.\nMoet je wel ook alle insteekkaarten (video b.v.) en USB-connectors en kaartlees-connectors en ook disks etc. van het mobo losmaken.\nZelfs geheugen zou je er uit kunnen halen om verschil te zien.\n\nMet een procentje kans kan je nog een clear CMOS voor de BIOS uitvoeren
Link naar reactie
Ik moet trouwens wel even kwijt dat er nog steeds een kans bestaat dat de voeding defect is.\nHet is best mogelijk dat de voeding de stroom niet meer kan leveren, maar de fan draait wanneer er geen belasting (lees: moederbord) aan hangt.\n\nAls je een andere kan lenen zou ik dat zeker doen.\n\nDus als dat testje met die groene draad de fan [I]niet[/I] laat draaien (terwijl niets op de voeding aangesloten zit) dan is de voeding met 100% zekerheid kapot, maar als de fan dan wél gaat draaien is eigenlijk nog niets zeker.
Link naar reactie
Het was een combinatie van alles. Ik heb de PC uitvoerig laten testen in een winkel en daar kwamen ze tot de conclusie dat zowel de voeding als het moederbord defect waren. VGA-kaart is ook defect. Tijdens het testen zagen ze een vonkje in de voeding, waardoor zij denken dat dit wle de oorzaak zou kunnen zijn van alle andere defecten.. Nu dus op zoek naar een nieuwe PC...
Link naar reactie
[QUOTE=Minzo;418586]Het was een combinatie van alles. Ik heb de PC uitvoerig laten testen in een winkel en daar kwamen ze tot de conclusie dat zowel de voeding als het moederbord defect waren. VGA-kaart is ook defect. Tijdens het testen zagen ze een vonkje in de voeding, waardoor zij denken dat dit wle de oorzaak zou kunnen zijn van alle andere defecten.. Nu dus op zoek naar een nieuwe PC...[/QUOTE]\r\nDat is echt wel mogelijk, helaas, dat een defect in de voeding de andere onderdelen heeft geraakt.\r\nVeel pech, dat is de beste omschrijving.\r\n\r\nSucces met het vinden van een alternatief. (Y)
Link naar reactie
[QUOTE=Modje;418729]Minzo, voortaan graag wel een wat meer informatieve titel verzinnen.... nergens om, maar bijna alle vragen hier zijn computerproblemen (A)[/QUOTE]\r\n\r\nHaha ja dat zou ik ook graag willen Modje, maar zoals je het ook leest. Ik had ook geen idee waar het aan lag. Ik had er inderdaad bij kunnen zetten dat de PC bijv niet opstart, maar specifieker kon ik ook niet zijn :)! Maar goed, probleem ligt al weer bij de schroothoop dus :rolleyes:
Link naar reactie
[QUOTE=Minzo;418760]Haha ja dat zou ik ook graag willen Modje, maar zoals je het ook leest. Ik had ook geen idee waar het aan lag. Ik had er inderdaad bij kunnen zetten dat de PC bijv niet opstart, maar specifieker kon ik ook niet zijn :)! Maar goed, probleem ligt al weer bij de schroothoop dus :rolleyes:[/QUOTE]\r\n\r\nVoor een eventuele volgende keer ;)\r\n\r\nSucces met je volgende PC (Y)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...