Ga naar inhoud

Geluid niet synchroon


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik heb een film geconverteerd met \'the filmmachine\' van avi naar dvd welteverstaan en de subs zitten er ook al bij. Je houd dan 2 mappen over nl. audio ts en video ts, de audiomap is leeg en in de videomap staan 6 bestanden nl. 2 ifo bestanden, 2 info bestanden en 2 video bestanden. Tot zover klopt alles mijns inziens nog, als ik de video bestanden afspeel met nero showtime dan lopen de subs mooi gelijk maarrrrrrr, als ik de video bestanden importeer bij nero om ze op een dvd te branden dan loopt bij het voorbeeld de audio niet gelijk meer, deze loopt achter :confused: \r\nKan iemand mij hier opheldering over geven?? PS. ik heb hem ook al gebrand op een dvd-rw maar dan is het dus niet goed. :(
Link naar reactie
[QUOTE=kolkje;296771]Klopt, ik heb het zelfde probleem maar kan de oplossing nog niet vinden. Gr, kolkje[/QUOTE]\r\n\r\nNee nou ik ben er nog ff mee aan de gang geweest maar ik kom er nog steeds niet uit.\r\nMag ik vragen hoe jij de videobestanden toevoegt aan nero? Ik bedoel,of je ze elk afzonderlijk selecteert of allebei tegelijk? :confused:
Link naar reactie
[QUOTE=kolkje;296839]Ik heb ze tegelijk gedaan maar kan op dit moment niet branden, al wel geprobeerd maar krijg steeds een bericht dat er een fout is opgetreden en moet worden afgebroken, eerst maar eens uitzoeken waar dat aan ligt. Gr, kolkje[/QUOTE]\r\n\r\nOkay kolkje we ploeteren verder ;) Hoop dat er nog iemand een goeie tip heeft....
Link naar reactie
hoi, ik heb jullie verhalen gelezen over de ondertitelingen en ik heb een soort gelijk probleem, alleen loop ik tegen iets anders aan. misschien kunnen jullie helpen. Ik heb een map \'VIDEO_TS\' met daarin verschillende VOB-, BUP- en IFO-bestanden en een map \"AUDIO_TS\". de film doet het prima en er zit al gelijk nl ondertiteling bij, idelaa. alleen loopt deze niet synchroon met de film. Nou wou ik deze met subsync aanpassen, maar deze pakt dan de files uit video_ts niet. Ook zit er niet een bepaald bestand bij waaruit ik kan opmaken dat het de ondertitelingen zijn. Enig idee hoe ik dit kan aanpakken?\r\n\r\nbvd!!!!!:mrgreen:
Link naar reactie
[QUOTE=kolkje;297049]Hoi, weet jij precies wat dit betekent? \"kon einde van disc at once niet uitvoeren\" en met welk schijfje heb je de film gebrand (die niet syncroon loopt) misschien gebruik ik de verkeerde ( DVD+R ) Ik heb al veel gebrand en nog nooit een probleem gehad maar wat ik ook probeer het lukt niet, ik gebruik nero 7. Groet, Kolkje[/QUOTE]\r\n\r\nOkay, ik heb de hele handel op een dvd-rw TDK gebrand dat was niet goed dus kon ik het zo weer wissen ;) Je kunt als het goed is \'disc at once\' ook uitvinken dan heb je dat probleem waarschijnlijk ook niet meer alleen doet hij er dan wel wat langer over. Heb ook even zitten \'googlen\' en er kunnen verschillende oorzaken zijn nl. \r\n* De firmware van de brander updaten\r\n* Ander merk schijfjes gebruiken\r\n* Nero updaten
Link naar reactie
[QUOTE=night angel;297187]hoi, ik heb jullie verhalen gelezen over de ondertitelingen en ik heb een soort gelijk probleem, alleen loop ik tegen iets anders aan. misschien kunnen jullie helpen. Ik heb een map \'VIDEO_TS\' met daarin verschillende VOB-, BUP- en IFO-bestanden en een map \"AUDIO_TS\". de film doet het prima en er zit al gelijk nl ondertiteling bij, idelaa. alleen loopt deze niet synchroon met de film. Nou wou ik deze met subsync aanpassen, maar deze pakt dan de files uit video_ts niet. Ook zit er niet een bepaald bestand bij waaruit ik kan opmaken dat het de ondertitelingen zijn. Enig idee hoe ik dit kan aanpakken?\r\n\r\nbvd!!!!!:mrgreen:[/QUOTE] \r\n\r\nAls ik een film download en daarna de ondertitels, dan check ik ze altijd ff met \'subtitletool\' [URL=\"http://www.free-codecs.com/download/Subtitle_Tool.htm\"]http://www.free-codecs.com/download/Subtitle_Tool.htm[/URL] \r\nje voert de subs in door op open te klikken en kiest dan voor check consistency als hij dan alleen wat info aangeeft is er niks aan de hand maar als hij fouten aangeeft dan repareer je die met de 3 knoppen aan de rechterzijde van het menu en dan sla je hem opnieuw op onder dezelfde naam.\r\n\r\nJe kunt de timing van de subs inderdaad met subsync aanpassen maar dit moet dan wel gebeuren voordat je de film gaat converteren naar een ander formaat
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=hj1;295799]Beste mensen, ik heb een film geconverteerd met \'the filmmachine\' van avi naar dvd welteverstaan en de subs zitten er ook al bij. Je houd dan 2 mappen over nl. audio ts en video ts, de audiomap is leeg en in de videomap staan 6 bestanden nl. 2 ifo bestanden, 2 info bestanden en 2 video bestanden. Tot zover klopt alles mijns inziens nog, als ik de video bestanden afspeel met nero showtime dan lopen de subs mooi gelijk maarrrrrrr, als ik de video bestanden importeer bij nero om ze op een dvd te branden dan loopt bij het voorbeeld de audio niet gelijk meer, deze loopt achter :confused: \r\nKan iemand mij hier opheldering over geven?? PS. ik heb hem ook al gebrand op een dvd-rw maar dan is het dus niet goed. :([/QUOTE]\r\n\r\nNou, het probleem is al gedeeltelijk opgelost hoor..... Als ik de map invoer bij NERO EXPRESS in plaats van NERO VISION en hem dan brand, dan loopt wél alles gelijk!! RARA hoe kan dat?? Ik krijg wel een paar waarschuwingen dat de dvd waarschijnlijk niet op een stand-alone speler afgespeeld kan worden maar alles gaat tóch goed :confused:
Link naar reactie
Nou ik herken dus alle verhalen als geen ander!\r\nMaaaaar ik heb uiteindelijk DE oplossing. (liar) \r\nLet op! Flatbewoners zie stap 1 Benedenhuisbewoners zie stap 2\r\n\r\nstap 1: Trek alle stekkers eruit, til je pc incl. brander en installatie Nero 7 op,\r\n loop naar het balkon, open de deur met je kin, houdt de pc + toebehoren\r\n over de reling en los laten maar!!! \r\n\r\nStap 2: Gelijk aan stap 1 tot aan deur openen met kin! Loop naar de openbare weg,\r\n wacht tot er een vrachtwagen nadert en zet vervolgens de pc met toebehoren\r\n zodanig op straat dat de vrachtwagen niet kan missen!\r\n\r\nGa vervolgens naar V&D of Free record shop en koop gewoon de dvd!\r\n\r\nKortom................ ik ben nu al weken bezig, twijfel aan mijn eigen kunnen en zoek dus ook hulo voor hetzelfde probleem :D Ik wacht in smart (samen met jullie) op degene die het antwoord heeft pfffffff:confused:
Link naar reactie
[QUOTE=hj1;295799]Beste mensen, ik heb een film geconverteerd met \'the filmmachine\' van avi naar dvd welteverstaan en de subs zitten er ook al bij. Je houd dan 2 mappen over nl. audio ts en video ts, de audiomap is leeg en in de videomap staan 6 bestanden nl. 2 ifo bestanden, 2 info bestanden en 2 video bestanden. Tot zover klopt alles mijns inziens nog, als ik de video bestanden afspeel met nero showtime dan lopen de subs mooi gelijk maarrrrrrr, als ik de video bestanden importeer bij nero om ze op een dvd te branden dan loopt bij het voorbeeld de audio niet gelijk meer, deze loopt achter :confused: \r\nKan iemand mij hier opheldering over geven?? PS. ik heb hem ook al gebrand op een dvd-rw maar dan is het dus niet goed. :([/QUOTE]\r\n\r\nEerst deed ik dat ook met Santa 4.0 en kreeg hetzelfde probleem als jij hier boven aangaf.\r\nNu heb ik VSO ConvertXtoDvd en werkt perfect, de audio staat goed synchroom met de film, dus ik zou zeggen...probeer het eens....
Link naar reactie
[QUOTE=y@ri;302840]Eerst deed ik dat ook met Santa 4.0 en kreeg hetzelfde probleem als jij hier boven aangaf.\r\nNu heb ik VSO ConvertXtoDvd en werkt perfect, de audio staat goed synchroom met de film, dus ik zou zeggen...probeer het eens....[/QUOTE]\r\n\r\nJa, ik heb ze allemaal al geprobeerd ook dvd-flick die nu in computeridee staat maar het probleem begint als de bestanden in nero ingevoerd zijn.......\r\nDaar komt bij dat ik bij The Filmachine de ENCODER handmatig kan instellen, hier gebruik ik CINEMA CRAFT ENCODER voor en dat doe ik puur omdat deze encoder de allerbeste kwaliteit geeft. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...