Ga naar inhoud

Trillend beeld na gecapturede VHS


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb enkele videofragmenten van VHS naar de pc opgenomen. Ik gebruik WINTV2000.\r\nWaar ik eerder nooit last van gehad heb is dat het fragment, na bewerking, erg schokt.\r\nIk gebruik MPEG Videowizard om mijn fragmenten te knippen en te plakken, Mainconcept om de mpegjes de splitsen (video + geluid) en vervolgens maak ik met dvd-lab pro een mooi menu en verwerk deze fragmenten en maak er dan een dvd van.\r\n\r\nDe opnamen sla ik op de D-schijf op. (dus daar neem ik het zaakje op)\r\nEn be- en verwerken die ik op de c-schijf. Als ik het op dvd zet, en later bekijk op tv, dan zie ik dat het beeld trilt, zo erg dat je na een tijdje flinke hoofdpijn krijgt.. \r\n\r\nHerkent iemand dit probleem, of heeft iemand suggesties hoe het anders kan (ander capturing programma, andere proggie om te verwerken?), dan voel ik me aangesproken.\r\n\r\nmazzel groundangel\r\n\r\n\r\nmijn uitrusting: \r\nPIV 2,66 GHz, 1024 mb geheugen, NVIDEA GeForce FX 5200 grafischekaart, PVR 150
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Je hebt genoeg geheugen dus daar ligt het zeker niet aan. Misschien moet je eens nagaan of er tijden het capturen processen op de achtergrond spelen die je misschien tijdelijk uit kunt zetten. Driver update van je gebruikte capturing hardware kan ook een verschil maken.\nTenslotte is er ook nog software zoals Pinnacle Image Stabilization--Fix die dat trillen kunnen onderdrukken.
Link naar reactie
defragmenteer de schijf (schijven)\r\nis het fysiek een andere schijf , die D schijf , anders heeft het toch geen zin.\r\n\r\nkijk eens in taakbeheer wat er nog meer mee draait. Alle grote cpu/geheugen vreters moeten uit (als dat veilig kan).\r\nvirus scanner uit (uiteraard eerst internet er uit , we willen tenslotte geen virus.\r\n\r\nwat staat er bij energie beheer ?? misschien is het zo\'n fijne zuinige harde schijf die uit gaat na 15 min.\r\nzet het energie beheer maar eens op nooit uit voor schijven en ook voor stand by.\r\n\r\nprobeer ook eens te testen wanneer het mis gaat , gelijk zodra het op de hdd staat of na een bewerking of na branden.\r\n\r\nop welke snelheid brand je ? , probeer eens een lagere snelheid.\r\nen de laatste dan , ben je van merk dvd schijfjes veranderd??
Link naar reactie
@ marijtje\r\nwe weten niet of de pc snel genoeg is en voldoende geheugen heeft\r\nals je echt serieus gaat bewerken dan is 1024 erg wenig\r\nmaar goed laten we er van uit gaan dat ts alleen een beetje knipt en plakt.\r\n\r\ndriver update kan aardig zijn , maar als het voorheen wel werkte met deze drivers??\r\n\r\nsoftware om het trillen te onderdrukken is aardig , maar het lijkt mij beter om te kijken of we het probleem op kunnen lossen.
Link naar reactie
@alle beide,\r\n\r\nBedankt voor de reacties. Ik heb tot nu toe alles wat voorgesteld is gedaan, muv het Pinnacle programma om de trillingen te onderdrukken. Wat Turn zegt over het testen waar het misgaat. Ik kan niet zien op mijn pc of de trillingen aanwezig zijn. Alleen als ik de dvd afspeel op een dvd-speler. Ik heb op minstens 4 verschillende dvd spelers, geprobeerd of ze het goed doen. Het defragmenteren kan ik misschien nog eens proberen.\r\n\r\nMaar een snelle vraag: Kan het aan de grafische kaart liggen? Of misschien aan de bewerkingssoftware. Ik gebruik dvd-lab. Heb daar eigenlijk nooit echt problemen mee gehad. \r\n\r\nWat ik raar vind is dat het voorheen wel altijd gewerkt heeft, en dat het nu ineens niet meer werkt. Voorheen had ik maar 512 MB geheugen.. \r\n\r\nMisschien nog andere tips :)\r\n\r\n\r\nMazzel groundangel
Link naar reactie
[QUOTE=groundangel;301356] Wat Turn zegt over het testen waar het misgaat. Ik kan niet zien op mijn pc of de trillingen aanwezig zijn. Alleen als ik de dvd afspeel op een dvd-speler. Ik heb op minstens 4 verschillende dvd spelers, geprobeerd of ze het goed doen. \r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nbegrijp ik hier uit dat als je de dvd-schijf in één van de stand alone spelers speelt dat het beeld trilt en als je deze schijf in je pc speelt dat het niet trilt??\r\n\r\nnog een idee, ga voor jezelf na wat er veranderd is met je pc tussn de tijd dat het goed ging en nu. Is het lang geleden dat het wel goed ging.\r\n\r\nom even een zetje te geven: iets belangrijks voor het besturings systeem gedownload.\r\neen update voor één van de progjes waarmee je bewerkt\r\neen nieuwe driver voor capture kaart of zo\r\nnieuwe hardware etc etc etc.\r\n\r\nje schreef \"Voorheen had ik maar 512 MB geheugen\"\r\ntrek het nieuwe geheugen er eens uit en zet het oude erin,\r\nheb je bijgezet of vervangen?
Link naar reactie
Hallo Trun,\r\n\r\nHet geheugen heb ik bijgezet. Ik vond altijd dat mijn machine traag liep, dus heb ik geheugen bijgeprikt. Het trillen voorheen ook al. Ik kan me niet echt herinneren dat er veel veranderd is op mijn pc. Ik ben verhuisd, en heb in de tussentijd niet meer zoveel gebruik gemaakt van mijn pc. Verder heb ik alle updates van software/drivers die ik heb kunnen vinden geinstalleerd. Ik heb zelfs, -door een stomme fout van mij, ik had een belangrijke file van de backup verwijderd- mijn pc opnieuw geinstalleerd. \r\n\r\nZIjn er misschien captureprogramma\'s -buiten wintv200- die ik kan gebruiken? Zo ja, welke en waar kan ik trials downloaden.\r\nIk heb me al eens laten vertellen dat het gebruik van een telefoon, en boxen storingen kunnen veroonzaken, weet alleen niet of dat het geval is. Ik had dat destijds ook altijd op mijn bureau staan. \r\n\r\nNou ik ben echt teneinde raad. Ik wil namelijk zo graag die VHS-banden omzetten....\r\n\r\nMazzel Groundangel
Link naar reactie
Ieder videomontage prg kan capturen.\nZelfs nero kan het.\nEn een prg wat bij een tv kaart hoort kan het ook.\n \nAls je veel banden over wilt zetten ,en niks hoeft te monteren ,is het heel aantrekkelijk om een standalone dvd recorder aan te schaffen voor bij de tv.\nJe hebt dan veel betere kwaliteit dan je met de pc ooit kunt bereiken en het gaat veel sneller en gemakkelijker.\nZo\', ding heb je vaak al voor minder dan 100 euro .
Link naar reactie
Hallo Animal.\r\n\r\nDat heb ik al. Alleen ik wil graag menu\'s maken. Ik weet dat het later ook kan, DVD-lab leest ook dvd-bestanden in. Alleen een andere vraag, Zou het kunnen zijn dat mijn Grafische kaart kapot is. Ik heb nml een andere videorecorder aangesloten. Ik geloof niet dat mijn tv-kaart kapot is. Ik ga er vanuit dat die dingen wel iets kunnen verdragen. \r\n\r\nWelk programma is het meest geschikt om leuke menuutjes te maken \r\n\r\nMazzel Groundangel
Link naar reactie
vind het idee van animal heel goed , om een dvd recorder te gebruiken.\r\nweet alleen niet in welk formaat (extensie) het dan wordt weggeschreven.\r\n\r\nik zou dan eerst weg schrijven naar dvd en hierna het schijfje in de dvd rom vd pc doen en dan verder gaan.\r\n\r\nwat ik nog niet van je heb gelezen: trilt het beeld ook als het op je pc staat.\r\n\r\nals je de nieuwste drivers voor je kaart hebt geinstaleerd zit hier misschien een misser van de fabrikant, zet eens het oude stuur programma terug.\r\nhetzelfde kan aan de hand zijn met een software programma, alleen hoe je dit terug draait weet ik niet. behalve natuurlijk een de-instal en daarna een nieuwe instal zonder update\'s.\r\n\r\noja , een kaart kan natuurlijk altijd kapot gaan. maar of dan alleen het beeld gaat trillen:neutral: ??\r\nik heb zelf het idee -maar daar kan ik vies naast zitten- dat een kaart werkt of niet (met andere woorden, als ie kapot is doet ie niets meer).
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...