Ga naar inhoud

Laptop schoonmaken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heb hetzelfde probleem (gehad). Als volgt opgelost zonder \'m open te schroeven.\r\n\r\nHaal in de computerzaak z\'n bus perslucht. Vervolgens de computer uitschakelen en dan eens flink in alle gaten en kieren blazen. Het stof komt dan vanzelf wel ergens naar buiten. Heeft bij mij prima gewerkt. Geluidsniveau van de processorventilator ligt een stuk lager en laptop blijft een stuk koeler omdat \'ie z\'n warmte beter kwijt kan.\r\n\r\nLees ook even de instructies op de bus perslucht (niet schudden, niet continue spuiten, bus rechtop houden). Vooral die laatste even in acht nemen, omdat anders \'t drijfgas op je laptop neerslaat. Verdampt opzich wel heel snel, maar is toch paar seconden vochtig. Of dat spul stroom geleidt weet ik niet, dus daarom maar beter voorkomen. Heeft bij mij overigens nog geen kwaad gedaan.\r\n\r\nAls je je kamer niet preventief van stof ontdoet, maar alleen als het nodig is (mijn werkwijze), dan zul je na een maand of 2-3 nog eens alles schoon moeten blazen.
Link naar reactie
Pure zuurstof zou ik niet doen. Behalve dat \'t duur is, is het ook nog een licht ontvlambaar.\r\n\r\n[QUOTE=Animal;326934]Perslucht en ook nog eens drijfgas in een bus ,,rare kombinatie.\r\nHet vocht wat eventueel ontstaat is gewoon water (condens)[/QUOTE]\r\nVond \'t ook al raar, maar kon niet bedenken wat \'t anders zou moeten zijn. Condens uit de omgevingslucht kan inderdaad goed het geval zijn. Bus wordt namelijk ijskoud als je \'m ff gebruikt. M.a.w. de uitgeblazen lucht is ook koud. Gevolg is bekend.\r\n\r\nMaar dat water geleidt dus wel stroom, dus even de spanning eraf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...