Ga naar inhoud

Betere dou of quad prosessor


Aanbevolen berichten

Goeiedag,\r\n\r\nIk wil graag een goeie nieuwe prossesor alleen ik weet nog niet wat voor 1. Ik gebruik de computer vooral voor spelletjes en ik wil heel goed de nieuwste spellen kennen spelen. Maar naar wat voor prossesor moet ik dan gaan kijken? Ken ik beter een dual prosessor nemen of een quad? En hoeveel moet minstens het gigabyte zijn?
Link naar reactie
Voor games is een dualcore meestal interessanter. Een E8400 en een Q6600 kosten ongeveer evenveel. De E8400 presteert een stuk beter, door de hogere kloksnelheid. Games gebruiken voor het merendeel slechts een core, sommige twee. Er is meen ik maar een spel wat enig voordeel heeft bij vier cores, en dan zelfs nog marginaal.\n\nIk neem aan dat je met gigabyte het RAM geheugen bedoelt? Ik zou op dit moment 2x2GB DDR2 adviseren. PC6400 voor normaal gebruik, PC8500 als je wilt overklokken.
Link naar reactie
Dan bedoel je gigahertz. Maar dat doet er niet zoveel toe. Een E8400 of 8500 is gewoon het interessantst voor de gemiddelde gamer. Hierbij kun je PC6400 (of 5300) nemen, als je niet gaat overklokken. Dat nummer zegt iets over de snelheid, waarop het geheugen kan werken.\n\nIs het trouwens niet slimmer even een budget op te geven? Dan kunnen we wel even een opzetje voor je maken.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;417142]\r\n\r\n\r\nIk neem aan dat je met gigabyte het RAM geheugen bedoelt? Ik zou op dit moment 2x2GB DDR2 adviseren. PC6400 voor normaal gebruik, PC8500 als je wilt overklokken.[/QUOTE]\r\n\r\nDenk eraan een 32-bit versie ziet maximaal 3gb, ga je voor een 64-bit dan kan je tot 8gb gaan van ram geheugen.\r\n\r\nP.s. Welke Windows ga je pakken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...