Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2007 Delen Geplaatst: 17 februari 2007 Ik weet niet of dit het goede deelforum is, maar ik heb deze vraag:\r\n\r\nIk overweeg het aanschaffen van een iPod (video 80gb) in de VS voor 300$.\r\nIk heb via de mail al contact gehad met de winkel, ze kunnen niet leveren naar het buitenland, maar mijn moeder heeft wel vriendinnen in de VS wonen waar het heen gestuurd kan worden. (De bezorging in de hele VS is gratis)\r\n\r\nAls een van die vriendinnen het pakketje naar Nederland stuurt, moet ik dan invoerrechten/belastingen of iets dergelijks betalen?\r\n(Kunnen we doen alsof de vriendin het als kado opstuurt? En hoe zit het dan met de invoerrechten, etc.?)\r\n\r\nAlvast bedankt :) . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2007 gevonden via google:[url=http://kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=427]klik[/url] en [url=http://www.maco.nl/Default.asp?page=Invoerrechten]klik[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2007 Maar dit gaat voornamelijk over bedrijven die (grote hoeveelheden) producten invoeren en het moeten aangeven bij de douane, volgens mij.\n\nHeeft er iemand ervaring met het aanschaffen/invoeren van \"goederen\" van buiten de EU?\n\n___\nIk denk dat ik de iPod gewoon met de post op moet laten sturen en hopen dat de douane het pakketje er niet uitpikt ter controle? En als het er uit wordt gepikt, weet iemand hoeveel procent belasting/rechten.. ik moet betalen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2007 Je zal niet alleen invoerrechten en belasting (BTW) moeten betalen, maar waarschijnlijk ook een boete wegens illegale import. Vergeet dat niet in je berekening. Je weet namelijk dat het illegaal is, vergelijkbaar met het exemplaar in het buitenland kopen en dan binnensmokkelen via Schiphol. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2007 En enig idee hoe hoog die boete zal zijn?\n\nEn hoe zou het gaan als die vriendin van m\'n moeder het pakket als kado opstuurt? Of maakt dat geen verschil? ^^ Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2007 Contact opnemen met de belastingdienst of douane. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2007 Nou die belasting heet invoerrechten en die is aan de hoge kant.\np.s. die link die gegeven zijn gelden niet alleen voor bedrijven maar voor iedere nederlander het maakt namelijk niet uit hoeveel je invoert. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2007 Laat je gewoon ff informeren bij de belasting of douane.\r\nHet is nl zo dat vanaf een bepaald bedrag je invoerrechten moet betalen.\r\nMisschien hoef het nog niet.\r\n\r\nSucces Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen