Ga naar inhoud

Raar Nederlands rechtsysteem


Aanbevolen berichten

4 mei 2008\r\n\r\nIk als, al zeg ik het zelf rasechte Amerikaanse burger, in mijn geboorteland Nederland.\r\nHang net als iedereen in Nederland op 4 mei de vlag half stok op aan de gevel van mijn woning. \r\nEen aantal uurtje later in de middag, staan er 2 politie agenten voor mijn voordeur. Met het verzoek of ze even binnen mogen komen.Ik laat de 2 dienders binnen en zei vertellen hun reden van bezoek. \r\n\r\n[B]U krijgt van ons een bekeuring van 1250,00 euro omdat u een nationale feestdag schendt\r\ndoor het ophangen van een niet Nederlandse vlag.[/B]\r\nIk had inderdaad de Amerikaanse vlag opgehangen, omdat ik ervan uit ga, dat 4 mei dodenherdenking is. Ongeacht wie er ook getroffen zijn in de oorlog. Daar heeft ieder zijn/haar eigen beleving over.\r\nIk heb de heren dienders uitgelegd, dat het inderdaad een nationale dag is. Maar dat er ook vele Amerikaanse soldaten zijn omgekomen tentijden van de bevrijding van Nederland. \r\nwaar onder mijn opa en een groot aantal achterooms hier hebben gevochten en mijn opa ook de dood heeft gevonden bij de slag bij Arnhem. \r\nDie was voor de dienders geen excuse om dan alsnog een Amerikaanse vlag op te hangen. \r\nIk heb gevraagd of ik de zaak voor kon laten komen. Dit was mogelijk. \r\nHeden middag ben ik voor de rechtbank in Amsterdam gekomen het vonnis luidde, dat ik alsnog de bekeuring van 1250 euro moest betalen. Met daarop een toevoeging van de dienstdoende rechter, dat bij een volgende 4/5 mei viering, ik alleen de Nederlandse vlag mocht ophangen. \r\nDe recht vroeg mij of ik hier nog iets aan toe te voegen had. \r\n\r\nIk meldde dat ik het rechtssysteem in Nederland oneerlijk vond, omdat juist in een oorlog waar ook Amerikanen/Canadezen de dood vonden op een dag als deze juist een herdenking waard zijn, opdat zij hebben gezorgd dat wij nu vrij zijn. \r\nEn wat krijgt de burger als dank dat hij een familie lid herinnerd die in deze oorlog gestorven is voor de vrijheid van andere. En dat ik daarvoor mag boeten voor ene bedrag van 1250,00 euro. \r\n\r\nIk zal het waarschijnlijk nooit begrijpen, dus blijf ik net zolang de Amerikaanse vlag uithangen tot dat het Nederlandse rechts systeem inziet dat er meerdere landen mee gemooid zijn geweest met de Tweede wereld oorlog.
Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote=couch_potato;385275]Ze mogen ook graag bekeuringen uitdelen aan friezen, die de friese vlag achter op hun boot hebben wapperen. Daar mag ook alleen de nederlandse driekleur hangen. Rita Verdonk is het vast wel eens met deze wat overdreven praktijken. :-)[/quote]\nDamn... het moet toch niet TE erg worden.\nKomopzeg ;)... laat mensen zelf kiezen welke vlag ze willen plakken op HUN bootje...\n \nNatuurlijk kun je er niet alles op zeggen.\nDus geen bl*te vrouw ofzow ;)...
Link naar reactie
Nou zeg... dit is Nederlands op zijn smalst... Aktie. Kom op... Dit laten we toch niet gebeuren hé?\nIk vind nl bepalend dat jouw insteek helemaal niet was om te kwetsen, maar om te eren ..\nOveral wordt de herdenking van 4 mei gezien als een herdenking van alle oorlogsslachtoffers, waar ook.... en niet alleen meer van WOII.\nIk ga zoeken waar we iets kunnen ondernemen, want dit is echt te zot voor woorden hoor...\nEr is vast ergens wel een vereniging van veteranen of zo.
Link naar reactie
gekwordikervan... ik ben altijd strijdvaardig tegen onrecht. Dus... als jij er werk van gaat maken, kun je op mijn medewerking rekenen,\n\nHele mooie woorden [url=http://www.4en5mei.nl/content/133081/herdenking_als_collectieve_traumaverwerking]hier[/url] van de heer Jan-Wilke Reerds, voorzitter Raad van Bestuur Stichting Centrum ‘45:\n\n[QUOTE]Herdenken is het geven van een plaats aan hen die gevallen zijn. Op welke manier dan ook, en wie dan ook: opa, oma, vader, moeder, broer, zus, kind, vrouw, man, vriend, vriendin, kennis of collega. Door deze individuele getroffenen, en dus het individuele trauma, een plaats te geven worden wij gezamenlijk in staat gesteld om het trauma te verwerken en kunnen wij als samenleving verder groeien naar een gevoel van solidariteit; saamhorigheid in gebondenheid. Ongeacht of het een trauma van toen is, of een trauma van nu.[/QUOTE]\n\ndus.... eens kijken of het bij deze meneer alleen bij mooie woorden blijft?\n\nNationaal Comité 4 en 5 mei\nNieuwe Prinsengracht 89\n1018 VR Amsterdam\n\ntel. 020 - 718 35 00\nfax 020 - 718 35 01\ne-mail: [EMAIL=\"info@4en5mei.nl\"]info@4en5mei.nl[/EMAIL]\n\nRefereer aan je eigen ervaringen! Als je hulp nodig hebt, een Pbeetje is gewillig.
Link naar reactie
Vind het helemaal niet raar, heb niets met al dat gedoe maar je hangt de vlag op in het land van wie het grondgebied is en we zijn niet in de VS hier.:rolleyes:\r\n\r\nEn het grondgebied van de ambassades is ook van het land waar de ambassade van is, die hebben dan hun vlag en vlaggedrag.\r\n\r\nOverigens was de WO2 officieel op 15 augustus afgelopen.
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;385294]Vind het helemaal niet raar, heb niets met al dat gedoe maar je hangt de vlag op in het land van wie het grondgebied is en we zijn niet in de VS hier.:rolleyes:[/QUOTE]\r\nEn eerst gewoon vragen om de vlag weg te halen, een waarschuwing dus, en niet zo maar ineens een overdreven boetebedrag uit schrijven ?\r\n\r\nZomaar wat termen[B]:[/B] dodenherdenking - bezinning - solidariteit - respect - redelijkheid.\r\n\r\nDe rechter kan eigenlijk niet anders dan achter zijn dienders staan, want de wet geeft hun blijkbaar gelijk. (waarschijnlijk door een plaatselijke politieverordening). Zou die anders beslissen, dan zouden de agenten een punt hebben en voor Jan met de korte achternaam staan.\r\nHelaas zijn dat soort machtsverhoudingen aan de orde van de dag.
Link naar reactie
Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen.;)\r\n\r\nOverigens mag het gewoon niet, wel naast een Nederlandse aan de rechterzijde erbij, heeft niets met een plaatselijke verordening te maken.\r\n\r\nAls ik te hard rij krijg ik ook een bon, wordt er niet gezegt, niet meer doen hoor.:rolleyes:
Link naar reactie
een waarschuwing zou idd op zijn plaats zijn geweest, tis me nogal ff een bedrag zeg,\r\ner zijn dagen dat ik het niet op zak heb.\r\n\r\nde wet is opzich niet verkeerd, maar het zit \'m in de mensen die die wet uitvoeren en op welke manier,\r\n\r\nnet als bekeuringen, tref je een agent die bijvoorbeeld ruzie met zijn vrouw heeft, en het zat \'m allemaal al tegen, of tref je er 1 de redelijk zijn emoties op een rijtje heeft.\r\n\r\nde wet is duidelijk, dit is nederlands grondgebied,\r\nde amerikanen zelf plaatsen alvast gauw een vlag op de noordpool, zodat als ie straks gesmolten is,\r\nhet hun grondgebied is, en hun naar olie en gas kunnen boren daar.\r\nook de russen moeten dan snel met een vlag daar heen,\r\nmoet je in irak nu eens een amerikaanse vlag uitsteken op 4 mei,\r\nzie je hoe emotioneel dat ligt.\r\n\r\nhier krijg je een boete, daar branden ze je af.\r\n\r\ndus de kracht van de vlag valt niet te onderschatten.\r\n\r\nje mag dus niet nederlands grondgebied veranderen in amerikaans grondgebied,\r\nmeer dan de vlag alleen dus,\r\ngoh, nooit gedacht dat ik dit ooit zou tegenkomen als onderwerp.\r\nerg interessant wel.
Link naar reactie
dit is gewoonweg ronduit belachelijk ja!\r\n\r\nhet is gewoonweg dom om zo\'n beperkt zicht te hebben op de dodenherdenking!!!\r\nkijk niet alleen naar de Nederlanders die er toen om gekomen zijn!! er zijn zoals al gezegt meer dood gegaan..\r\nen waarom alleen maar stil zijn om de mensen die toen dood gegaan zijn, en toen hebben geleden...\r\n\r\nkijk maarwat voor elende je nu hebt, en hoeveel mensen er nu dood gaan in oorlogen.. daar mogen ze ook wel is bij stil staan in dat minuutje stilte!!\r\n\r\ndat is mijn mening over de dodenherdenking! :)
Link naar reactie
[quote=couch_potato;385275]Ze mogen ook graag bekeuringen uitdelen aan friezen, die de friese vlag achter op hun boot hebben wapperen. Daar mag ook alleen de nederlandse driekleur hangen. Rita Verdonk is het vast wel eens met deze wat overdreven praktijken. :-)[/quote]\nje bedoeld toch dat die friezen overdrijven.:rolleyes:
Link naar reactie
Als er ook een nederlandse vlag naast had gehangen was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.\nGrote bedrijven hangen ook vaak buitenlandse vlaggen op als er belangrijke buitenlanders op bezoek komen ,maar wel in combinatie met de nederlandse vlag.\nMaar een bekeuring is wel erg overdreven ,,een waarschuwing had meer dan genoeg geweest,
Link naar reactie
weet je eigenlijk wel dat amerikanen ooit europeanen waren?\r\nde politie is dat dan schijnbaar wel vergeten,\r\nis ook al zo lang geleden.\r\nde pech was denk ik dat je net een paar hufters van agenten trof.\r\n\r\nhad je een paar agenten getroffen die gewoon hun werk deden,\r\nhadden ze vast wel gezegd hoe het werkelijk zat.\r\nmisschien willen ze graag promoveren, en hoe meer bekeuringen, hoe beter het voor hun uitvalt.\r\n\r\nvroeger had je religie met god, tegen woordig bid bijna iedereen geld aan helaas.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...