Ga naar inhoud

Raar Nederlands rechtsysteem


Aanbevolen berichten

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ja, en dat van afrika is nog langer geleden.\r\n\r\nde politie is er toch om een veilige samenleving te creëren?\r\nlogisch vindt ik dat als je eenmalig door hen op je rechten gewezen wordt, en verder beleefd doet wat er van je gevraagt wordt, dat je dan gewoon je geld mag houden.\r\n\r\nof je sputterd zelf tegen, dan kost dat ook geld.\r\npolitie was je vriend, zeiden ze ooit.\r\nwel moet je dan je beleefd en correct opstellen ook.\r\nging tenslotte over het eren van de gevallenen in oorlog.\r\nhun hadden ook kunnen wijzen op 2 vlaggen, dus... vriend???\r\nen dat van geld en god,\r\nlang geleden, toen alles nog wild was, kwam men met een manier om de bevolking antwoorden te geven over waarom we hier zijn, en wat als je dood bent.\r\ntoen kwam religie om de mens in de hand te houden via de mind.\r\nnu anno 2008 is dat de staat en, hun vriend de politie.\r\nmisschien was dat idd wat te diep.\r\nmaar oorlogen zullen er altijd zijn, hier niet nu door de welvaart.\r\nwelvaart kent dus andere problemen zoals deze.\r\nik kan nu wel gaan vertellen over het hele stelsel waarin wij rondjes draaien maar dat doe ik niet,\r\nwordt dan erg offtopic.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
[QUOTE=Anacho;385289]Je gaat toch wel in Hoger Beroep neem ik aan?\r\nEn hoe zit dat met ambassades op 4 mei, hangen die hun vlag halfstok als eerbetoon, of ook een Nederlandse.[/QUOTE]\r\n\r\nIk zit ff de oude posten door te nemen, ben er een tijdje uitgeweest. \r\n\r\nNee voor een ambassade ligt dit anders. Ambassades staan op grondgebied van hun eigen land. Dus een Amerikaanse Ambassade is dan Amerikaans grondgebied ongeacht of dit in Nederland ligt of in zeg maar Frankrijk.
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;385393]Met name.... als je vertelt dat je een Afganistan-veteraan bent (heb je toch wel gezegd hé) dan mag je verwachten dat ze het patriottisme wel zouden begrijpen toch...?[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb inderdaad gemeld tegen de dienders dat ik 16 jaar heb gediend voor de Amerikanen. Maar dat maakte hun niet uit. ik woon in Nederland dus heb ik me aan de Nederlandse wetgeving te houden. \r\n\r\nOngeacht of ik nu de vlag op zou hangen uit respect en eer voor hen die gevallen zijn uit een ander land.
Link naar reactie
[QUOTE=erix;385397]weet je eigenlijk wel dat amerikanen ooit europeanen waren?\r\nde politie is dat dan schijnbaar wel vergeten,\r\nis ook al zo lang geleden.\r\nde pech was denk ik dat je net een paar hufters van agenten trof.\r\n\r\nhad je een paar agenten getroffen die gewoon hun werk deden,\r\nhadden ze vast wel gezegd hoe het werkelijk zat.\r\nmisschien willen ze graag promoveren, en hoe meer bekeuringen, hoe beter het voor hun uitvalt.\r\n\r\nvroeger had je religie met god, tegen woordig bid bijna iedereen geld aan helaas.[/QUOTE]\r\n\r\nTja dat zijn ze inderdaad vergeten. \r\n\r\nEven een geschiedenis weetje:\r\n\r\nDat tentijde van 1866 toen Amrika nog in opbouw was, dat er een parlement opgericht was, die een petitie indiende over welke taal er gesproken moest worden. De keuze was tussen Engels en Nederlands, dat het maar met 1 stem had gescheeld of heel Amerika had Nederlands gesproken. \r\n\r\nWat had er dan gebeurd vraag ik me wel eens af.
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;431674]Maar uhhh... hoe is de stand van zaken nu? Boete of laat je het voorkomen?[/QUOTE]\r\n\r\nDe zaak heb ik aanhangig gemaakt bij een advocaat, welke mij kon vertellen dat het volgens het Burgelijk Wetboek artikel nog wat. (ben het ff kwijt) een strafbaar feit is om een vlag op te hangen anders dan de vlag van het land van bestemming. Indien er een nationale feestdag is of de dag van dodenherdenking , dan zijn hier speciale uitzonderingen voor. Dit word bepaald door de gemeente, deze hebben hier in zeggenschap. \r\n\r\nIn sommige gevallen heeft men een vergunning nodig om vlaggen van andere Nationaliteiten te mogen laten wapperen. \r\n\r\nHet kotm er dus waarschijnlijk op neer dat ik de 1250 euro\'s moet gaan betalen, maar ik laat het nog in hoger beroep voorkomen. \r\n\r\n\r\nIk laat het nog wel weten hoe dit verhaal verder verloopt.
Link naar reactie
[QUOTE=Gekwordikervan;431775]De zaak heb ik aanhangig gemaakt bij een advocaat, welke mij kon vertellen dat het volgens het Burgelijk Wetboek artikel nog wat. (ben het ff kwijt) een strafbaar feit is om een vlag op te hangen anders dan de vlag van het land van bestemming. Indien er een nationale feestdag is of de dag van dodenherdenking , dan zijn hier speciale uitzonderingen voor. Dit word bepaald door de gemeente, deze hebben hier in zeggenschap. \r\n\r\nIn sommige gevallen heeft men een vergunning nodig om vlaggen van andere Nationaliteiten te mogen laten wapperen. \r\n\r\nHet kotm er dus waarschijnlijk op neer dat ik de 1250 euro\'s moet gaan betalen, maar ik laat het nog in hoger beroep voorkomen. \r\n\r\n\r\nIk laat het nog wel weten hoe dit verhaal verder verloopt.[/QUOTE]\r\n\r\nhoopelijk krijg je gelijk, niet normaal dat je hier voor zoon boetekrijgt gezien wat er in de geschiedenis is gebeurt vind ik dat een Amerikaanse vlag best kan...\r\nWij hangen hier in Frankrijk ook vaak genoeg de Nederlandse vlag uit, vraag me af of dat dan eigelijk wel mag, enfin, waar wij wonen rijd mischien een keer per jaar politie voorbij dus dat zal ook nog wel meevallen.
Link naar reactie
[quote=Animal;431841]Hier in de buurt hangt bij een boerderij al jaren een amerikaanse vlag buiten ,,en de meeste groten bedrijven hangen als ze buitenlandse bezoekers krijgen ,ook de daarbij passende vlaggen uit.\nDus ik snap ook het hele probleem niet.[/quote]\n\nHet probleem is dat gekwordikervan het op een NATIONALE feestdag/herdenkingsdag heeft gedaan.....\nDat werd gezien als respectloos jegens Nederland...:(
Link naar reactie
[quote=reintje;431980]Het probleem is dat gekwordikervan het op een NATIONALE feestdag/herdenkingsdag heeft gedaan.....\nDat werd gezien als respectloos jegens Nederland...:([/quote]\n \nDat is inderdaat vreemd ,want bij die boerderij hangt altijd die amerikaanse vlag ,,ook op onze nationale feestdagen ,en volgens mij hing er ook geen nederlandse vlag bij of iets anders.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...