Ga naar inhoud

Bij overzetten van HD Handycam naar PC wel beeld, geen geluid


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk heb hier een Sony Digital Handycam dcr-trv16e pal. Ik probeer een filmpje te maken en via een laptop en beamer te projecteren. Het projecteren is geen enkel probleem, beeld krijg ik. Alleen lijkt het een probleem om er geluid bij te krijgen. Op geen enkele manier die ik geprobeerd heb, krijg ik er geluid bij. Ik gebruik een USB kabel om de boel over te zetten naar de laptop en heb het idee dat ik iets heel simpels over het hoofd zie. Geluid op de laptop doet het gewoon. Ook heb ik voor de zekerheid bij bronnen alles aangevinkt en op zijn luidst gezet.\r\nHelaas... Overigens krijg ik op de camera zelf wel geluid.\r\nIemand een idee?\r\n\r\nBedankt voor het meedenken.\r\n\r\nGr. Mike
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dat is jammer voor mij (gelukkig voor jou!), ik heb namelijk eenzelfde probleem. Mijn camera, weliswaar gekocht in de verenigde staten in de tijd dat mijn vriend hier woonde, schrijft zowel op dvd als op memory-sticks. Maar als ik de filmpjes van de dvds wil overzetten op mijn harde schijf (via Ulead VideoStudio 9), komt het geluid niet mee, niet via de camera en ook niet via de dvd zelf. Het gekke is dat het me eerder wel is gelukt, zonder dat ik (bewust) instellingen heb veranderd. Uiteindelijk heb ik geprobeerd via FlaskMPEG de dvds om te zetten. Dit werkt, inclusief geluid, echter kan ik nu slechts de eerste ongeveer 10 minuten van de 30 minuten durende dvd omzetten. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...