Ga naar inhoud

Wisselbestand Discussie


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=ctrlaltdelete;345563]1 post is nog geen discussie dus post ik ook maar wat.....\r\n \r\n:mrgreen:[/QUOTE]\r\n\r\nEn ik wil een notificatie als er een vervolg hier is, dus plaats ook ik maar wat...\r\n\r\nWat we eigenlijk zien is dat een wisselbestand met de huidige geheugenontwikkelingen steeds minder belangrijk wordt.\r\nALS je je 2GB kan veroorloven dus...
Link naar reactie
Ik had onder W98se in een \"te groot\" RAM, middels een gedownload kant-en-klaar progje, RAMdisk aangemaakt met de bedoeling daar de SWAP in te stoppen. Ook nog, op aanraden van anderen (dus zonder eigen begrip of inzicht), een paar regeltjes in INI gezet om de boel gehoorzamer te krijgen.\r\n\r\nEr bleven 2 dingen fout gaan:\r\n- conflict met onboard vido-module die zelf 32MB ram inpikt (en inderdaad ook verbergt voor windows, hoewel Everest weer wèl het totale RAM bleef zien)\r\n- Windows98se bleef steeds het totaal aanwezig RAM zien (minus video-aandeel), dus ik moest de proeven blijven beperken tot 512 RAM, anders foutmelding \"kan niet voldoende conventioneel geheugen vrijmaken\" en/of automatische herstart met aanbod \"veilige modus\".\r\n\r\nNB: die RAMdisk kwam goed en benaderbaar/beschrijfbaar in Verkenner, daar zat het probleem dus niet in.\r\n====\r\n\r\nWat wèl (ook onder XP) goed blijft gaan is, SWAP alleen toestaan op 1e partitie (3x RAMwaarde) van SLAAFschijf; verder niets zelf in die partitie gezet. Snelheidswinst \"zwaar werk\" netto 25% uitgetest met verplaatsingen van enige GB (knip/plak en copy/plak), ten opzichte van \"alles in 1 schijf\".\r\nMobo ondersteunt 1GB RAM, dus ik kan geen proeven doen met 4GB RAM en zonder swapbestand wat in XP goed schijnt te kunnen.\r\n====
Link naar reactie
Windows 95 kon al 2GB aan, dus 98 ook:\n[url]http://support.microsoft.com/kb/q181594/[/url]\nHet probleem was toen (1995) echter dat de hardware nog niet op de markt was om het te testen.\nMaar ik heb al diverse berichten gelezen van latere pogingen die al maanden prima draaiden met 2GB.\n\nIk denk dat we soms eens in de gaten moeten houden hoe VEEL 2 GB eigenlijk is.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;345674]Windows 95 kon al 2GB aan, dus 98 ook:\r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/q181594/[/url]\r\nHet probleem was toen (1995) echter dat de hardware nog niet op de markt was om het te testen.\r\nMaar ik heb al diverse berichten gelezen van latere pogingen die al maanden prima draaiden met 2GB.\r\n\r\nIk denk dat we soms eens in de gaten moeten houden [B]hoe VEEL 2 GB eigenlijk is[/B].[/QUOTE]\r\n\r\n2*1024 = 2048 Megabytes\r\n2*1024*1024 = 2097152 kilobytes\r\n2*1024*1024*1024 = 2147483648 bytes \r\n2147483648 bytes*8 17179869184 bits\r\n;)
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;345674]Windows 95 kon al 2GB aan, dus 98 ook:\r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/q181594/[/url]\r\nHet probleem was toen (1995) echter dat de hardware nog niet op de markt was om het te testen.\r\nMaar ik heb al diverse berichten gelezen van latere pogingen die al maanden prima draaiden met 2GB.\r\n\r\nIk denk dat we soms eens in de gaten moeten houden hoe VEEL 2 GB eigenlijk is.[/QUOTE]\r\n\r\nDat \"dus\" geloof ik niet zomaar; dat (voor mij nieuwe) bericht slaat ALLEEN op W95 en bij het latere w98 geldt 640MB RAM als \"matje\". Bovendien jammer: w95 is al te zwaar verouderd, o.a niet altijd drivers te krijgen voor zeer nieuwe hardware.
Link naar reactie
[Off topic]\r\n[QUOTE=willem1940;345691]Nog maar eens het oude mopje: een amateur denkt dat een kB 1000B is en een professional denkt dat een km 1024 m is.[/QUOTE]\r\nneuh, 1km is 1000 m, 1m^3 = 1000l, 1m = 1000 mm, 1KB = 1024B, 1B=8b :p\r\nen zo zijn er nog meer (1Ah = 3600c bvb) je word gek van al die eenheden ;)\r\n\r\nbtw dat ze in france Bits en octets gebruiken ipv bits en bytes is wel handig, want b B hou je lastiger uit elkaar dan b en o ;)\r\n\r\nen btw, in electonika zij de leerar dat LSB en MSB stond voor Last signifiant byte en Most signifiant Byte, moet dat niet bit zijn?\r\n[/Off topic]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...