Ga naar inhoud

Pc start niet door


Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nIk zit met een probleem, ik heb hier een pc staan wanneer ik deze aandruk geeft die of alleen zwart beeld, of hij blijft hangen bij Foxconn met F1 en Del voor bios, hij geeft ook geen piepjes helemaal niks. Maar het gekke is ook weer als ik de pc uit doe door 10 sec power knop vast te houden en weer aan doe soms niet maar soms in 1 keer piep (1x piep is alles goed toch?) en Windows xp bootscreen komt en de pc start gewoon op en kan ik internetten etc dan blijft die gewoon doen (Heb hem een uur aan gelaten).\r\n\r\nMaar als ik hem dan weer afsluit kan het zijn dat die wel doet of weer zwart scherm of foxconn zie.\r\n\r\nWie o wie zou weten hoe dit komt?\r\n\r\nWat ik al geprobeert heb:\r\n\r\nGeheugen in andere bank, geen resultaat\r\ncd-rom afkoppelen, geen resultaat\r\nDiskettedrive afkoppelen, geen resultaat\r\n\r\nDus wie nog een goed idee heeft wat te doen dan zou dat heel mooi wezen.\r\n\r\nGroetjes Roy
Link naar reactie
dan wordt het toch open maken en alles er af wat niet 100% nodig is.\r\nals je dan opstart met : \r\n1 stripje geheugen\r\nmobo\r\nvideokaart\r\nprocessor\r\n1 hdd\r\ndan kan je eens kijken wat ie doet, evt kan je het geheugen eens wisselen.\r\n\r\nals ie dan ook de mist in gaat heb je maar een beperkt aantal hardware dingen die niet goed kunnen zijn.\r\nen kan je evt onderdelen gaan ruilen (indien mogelijk)
Link naar reactie
Controleer of de voedingskabels goed in het mobo zitten, mogelijk zit de kleine vierkante voedings connector voor de CPU dacht ik er niet goed in. Maar het kan ook zo zijn dat de voeding eruit geklapt is voor een deel, hier moet je mee oppassen. Als dat laatste gebeurt is, is het mogelijk dat de voeding je mobo voor een deel opgeblazen heeft.\n\nsucces
Link naar reactie
Wat je ook nog kan proberen is booten met de Windows CD, en na het laden daarvan te kiezen voor R(eparatie), en dan de opdracht FIXBOOT, gevolgd door een enter,op de vraag \"weet u dit zeker \"o.i.d type je \"j\". Daarna de opdracht FIXMBR, gevolgd door enter en ook weer j (soms krijg je een bericht dat het lijkt of je een afwijkend MBR hebt, geef gewoon toestemming), tenslotte type je EXIT. Als je PC weer opstart even geen toets indrukken, anders laad \'ie de CD weer. Kijk eens of dit het probleem heeft verholpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...