Ga naar inhoud

BIOS herkent harde schijf niet.


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb 5 maand geleden na problemen met mijn oude hardeschijf te hebben gehad (was een hele oude), een nieuwe gekocht. Een kennis van mij heeft deze voor mij ingebouwd, en deze als master? gezet, omdat de oude harde schijf het nog wel deed, alleen je kon er niet meer van booten. Dus staat de nieuwe als master en de oude als slave. Nu heeft mijn pc hiermee 5 maand goed gewerkt. Na een nachtje de pc te hebben aangelaten, omdat hij dan kon downloaden, ging de pc uit omdat het het downloaden klaar was. (was zo ingesteld in GrabIT.) Toen ik hem de volgende ochtend aan wou zetten kreeg ik de melding van BIOS: primary master hard disk fail. Press F1 om door te gaan blabla. Als ik dan op F1 drukt, gaat hij volgens mij naar de 2de hardeschijf, en krijg ik de melding voer systeemcd ofzo in. Als ik ghost erin doe, kan ik mijn computer via ghost helemaal bekijken!, en backups terugzetten. Zelfs de Windows XP cd kan mijn hardeschijf nog zien, en formatteren/installeren. Echter als ik dit doe en ik start de pc opnieuw op krijg ik nog steeds de melding primary master hard disk fail. Volgens mij is mijn nieuwe hardeschijf niet kapot, aangezien ghost, en windows er gewoon dingen op kunnen zetten, en hem kunnen bekijken. Alleen windows wil niet opstarten.\r\n\r\nMVG daniel
Link naar reactie
Ja maar hoe komt t dan, dat hij het 5 maand wel goed heeft gedaan?\r\n\r\n1e hardeschijf (80 gb)\r\n2e hardeschijf (20 gb)\r\n\r\nVolgens mij was het iets van een AMD, en er draait windows xp op. Hij is iets van 8/9 jaar geleden gekocht. Bios is van Aopen, en bij de bios staat ook nog andere info:\r\n\r\nDram Clk: 113MHz\r\nMain Processor: Amd Duron 700MHz(100x7.0)\r\n\r\nNieuwe hardeschijf is trouwens een: Maxtor STM3802110A\r\n\r\nEn in de bios staat achter Maxtor STM3802110A trouwens ook 3.AAJ (misschien dat dit de fout is, ik kan me niet heugen dat dit er eerder stond.\r\n\r\nDankje voor je hulp, daniel
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...