Ga naar inhoud

Netwerk printer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk zou graag mijn printer delen met een Vista-laptop bij ons thuis.\r\nIk heb een draadloos netwerk. De printer is aangesloten op de (bekabelde) XP-PC. en werkt prima.\r\nDe router is via de PC aangesloten op het modum. Hoe krijg ik de printer te zien op de laptop.\r\nIk heb de printersettings op delen gezet en nieuwe printer proberen toe te voegen op de laptop. Helaas werkt dit niet. Ook niet als de printer aan staat.\r\n\r\nSap
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik hoop dat je bedoelt dat je pc via de router is aangesloten op de modem en niet de router via de pc.\n\nOk, je moet eerst een netwerkje aanmaken. Waar vista dit automatisch detecteerd aan de hand van de router moet je dit bij xp nog zelf instellen met de wizard, gewoon de wizard volgen en dan bij naam de naam ingeven die je vistapc al aan je netwerk heeft gegeven. Eventuele firewallinstellingen aanpassen en ervoor zorgen dat de pc\'s elkaar kunnen \'zien\'. Op dat moment moet je ook ergens instellen dat je de printer wil delen van die pc. Vervolgens is de printer te zien vanop elke pc die aan dat netwerk wordt \'toegevoegd\' bij de netwerklocaties en kan hij als (standaard)printer worden toegevoegd.\n\nVeel succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...