Ga naar inhoud

Branden van een DVD met Windows DVD maker, grr


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nOm maar met de deur in huis te vallen, ik ben een beginneling vwb het maken van een film mbv de pc. Tot voorkort zette ik de boel nog op een VHS band. Maar met het aanschaffen van een nieuwe pc hem ik gelijk maar gekeken naar de eisen als ik wil gaan videobewerken, en zo geschiede het......\r\n\r\nEchter, nu heb ik een film vanaf mijn camcorder binnengehaald in mijn pc en bewerkt met Windows Movie Maker, dze vervolgens omgezet naar een AVI bestand zodat deze nu ook afgespeeld kan worden in media-player. Dit schijnt te moeten.\r\n\r\nTja, en nu het probeem; wanneer ik via Windows DVD Maker de film wil branden gebeurt dit niet. Hij begint wel met coderen, tot 99% en dan geeft hij aan dat hij de DVD niet kan maken omdat er een fout is opgetreden. Probeer een andere schijf en zorg ervoor dat de brander is aangesloten en juist werkt.\r\n\r\nDit alles gedaan en gecontroleerd hebbende blijft het probleem zich herhalen. \r\nWie (her)kent dit probleem en kan mij advies of een oplossing geven. Graag in zgn \"Jip en Janneke\" taal. Ik ben nog ontdekkende.\r\n\r\nAlvast bedankt voor de genomen moeite....
Link naar reactie
[QUOTE=simply;320189]O-ja, mijn pc draait op Vista, het filmpje is 9,45 gb en de speelduur is 46 minuten en 51 sec. Moet dit dan ook nog een verkleint (gecomprimeerd heet dat geloof ik) worden?[/QUOTE]\r\n\r\nEr past maar 4,7 gb op een gewone dvd schijf dus dat is sowieso al een probleem.\r\nAls de film daadwerkelijk omgezet is naar avi dan vind ik hem wel verschrikkelijk groot! Helemaal als ik dat vergelijk met de afspeelduur.\r\nDus ja, hij zal nog verkleint moeten worden of je moet een dual-layer schijfje gebruiken als je brander dat tenminste ondersteund en de dvd speler waarop je wilt gaan afspelen.
Link naar reactie
oke bedankt voor de tips tot nu toe. De film duurt echt maar die 46 minuten, ik vind dit in verhouding met het aantal gb\'s dus ook erg weinig. Ik heb idd een dual layer brander maar gewone dvd, 4,7 gb. Hebben ze me de verkeerde meegegeven bij de aanschaf van de pc.\r\n\r\nWil je mij ook vertellen hoe ik dan vervolgens dvd bestanden maak van die avi bestanden.\r\nEn wordt dit allemaal gemakkelijker als ik de pinnacle studio 11 in huis heb?
Link naar reactie
[QUOTE=simply;320256]\r\nWil je mij ook vertellen hoe ik dan vervolgens dvd bestanden maak van die avi bestanden.\r\nEn wordt dit allemaal gemakkelijker als ik de pinnacle studio 11 in huis heb?[/QUOTE]\r\n\r\nom met het tweede te beginnen, met pinnacle kan heel veel meer.\r\nmaar dat betekend ook dat je meer moet leren voordat je het kan.\r\n\r\ndat die avi zo groot is is heel normaal het is waarschijlijk een ongecomprimeerde avi (volgens mij heel normaal bij digitale video camera\'s)\r\n\r\nik ken moviemaker in vista niet , maar in die van XP kan je op het laatste blad voor het branden aangeven \"best passend voor de bestandsgrootte...\"\r\nen hieronder wat het uitvoer formaat is (bij xp geen dvd)\r\n\r\n1 bladzijde hiervoor kan je aangeven of de video gebrand moet worden of naar harde schijf gezet, als je dat doet maakt de grootte niet meer uit.\r\nen dan kan je hierna shrinken met dvdshrink (of een ander programma)
Link naar reactie
Inderdaat ,de film is waarschijnlijk gewoon een dv-avi.\nZo haal je de films vanaf een kamera binnen ,en zo worden ze bewerkt.\nEen uur film is dan ongeveer 13 gig.\nAlleen na het bewerken kun je met de meeste montage prg\'s kiezen voor het \" maken van de film\" in diverse formaten. Je kiest dan voor mpeg ,volgens de dvd instellingen.In de hoogste kwaliteit is dan een uur film iets meer dan 4 gig.\nPast dus gewoon op een normale dvd.\nDaarna kun je met de meeste echte brandprg\'s er een video dvd van branden.\nMaar als je echt video wilt gaan bewerken ,gebruik dan geen window\'s prg\'s maar koop gewoon een goed videomontage prg en een echt brand prg.\nDan werkt alles veel beter en met meer mogelijkheden.\nPinnacle ,Ulead en Magix hebben goede prg\'s ,ook voor de beginneling . Ook kunnen zulke prg\'s vaak zelf branden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...