Ga naar inhoud

Pc valt uit/geen beeld meer


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,\r\n\r\nBen nieuw op dit forum, en heb gelijk al een vraag!\r\n\r\nIk heb een Compaq presario SR2059NL, die de laatste tijd mankementen vertoond. De computer start normaal op, maar na verloop van tijd, valt hij plotseling uit en gaat het beeld op zwart. Daarna start de computer zich (uitzichzelf) opnieuw op. Hij geeft dan een foutmelding; \'\'Windows is hersteld van een ernstige fout\". Soms blijft de computer 1uur goed werken en valt hij daarna uit, maar het gebeurt soms ook al na een paar minuten. Ik heb hem naar een computerwinkel gebracht. Zij kwamen tot de conclusie dat het lag aan de randapparatuur. Ik heb toen een andere monitor erop aan gesloten, maar het probleem bleef bestaan. Nu is het probleem zelfs verergerd. De computer start op maar geeft geen beeld meer. Ik heb al verschillende monitoren geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. Verder heb ik muis/toetsenboard/boxen allemaal vervangen. Ik vrees dat het iets met de videokaart/moederboard is maar wat kan ik niet goed achter komen.\r\n\r\nHeeft een van jullie enig idee?\r\nGr Jeeyer
Link naar reactie
Rechtsklik eerst eens op \"[I]Deze Computer[/I]\", kies \"[I]Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart en Herstel-instellingen - Instellingen[/I]\" en het vinkje weghalen bij \"[I]De computer automatisch opnieuw opstarten[/I]\".\n[I]Misschien...[/I] dat je de volgende keer een foutmelding kan lezen.\n\nOok kan je kijken in de logboeken of daar meer vermeldingen zijn.\n\nVerder zou ik zeker een programma downloaden dat de temperaturen kan meten om te zien of dat een oorzaak is. Daar lijkt het namelijk nogal op.\nSpeedfan of PC Wizard 2008 kunnen dat.\n\n[url]http://www.almico.com/speedfan.php[/url]\n[url]http://www.cpuid.com/pcwizard.php[/url]\n\nMeet dan eens terwijl je flink bezig bent, en plaats hier de resultaten.
Link naar reactie
Sorry heb het een beetje druk, dus het is een dagje later geworden.\r\nIk heb beeld, maar niet het beeld naar behoren... (klik op link)\r\n\r\n[IMG]http://www.fotothing.com/photos/488/488112b4d7911848d5c5125907dbcd99.jpg?ts=1222961611[/IMG]\r\n\r\nIk weet echt niet wat er met dit ding aan de hand is...\r\n\r\nGr Jeeyer
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;414949]Mischien moet je dan wel in de BIOS instellen dat de on-board weer aan gaat, en/of de insteek-kaart verwijderen.\r\n\r\nVerder zou ik zeker als er meer dan één geheugenmodule in zit, ze één voor één als enige in het eerste slot proberen.[/QUOTE]\r\nHier nog iets mee gedaan ?\r\n\r\nAls er een aparte grafische insteekkaart in zit, en er is ook on-board, dan die insteekkaart er uit trekken, en op de on-board proberen.\r\nOf is dit plaatje al van de on-board ?\r\n\r\nEn geheugen eventueel wisselen of als enkele modules proberen.\r\n\r\nMaar ik heb het idee dat het klussen met de hardware je niet zo trekt ?
Link naar reactie
Hoi jeeyer,\r\n\r\nVoordat je ook maar iets probeert van alle adviezen die je gehad hebt en je spul sloopt:\r\nProbeer eerst de pc op te starten in de veilige modus ( bij het starten van windows op F8 drukken).\r\nMogelijk dat het systeen dan wel start.(met standaard drivers)\r\nEen vraag, zit er in je PC een zware videokaart? Dit probleem kom ik namelijk ook vaak tegen. Meestal is de voeding dan niet zwaar genoeg. De PC valt dan vaak uit en de VGA kaart geeft geen goed beeld.
Link naar reactie
Of het makkelijk op te lossen is is relatief natuurlijk, voor sommigen is een stekker aanzetten al moelijk.\r\n\r\nBij jouw hebben we even een communicatie-probleem, want wij proberen er achter te komen of je grafische deel on-board zit (geïntergreerd op je moederbord) of al losse insteekkaart in een slot op je mobo (mobo = moederbord)\r\nDus kijk eens achter op de PC om te zien of je monitor kabel op het moederbord zit, of in één van de insteekkaarten die meestal haaks op het moederbord staan.\r\n[ATTACH]13092[/ATTACH]\r\nHeb je een losse insteekkaart, kijk dat of je exact zo\'n zelfde connector nog eens op je moederbord hebt.
Link naar reactie
Sorry, voor de late reactie (zit midden in een verhuizing). Ik heb even gekeken. Ik heb 2 uitgangen voor mijn monitor, De eerste zit verticaal t.h.v. het moederboard, als ik hier mijn monitorkabel op aan sluit krijg ik geen beeld, de tweede zit horizontaal (iets meer beneden in de pc) Als ik mijn monitor hierop aansluit krijg ik dat rare gestreepte beeld. Verder is het een standaard Compaq computer bedoeld voor normale computer bezigheden, neem aan dat daar niet een hele zware videokaart in zit (specificaties weet ik niet)\r\n\r\nIk zal hem nog even proberen in de veilige modus te starten...\r\n\r\nGr Jeeyer
Link naar reactie
Ik heb de pc twee dagen niet aan gehad (voedingskabel er ook uit) Nu plug ik die voedingskabel er terug in en zet ik hem aan; 3x raden, gewoon beeld! Hij staat nu al 4uur aan, heb een film gekeken en gedownload + over heb web gesurfd. EN hij doet het gewoon, valt in ieder geval niet meer uit. Heb hem net nog een keer opnieuw opgestart; en hij doet het nu weer perfect. Valt dit te verklaren? Moet ik nog wat testjes doen voor de zekerheid?\r\n\r\nGr Jeeyer
Link naar reactie
Ja zeker kan je nog wat proberen, namelijk wat syvdo voorstelt, en dat is de PC openmaken, en het schroefje waarmee je grafische kaart vastzit even losdraaien, en de kaart uit het slot lichten, en er weer (met wat kracht) in duwen, zodat je zeker weet dat die goed zit.\r\n\r\nHetzelfde zou je met de geheugenmodules kunnen doen, alleen hoef je daar geen schroefje voor los te draaien, maar twee zij-armpjes naar beneden drukken aan de einden van de connector waar de module in zit zodat hij er uitgelicht wordt.\r\nDan zo\'n geheugenmodule weer terugduwen nadat je die zij-armpjes eerst naar beneden geopend hebt.\r\n\r\nVerder zou je terwijl de (open) PC draait en beeld geeft eens wat aan kabels kunnen bewegen om te zien of hij uitvalt.\r\n\r\nMaar dat moet je allemaal durven natuurlijk :D
Link naar reactie
Gister mijn pc opnieuw opgestart omdat ik windows media player 11 had geïnstalleerd toen kreeg ik een foutmelding (toen hij opnieuw was opgestart)\r\n\r\nBCCode : 1000000a BCP1 : 00000000 BCP2 : 0000001C BCP3 : 00000001\r\nBCP4 : 80544989 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1 \r\n\r\n\r\nC:\\DOCUME~1\\COMPAQ~1\\LOCALS~1\\Temp\\WERd195.dir00\\Mini092808-01.dmp\r\nC:\\DOCUME~1\\COMPAQ~1\\LOCALS~1\\Temp\\WERd195.dir00\\sysdata.xml\r\n\r\nDaarna deed de pc het gewoon weer goed. Nu net (3minuten geleden) viel de pc weer uit, beeld op zwart en kreeg ik een blauw beeld met daarop tekst dat er een fout was en dat ik iets met mijn stuurprogramma moest doen/BIOS met de volgende foutmelding:\r\n\r\nStop: 0x0000008e (0xc0000005), 0xBF83F25D,0xB572A1B8\r\nwin32k.sys adress BF83F25D base at BF800000 datestamp 434460\r\n\r\nHeb de computer opnieuw opgestart en plaats nu dit bericht met de computer... Iemand enig idee?
Link naar reactie
Ik heb een beetje rond gezocht op internet en kwam deze site tegen;\r\n[URL=\"http://dertompson.com/2007/06/23/blue-screen-win32ksys-fixed/\"]http://dertompson.com/2007/06/23/blue-screen-win32ksys-fixed/[/URL] \r\nHij heeft precies hetzelfde probleem als ik volgens mij. Alleen snap ik niet precies hoe hij het oplost \r\n\r\nCitaat:\r\n[I]\'After I uninstalled the IntelliPoint mouse driver three days ago my system did not crash anymore - nice!\'[/I]\r\n\r\nHij herinstalleert een of andere driver van zijn muis?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...