Ga naar inhoud

HDD wordt niet herkent


Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\n\r\nIk heb me het weer lekker makkelijk gemaakt....en ik zal maar even een probleempje oplossen voor een vriend van me, het volgende:\r\n\r\nHij wil een 3e (jaja) HDD in zijn pc gooien van 120 GB. dit wordt een S-ATA schijf. Hij heeft er al 2 IDE HDDs inzitten, maar die S-ATA schijf start wel ofzo, maar ik krijg niks te zien in windows. Heeft iemand hier een oplossing voor? \r\nBij voorbaar dank:)\r\n\r\nHier de Technische gegevens:\r\n\r\nMoederbord: ASUS A7V600\r\nAMD Duron 1 Ghz (volgens mij)\r\n1 GB geheugen...\r\n\r\nVoor verdere info vraag maar raak!:D\r\n\r\nGroetjes,\r\nStefan
Link naar reactie
Je zal waarschijnlijk de drivers moeten installeren...\n\nJe hebt nodig: \n- Een floppy met daarop de drivers die bij je moederbord geleverd zijn.\n- Windows CD\n\nMoet je je windows CD erin doen, starten van cd-rom...\nEn dan op F6 drukken waarneer er naar gevraagd word, dan gaat hij de drivers van het floppy halen en zou hij het moeten doen...
Link naar reactie
@ Species,\r\n\r\nDe s-ata aansluiting zit wel op het mobo zelf, en heb de drivers voor de S-ata aansluiting al geinstalleerd (nieuwste versie van internet)\r\n\r\n@ Stephan,\r\n\r\nWat voor drivers moeten er zijn voor het mobo dan volgens jou?\r\nik wilde een bios update doen dmv een awd file, maar die startte niet op in de bios.,...\r\nmoet ik dan deze toevallig met de windows cd booten en dan die .awd file laten installen dan? (met floppy)\r\n\r\nbedankt voor de reacties alvast:)\r\n\r\nGroet,\r\nStefan
Link naar reactie
Kijk op de CD of je drivers ziet voor SATA schijf of controller, kopieer de bestanden naar een floppy en dan zal Windows SATA kunnen herkennen, als hij er tijdens de installatie om vraagt. Vergeet niet je IDE schijf te ontkoppelen, want anders werkt het niet goed.\n\nBios update heeft er op zich niets mee te maken. Als je een asus moederbord hebt, zet de file op een floppy of USB stickje en druk alt-f2 in de POST scherm.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...