Ga naar inhoud

Digital 8 Video tapes omzetten naar DVD


Aanbevolen berichten

Ik heb een Digital 8 (D8 ) camera met uitgangen voor Svideo, Composite en DV.\nIk heb een Vista PC met firewire 6 pins, USB2 en een DVD brander. \nWat is een goedkope oplossing voor het overhalen van de D8.\nMet Pinnacle Dazzle Platinum (100 Euro) geprobeerd maar die laat het met Studio 10.5 (patch voor 10.8 ) afweten. De support afdeling helpt goed op weg, maar op het moment supreme laten ze het afweten. Heb Dazzle en software teruggebracht.\n\nHoe kan ik goedkoop (< 100 Euro) via de DV uitgang mijn video\'s uitlezen en bewerken tot DVD?\n\nDaarbij wil ik ook Hi8 tapes bewerken. Deze camera heeft alleen composiet en S-Video uitgang.
Link naar reactie
Koop bij Dynabyte een firewire kaart +- €30 er zit een programa bij om via dv op te nemen.\r\nHi8 is een ander verhaal de capture kaart is veel duurder+-- €140,ik heb dit op gelost door het op te nemen met een dvd recorder op een rewritebel dvd .Ik heb hem geimporteerd in een bewerkings programma en er een DVD van gemaakt.\r\nSucces
Link naar reactie
Een firewire kaart heeft Marijn helemaal niet nodig ,want die zit al in zijn pc!!!!!\n \nEr is dus verder helemaal geen hardware nodig ,alleen een snoertje wat waarschijnlijk van 4 naar 6 polig moet zijn.\nJe hebt een montage (capture) prg nodig wat door vista wordt ondersteund ,en welke dat zijn weet ik niet.(de allernieuwste versie\'s ,denk ik)\nDe juiste versie van Nero kan ook video opnemen en bewerken.(maar of vista dat ook al kan weet ik niet)\n \nMischien speelt je digitale kamera ook de Hi 8 tape\'s wel af ,dan heb je hier niks anders voor nodig.\nOok is het mogelijk dat je digitale kamera dv- in en dv-out heeft (dat werkt dan ook op de analoge uitgang (is dan ook ingang)\nJe kunt dan je analoge kamera op de digitale aansluiten en de digitale gewoon via de firewire weer op pc. (een beetje experimenteren hoe alles werkt)\nDe digitale kamera doet dan dienst als analoog-digitaal converter ,en zo heb je de beste kwaliteit.\n \nAls dit niet gaat dan zul je een tv kaart in je pc moeten zetten waar je de kamera op aan kunt sluiten . Ook zijn er externe tv kaarten die op usb gaan ,en er zijn ook speciale adapters voor analoog videosignaal naar usb die samen met een videomontage prg worden verkocht ,o.a van Pinnacle en ook van Dazzle. Maar ook hier kan het zijn dat dit nog niet met Vista wil samenwerken.\n \nEr zijn ook analoog-digitaal converters die gewoon op de firewire kunnen ,maar die zijn erg duur (tussen de 200 en 400 euro.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
In mijn geval wil ik zowel DV tapes en Hi8 tapes op DVD zetten, deels bewerkt. Een DVD recorder is een goede maar wat duurdere oplossing (>250 euro). \nErvaringen bij een vriend met een DVD recorder met i-link en composite aansluitingen lieten zien dat de beeldkwaliteit daarop heel goed blijft, en dat het bewerkingsgemak vele malen groter is dan met bewerkingssoftware op PC. \nDe beeldkwaliteit lijkt ook beter dan films verwerkt met de PC. Bovendien spaar je een berg tijd, omdat herberekenen niet nodig is. \nJe moet echter geen professionele films willen maken met chique overgangen, titels, ander geluid erbij en noem maar op. Daar is die PC software weer WEL goed in.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...