Ga naar inhoud

PC herkent Handycam niet


Aanbevolen berichten

ik heb een sony dcr-hc47e handycam. supermooi ding. \r\nalleen ondervind ik problemen met het binnenhalen van de beelden op de pc. aanvankelijk deed hij het wel - zij het dat de camera vaak `wegviel`; dus de pc zag hem eerst wel en dan weer niet.\r\n\r\nmaar nu kom ik terug van vakantie en nu herkent de pc de camera helemaal niet meer. de Firewire-kaart, die ik zelf heb geinstalleerd, functioneert volgens de PC prima. Maar wanneer ik de camera aansluit, komt er geen enkele reactie. Geen error-melding, gewoon helemaal niets en de PC ziet de camera dus niet. Ik dacht eerst dat het aan de ilink-kabel lag, omdat het 4-polige stekkertje wat verwrongen leek. Dus nieuw kabeltje gekocht - stekkertje ziet er inderdaad beter uit - maar helaas, geen contact.\r\n\r\nIk lees her en der vaker over dit probleem, maar tot nu toe heb ik nergens een oplossing gelezen die voor mij werkt. Iemand?
Link naar reactie
Aanvullende informatie: de camera herkent de pc wel. dus op het lcd-schermpje van de camera zie ik ``DVout iLink`` verschijnen wanneer ik de camera op de computer aansluit en deze melding verdwijnt wanneer ik hem loskoppel. Maar de computer reageert helemaal niet en ziet de camera niet.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote=jorigi;321447]Ligt het probleem niet bij de 4-polige verbinding? Ik dacht dat deze dient voor een laptop en niet voor een pc. Moet 6- of 8 polig zijn, dacht ik. Misschien is dit te bevragen en is het opgelost....[/quote]\n \nFirewire is 4 of 6 polig.\nOp de kamera is altijd 4 polig.\nOp een laptop meestal ook 4 polig ,op een gewone pc vaak 6 polig en op de meeste dvd recorders ook 4 polig.\nMaar dat maakt niks uit ,want op die twee extra polen staat spanning voor bijvoorbeeld een hd ,of andersoort firewire apparaat te voeden.\n \nProbeer eens eerst het capture prg te starten ,en dan de kamera pas aan te sluiten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...