Ga naar inhoud

Opleiding Medewerker beheer ICT, MBO


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste peopz,\r\n\r\nIk zit er over na te denken om me aan te melden voor de opleiding Medewerker Beheer ICT niv. 3. \r\n\r\nIk heb hier echter een paar vragen over.\r\n\r\nZijn er mensen die deze of een andere ICT opleiding gevolgd hebben?\r\n\r\nIk ga ervan uit dat het best een pittige opleiding is en wil niet na een half jaar zeggen dat het te moeilijk is en er mee kappen. \r\n\r\nMe enige zorg is eigenlijk dat wanneer ik ermee begin ik bij allemaal lui in de klas kom die al jaren bezig zijn met pc\'s en pc\'s bouwen en onderhouden etc. \r\n\r\nHet is niet zo dat ik er helemaal niks van af weet maar een expert ben ik bij lange na ook niet.\r\n\r\nDus me vraag is eigenlijk, kun je als ICT groentje met deze opleiding beginnen zodat je alles tijdens de opleiding leert, of is het noodzakelijk om voorkennis te hebben?\r\n\r\nAlvast bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
de ervaring die ik heb is ongeveer als volgt\r\n\r\n- windows installeren \r\n- software installeren en instellen\r\n- hardware installeren en instellen\r\n- netwerk instellen (thuisnetwerk)\r\n- pc onderhouden, opschonen, vrij houden van virussen, spyware etc. \r\n- windows tweaken, (in regedit, msconfig) (met behulp van documentatie)\r\n\r\n\r\nhet is wel zo dat ik hier thuis degene ben die problemen met de pc oplost, en dit gaat meestal ook wel goed, vaak wel met behulp van documentatie en foraleden. Maar ik snap alles wel redelijk snel moet ik zeggen.
Link naar reactie
[QUOTE=rajo;323141]ehm voor een opleiding hoef je toch niet nu al alles te weten anders hoef je de opleiding niet te doen.\r\nHet belangrijkste is dat je het leuk vind om te doen de rest leer je wel.[/QUOTE]\r\n\r\nik heb het ook niet over alles al weten, maar een beetje de basiskennis, of dat noodzakelijk is.
Link naar reactie
Ik denk dat je zonder voorkennis aan een opleiding kunt beginnen. Daarvoor is het immers een opleiding. Als je toch alles al weet, kunnen ze je net zo goed gelijk dat papiertje in handen drukken.\r\n\r\nHet kan wel zo zijn dat je iets meer moet doen dan anderen om bepaalde onderdelen te halen.\r\nInteresse om een opleiding te doen is veel belangrijker dan voorkennis. Als je geinteresseerd bent om iets te doen, ben je beter af dan iemand die die helft al weet maar er helemaal geen zin in heeft.\r\nUiteraard is het in dit geval wel handig om enige theorie te weten. Hoe het zit met hard- en software of hoe een klein netwerk in elkaar zit. Vereist? Denk het niet. Men zal de opleiding gewoon beginnen met uit te leggen wat het verschil is tussen hard- en software.
Link naar reactie
haha\n\ngeloof me ik volg deze opleiding\n\nen sommige zullen vast jaren mee bezig zijn maar sommige niet hoor\n\nik was ook instroom en wist niks van computers\n\nje begint gewoon bij de basis\n\nbij de hardware en dan ga je dat uitwerken enzo\n\nen dan tegen het einde leer je programmeren en netwerken enzo\n\nis wel leuke opleiding als zeg ik t zelf ;)\n\n[EDIT] je hoeft je ook nergens voor te schamen, ik merkte dat de meeste mensen die ik daar tegen je gewoon hielpen als je het niet wist. Ze lachen je niet uit ofzo ;)[/edit]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...