Ga naar inhoud

Moederbord


Aanbevolen berichten

ik heb even op de site van asus gekeken naar moederborden maar ik weet niet welke ik moet kiezen. Mischien weten jullie een goeie voor mij ik ben namelijk nogal een gamer dus ik wil wel graag een goede maar ben daar niet echt in thuis. Ander merk mag ook maar het liefst asus.\r\n\r\n\r\ndan nog even een vraag over een ddr-slot het verschil tussen een ddr en een ddr2 slot is dat de één 2 pinnetjes heeft en de ander maar 1 maar welke is dan de ddr die met 1 of 2 pinnetjes.
Link naar reactie
Wat is je CPU? Je moederbord moet wel het juiste socket hebbenzodat je CPU naar keuze past (doorgaans Socket AM2 voor AMD CPU\'s en Socket 775 voor Intel CPU\'s).\r\nAls je veel gamed is handig om te zien of het moederbord bijvoorbeeld SLi ondertseund. Bij nVidia kaarten kun je later nog een gelijke kaart er bij prikken om alles in SLi te zetten voor meer preformance (dus als je nu een 8800GTS koopt dan hou je met SLi de mogelijkhied open om er later nog een 8800GTS bij te prikken en SLi te draaien).\r\nHet enigste geheugen wat ik ken dat 2 gaatjes heeft is RDRAM (wordt niet tot nauwlijksmeer gebruikt, gebruikt in de eerste Pentium 4\'s) en SDRAM (outdated, Gebruikt van Pentium 2 tot de eerste Pentium 4\'s). Zowel DDR als DDR2 hebben maar een gaatje, alleen de positie waar die zit verschilt per soort.
Link naar reactie
499mhz? Klinkt als een Athlon, Duron, Celeron, Pentium 3 en die passen op geen enkel modern moederbord (de Duron en Athlon zijn Socket A, de P3 en Celeron Socket 370). \nMet alleen het moderbord en CPU kom je er nog niet.\nJe bent beter af een geheel nieuwe PC te kopen, want je zult naast de CPU en Moederbord ook nog een nieuwe videokaart, hardeschijf, geheugen, kast, voeding etc. moeten hebben.\nGoogle eens naar PC Wizard, die geeft gratis en voor niets alle informatie over je pc die je nodig hebt, dus ook het type CPU dat je nu hebt.\nEen andere optie is Dxdiag, Start -> Uitvoeren -> dxdiag en dan Enter. Persoonlijk raad ik PC Wizard aan want die geeft meer informatie.\n-edit- Volgensmij gaan Durons vanaf 600mhz of 650mhz en zijn er nooit 500mhz modellen bij AMD van de band gerold.
Link naar reactie
Mainboard : Intel SE440BX-2\r\nChipset : Intel i440BX/ZX\r\nProcessor : Intel Pentium III @ 500 MHz\r\nPhysical Memory : 128 MB\r\nVideo Card : Nvidia Corp GeForce2 MX/MX 400 [NV11]\r\nHard Disk : Maxtor (82 GB)\r\nHard Disk : WDC (6 GB)\r\nCD-Rom Drive : HL-DT-ST CD-RW GCE-8527B\r\nDVD-Rom Drive : TSSTcorp DVD-ROM SH-D162C\r\nMonitor Type : Hewlett Packard - 19 inches\r\nNetwork Card : ADMtek AN983 FastNIC PCI 10/100 Fast Ethernet Adapter\r\nOperating System : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 2\r\nDirectX : Version 9.0c (september 2006)\r\n\r\n\r\ndit is mijn pc ik vind het een wonder dat ik nog een hele serie games kan doen (alhoewel ik het dan wel met mindere graphics moet doen en af en toe een stotter)
Link naar reactie
Dat wordt idd. een geheel nieuwe PC, want een P3 is eerlijk gezegd gewoon te oud. \r\nDie maxtor 82GB hardeschijf kun je eventueel in een externe behuizing plaatsen en dan kun je hem nog prima gebruiken als externe hardeschijf voor je nieuwe PC.\r\nEen nieuwe monitor is ook niet nodig, want 19 inch is tegenwoordig de meest doorgaande standaard.
Link naar reactie
Wat is je budget, kun je hem zelf van onderdelen in elkaar zetten, moet windows erbij of niet?\n\nDat oude peeceetje moet je gewoon niks meer aan doen. Verkopen of als tweede systeem gebruiken. Het enige wat je zou kunnen doen, is er wat geheugen bij zetten. 128 is eigenlijk te weinig voor xp. Maar alleen doen, als je denkt dat je de pc nog blijft gebruiken.
Link naar reactie
tja het moet goed zijn en ik heb niet echt een idee wat het allemaal kost als je goede spullen wilt hebben.\r\n\r\nik heb zelf nog wel een 1GB geheugenkaart liggen die ik op dit moment niet gebruik en die niet in de huidige past dus die is er al maar voor de rest zal het wel nieuw moeten zijn.\r\n\r\nIk kan hem zelf bouwen en windows hoeft er niet bij\r\n\r\nik heb wel een schatting van 600 maar ik weet niet of dat redelijk is als ik een goeie pc wil hebben dus het mag ook meer zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...