Ga naar inhoud

Goede externe harddisc voor videobewerking?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allen,\r\n\r\nVoor een paar weken geleden heb ik ergens gelezen dat een schijf met 5400 RPM niet echt goed is voor videobewerking, helaas kan ik deze site niet meer vinden dus vraag ik het maar aan jullie.\r\nIs een 7200 RPM beter dan een 5400 RPM met videobewerking? Of is het juist andersom?\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\n\r\nStefan
Link naar reactie
Voor het video opnemen vanaf de kamera (capturen) moet je een zo snel mogelijke HD hebben ,anders krijg je meldingen van \"dropped frame\'s\" .De pc kan het dus gewoon niet bijhouden om de beelden weg te schrijven. Dit leverd dan een hapering in de film op ,en kan zelfs het hele capture prg laten vast lopen.\nVoor video te capturen dus een INTERNE 7200 rpm hd nemen.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;336353]Voor het video opnemen vanaf de kamera (capturen) moet je een zo snel mogelijke HD hebben ,anders krijg je meldingen van \"dropped frame\'s\" .De pc kan het dus gewoon niet bijhouden om de beelden weg te schrijven. Dit leverd dan een hapering in de film op ,en kan zelfs het hele capture prg laten vast lopen.\r\nVoor video te capturen dus een INTERNE 7200 rpm hd nemen.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nOké, maar als je een laptop hebt met een 5400 RPM?
Link naar reactie
[QUOTE=SimonComfort;336551]Ik beken met gêne dat ik geen IDÉÉ heb wat RPM inhoudt; snelheid?\r\nZou iemand uitleg willen verschaffen?[/QUOTE]\r\n\r\nRPM + rounds per minute (letterlijk vertaald - rondjes per minuut - )\r\n\r\ndus dat is inderdaad de snelheid waarmee de schijf rond draait\r\nen hoe sneller die rond gaat hoe sneller er data opgeslagen kan worden en ook weer gelezen
Link naar reactie
  • 3 weken later...
5400 rpm = 5400 rondjes per minuut.\r\n\r\nOp deze site las ik recent over externe harde schijven (USB / FireWire) en videobewerken:\r\n[url]http://www.nonlineair.nl/aankoopadviezen/pceditingsystemen/[/url]\r\nDat kan dus volgens die site wel (site lijkt me betrouwbaar, is van een winkel die aan digitale videobewerking doet).\r\n\r\nZelf heb ik nog de vraag als je een snelle Externe HD neemt, en die in een netwerk hangt (bedraad, dus niet draadloos), netwerkaansluiting van 1GB, zou dit dan ook snel genoeg zijn om beelden op te capturen? Vanuitgaande dat niemand anders de schijf op dat moment benaderd.\r\n\r\nWIe heeft hier ervaring mee, of kan me uitleggen hoe ik achter de doorvoersnelheid zou kunnen komen??\r\n\r\nDank en groet,\r\n\r\nM de Beus
Link naar reactie
Ik denk dat een netwerk schijf te traag zal zijn voor video bewerken.\nTenminste voor capturen wel ,dat gaat het beste en het veiligste met de interne HD.\nDaarna kun je de bestanden eventueel op andere HD,s zetten ,want dan is de snelheid niet belangrijk meer. Maar als de film af is ,dan niet metteen gaan branden ,maar eerst de film laten maken en op de interne schijf op slaan ,en vanaf daar gaan branden ,om zo fouten te verminderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...