Ga naar inhoud

Invoerrechten/Belastingen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit het goede deelforum is, maar ik heb deze vraag:\r\n\r\nIk overweeg het aanschaffen van een iPod (video 80gb) in de VS voor 300$.\r\nIk heb via de mail al contact gehad met de winkel, ze kunnen niet leveren naar het buitenland, maar mijn moeder heeft wel vriendinnen in de VS wonen waar het heen gestuurd kan worden. (De bezorging in de hele VS is gratis)\r\n\r\nAls een van die vriendinnen het pakketje naar Nederland stuurt, moet ik dan invoerrechten/belastingen of iets dergelijks betalen?\r\n(Kunnen we doen alsof de vriendin het als kado opstuurt? En hoe zit het dan met de invoerrechten, etc.?)\r\n\r\nAlvast bedankt :) .
Link naar reactie
Maar dit gaat voornamelijk over bedrijven die (grote hoeveelheden) producten invoeren en het moeten aangeven bij de douane, volgens mij.\n\nHeeft er iemand ervaring met het aanschaffen/invoeren van \"goederen\" van buiten de EU?\n\n___\nIk denk dat ik de iPod gewoon met de post op moet laten sturen en hopen dat de douane het pakketje er niet uitpikt ter controle? En als het er uit wordt gepikt, weet iemand hoeveel procent belasting/rechten.. ik moet betalen?
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...