Ga naar inhoud

Wat voor intern geheugen kan ik aanschaffen?


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan mijn intern geheugen te upgraden, maar heb er niet zoveel verstand van. Ik heb gegevens van me moederbord opgezocht met \"Everest Ultimate Edition\" Waar moet ik nou precies op letten, en hoe zit het met geheugenbankjes plaatsen met verschillende snelheden?\r\n\r\nHier zijn de gegevens van mijn moederbord:\r\nOndersteunde FSB-snelheden FSB400, FSB533\r\nOndersteund Geheugentype PC100 SDRAM, PC133 SDRAM, DDR-200 SDRAM, DDR-266 SDRAM, DDR-333 SDRAM\r\nVerpakkingstype 702 Pin BGA\r\nDRAM Slot #1 512 MB (DDR SDRAM)\r\nDRAM Slot #2 512 MB (DDR SDRAM)\r\n\r\nEn dit geeft Everest aan dat er al in zit:\r\n\r\nModulenaam Kingston ValueRAM KVR266X64C25/512\r\nGeheugentype DDR SDRAM\r\nGeheugensnelheid PC2100 (133 Mhz)\r\nModulebreedte 64 bit\r\nModulespanning SSTL 2.5\r\n \r\nGeheugeninstellingen \r\n@ 133 Mhz 2.5-3-3-6 (CL-RCD-RP-RAS) / 9-10-2 (RC-RFC-RRD)\r\n@ 100 Mhz 2.0-2-2-5 (CL-RCD-RP-RAS) / 7-8-2 (RC-RFC-RRD)\r\n\r\n\r\n\r\nModulenaam Corsair Value Select VS512MB400\r\nGeheugentype DDR SDRAM\r\nGeheugensnelheid PC3200 (200 Mhz)\r\nModulebreedte 64 bit\r\nModulespanning SSTL 2.5\r\n \r\nGeheugeninstellingen \r\n@ 200 Mhz 2.5-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS) / 11-14-2 (RC-RFC-RRD)\r\n\r\n\r\nIn totaal heb ik 4 slots, waar moet ik nou op letten bij de aanschaf van een nieuwe?\r\n\r\n\r\nGroet, Nick.
Link naar reactie
Ondersteund Geheugentype PC100 SDRAM, PC133 SDRAM, DDR-200 SDRAM, DDR-266 SDRAM, DDR-333 SDRAM\r\nVerpakkingstype 702 Pin BGA\r\n\r\nDaar moet je op letten, koop een geheugen module die hierboven gemeld staat maar let wel op als je er geheugen bij wil zetten, moet je dezelfde typen, snelheid en instellingen kiezen als die er al in zitten.. Dat is in jouw geval het volgende: \r\n\r\nModulenaam Kingston ValueRAM KVR266X64C25/512\r\nGeheugentype DDR SDRAM\r\nGeheugensnelheid PC2100 (133 Mhz)\r\nModulebreedte 64 bit\r\nModulespanning SSTL 2.5\r\n\r\nGeheugeninstellingen \r\n@ 133 Mhz 2.5-3-3-6 (CL-RCD-RP-RAS) / 9-10-2 (RC-RFC-RRD)\r\n@ 100 Mhz 2.0-2-2-5 (CL-RCD-RP-RAS) / 7-8-2 (RC-RFC-RRD)\r\n\r\n\r\nen\r\n\r\nModulenaam Corsair Value Select VS512MB400\r\nGeheugentype DDR SDRAM\r\nGeheugensnelheid PC3200 (200 Mhz)\r\nModulebreedte 64 bit\r\nModulespanning SSTL 2.5\r\n\r\nGeheugeninstellingen \r\n@ 200 Mhz 2.5-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS) / 11-14-2 (RC-RFC-RRD)\r\n\r\n\r\nSucces!
Link naar reactie
Ja, dat is nou precies wat ik bedoel.\nDe geheugenbankjes die er nu inzitten, zijn toch al niet van dezelfde snelheid? Ik heb ergens vernomen dat als ik er bijvoorbeeld 1 van 333 inzet, hij gewoon de snelheid van die 133 aanhoud? Ik wil graag 2 bankjes van 1GIG per stuk aanschaffen, en die 2 oude eruit halen.\nGraag wil ik ook dat ze een zo hoog mogelijk ondersteunde snelheid hebben.\nWelke zou u in dat geval aanraden?
Link naar reactie
Nougoed, ik heb maar 2 geheugenbankjes van een GIG aangeschaft en de oude eruit gehaald.\nIk heb er nu 2 van deze in:\n\nModulenaam Kingston K\nFabricagedatum Week 26 / 2007\nModulegrootte 1024 MB (2 ranks, 4 banks)\nModuletype Unbuffered\nGeheugentype DDR SDRAM\nGeheugensnelheid PC3200 (200 Mhz)\nModulebreedte 64 bit\nModulespanning SSTL 2.5\n\nAlleen de Windows Prestatie-index zegt dat ik er wat betreft het aantal geheugenberekeningen ps op achteruit ben gegaan? :S
Link naar reactie
De 2 GIG worden gewoon herkend en gebruikt, zo ver kom ik zelf gelukkig ook nog wel.\r\nIn de verkeerde steken gaat bij mijn moederbord niet...\r\nHier\r\n[url]http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Products/ProductsDetailPhoto.aspx?DetailID=39&LanID=20[/url]\r\nEen plaatje van mijn moederbord.\r\nAangezien ze in de zwarte sleuven niet passen moeten ze wel in de blauwe...
Link naar reactie
Bij dit soort moederborden kun je meestal maar 1 soort geheugen tegelijkertijd gebruiken.\r\nDus je kiest voor DDR (Blauwe banken) of voor SD-ram (Zwarte banken).\r\nDDR-geheugen past niet in SD-ram banken.\r\nJe zou even kunnen kijken in het bios of je nieuwe geheugen wel op de goede snelheid draait.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...