Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Mensen, wil een goedkoop digitaal videocameraatje kopen. Zit te twijfelen tussen\r\n\r\n- Sanyo Xacti VPC-CG9 (199 euro)\r\n- Toshiba Camileo HD (129 euro)\r\n\r\nIemand ervaringen met 1 van deze camera\'s. Ze nemen beide op op SD card. Is dit wat of kan ik beter een camera welke op dv tape opneemt kopen.\r\n\r\nAlvast bedankt, Frank
Link naar reactie
Ik heb die Toshiba.\nHet is gewoon een leuk speelgoedje ,wat eigenlijk slechte films en slechte foto\'s maakt.(en zo zal die Sanyo ook wel zijn) Voor filmpjes in Youtube kwaliteit kan het nog wel.\nIedere mini-dv kamera is minstens 10 keer beter ,en die heb je ook voor rond de 200 euro tegenwoordig.\nDus als je echt wilt filmen ,,koop dan een mini-dv kamera (met bandjes dus)
Link naar reactie
[QUOTE=purgie;416850]Hallo Animal, bedankt voor je reactie, ik zie voor 50 euro meer de Sony DCR-HC51E staan. Dit is een mini DV camera. Zal die echt veel beter zijn ?[/QUOTE]\r\n\r\n\r\ngeloof mij, ga voor de Sony DCR-HC51. ik heb de 27 versie en is veeeele malen beter dan die \"speelgoedjes\". een vriend van mij heeft er een en laten we erop houden dat je heel erg duidelijk het verschil ziet. \r\n\r\nqua zoom (digitaal vs optische), resolutie (640x480 vs 720x576), kwaliteit (Bitrate). dat zijn toch wel de dingen die er goed aan moeten zijn. Ik zou zeggen investeer een euro of 50 meer en je hebt een pracht ding. \r\n\r\ndie sd cams nemen meestal op in 640x480 wat idd net genoeg is voor youtube. dv-camera\'s nemen op in tv kwaliteit, 720x576. koop er gelijk een i-Link kabel bij dan kan je gelijk op je pc overzetten (als je ook firewire poort hebt)\r\n\r\nsucces wouter
Link naar reactie
Op een mini-dv bandje staat voor een uur film in dv-avi formaat 13 gig aan informatie.\nAl die camera\'s die op een geheugen kaart filmen moeten die informatie erg veel comprimeren ,en en een ander formaat van maken.\nDie gecomprimeerde formaten zijn van mindere kwaliteit en lang niet op ieder montage prg te bewerken.\nDv-avi is wel op ieder montage prg goed te bewerken ,en je zet het pas om na het bewerken naar het gewenste formaat (bijvoorbeeld mpg volgens de dvd normen)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...