Ga naar inhoud

ram geheugen upgraden


Aanbevolen berichten

hallo \r\n\r\n\r\nik wil graag mijn ram geheugen van mijn hp pavilion dv6318ea upgraden \r\n\r\nmaar hoe weet ik wat voor soort geheugen erin zit en wat ik nodig heb \r\n\r\nen waar kan ik het beste bestellen ? \r\n\r\nmaakt het merk nog uit en waar moet ik op letten \r\n\r\ner zit nu 2 x 512 mb in dat is alles wat ik weet \r\n\r\n\r\nalvast bedankt voor de reacties
Link naar reactie
het volgende wordt beweerd door everest \r\n\r\nMoederbord: \r\n CPU Type Mobile DualCore Intel Celeron M, 1733 MHz (13 x 133) \r\n Moederbordnaam Hewlett-Packard HP Pavilion dv6000 (GH883EA#ABH) \r\n Moederbord Chipset Intel Calistoga i945GM/PM \r\n [B]Systeemgeheugen 1024 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)[/B] \r\n BIOS Type Phoenix (02/02/07) \r\n\r\n\r\n[ Geheugenapparaat / DIMM 1 ] \r\n \r\n Eigenschappen Geheugen: \r\n Groottefactor(Form Factor) DIMM \r\n Details Synchronous \r\n [B]Capaciteit 512 MB \r\n Snelheid 533 Mhz [/B] \r\n Totale Breedte 64 bit \r\n Databreedte 64 bit \r\n Apparaat Locator DIMM 1 \r\n Bank Locator Bank 0,1 \r\n \r\n [ Geheugenapparaat / DIMM 2 ] \r\n \r\n Eigenschappen Geheugen: \r\n Groottefactor(Form Factor) DIMM \r\n Details Synchronous \r\n [B]Capaciteit 512 MB \r\n Snelheid 533 Mhz [/B]\r\n Totale Breedte 64 bit \r\n Databreedte 64 bit \r\n Apparaat Locator DIMM 2 \r\n Bank Locator Bank 2,3 \r\n\r\n\r\n\r\n=----------------------------------\r\n\r\nvertaal ik het volgende goed \r\n\r\ner kan in ddr2 677 geheugen \r\n\r\n\r\ner zit in ddr2 533 geheugen ? wat is het verschil ? \r\n\r\n\r\nhoeveel kan er in wat is de max dat lees ik nergens ? \r\n\r\nen maakt het nog uit welk merk ik neem ? \r\n\r\nkan ik deze 2 kaartje van 512 mb in mijn andere laptop hp nc6000 stoppen ? of past dat niet
Link naar reactie
ohja mischien is dit ook wel interesant voor de liefhebbert \r\n\r\n\r\nGeheugen \r\n\r\n--------------------------------------------------------------------------------\r\n \r\n \r\n Fysiek geheugen: \r\n Totaal 1021 MB \r\n Gebruikt 722 MB \r\n Vrij 298 MB \r\n Percentage 71 % \r\n \r\n Wisselbestandgrootte: \r\n Totaal 2294 MB \r\n Gebruikt 1022 MB \r\n Vrij 1271 MB \r\n Percentage 45 % \r\n \r\n Virtueel Geheugen: \r\n Totaal 3316 MB \r\n Gebruikt 1745 MB \r\n Vrij 1570 MB \r\n Percentage 53 % \r\n \r\n Physical Address Extension (PAE): \r\n Ondersteund door Besturingssysteem Ja \r\n Ondersteund door Processor Ja \r\n Actief Ja \r\n\r\n\r\nis 71% niet een beetje veel ?
Link naar reactie
Je kunt er 1,2,3 of 4 bestellen, maar als je exact dezelfde chips hebt in een of twee paar dan kun je dual channel hebben.\n\nDit is een laptop toch? Dan kun je niet het geheugen van Darkness gebruiken.\n\nVerder raad ik je aan om even, [url]http://www.cpuid.com[/url] te downloaden.\nKijk in de memory of SPD tab en check hoeveel empty slots er zijn. Als je maar 2 sloten ziet dan zitten ze allebei helaas vol en zul je 2x1gb moeten kopen.\n\nEen van deze, 533mhz of 667mhz maakt niet uit:\n[url]http://www.alternate.nl/html/product/summary/categorized.html?cat1=22&cat2=322&cat3=0&sorted=true&treeName=HARDWARE&Level1=Geheugen&Level2=DDR2&Level3=SO-DIMM+DDR2&column=price&direction=asc[/url]\n\nJe kunt ook gewoon 1 512mb chipje laten zitten en 1 gigje kopen om geld te besparen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...