Ga naar inhoud

Hi8 naar Dvd


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb nog een tiental oude Hi8 tapes liggen.\r\nDeze gebruikte ik vroeger in mijn videocamera.\r\nDeze beelden wil ik nu graag naar mijn PC overzetten om dan om te zetten naaar Dvd bestanden.\r\nDe filmpjes wil ik dan op DVD branden.\r\nHoe gaat dit alles in zijn werk ? Welke hard en software heb ik daarvoor nodig ?\r\n\r\nAlle hulp is welkom......
Link naar reactie
Ik denk niet dat je aan die divx link iets hebt.\n \nJe zult eerst de mogelijkheid moeten hebben om de tape\'s af te spelen .\nDaar heb je dus een hi8 videocamera voor nodig. Kan ook met sommige digital8 kamera\'s.\nJe pc moet ook een analoge video ingang hebben ,of een tv kaart met extterne video ingang. De software bij de tv kaart moet voldoende zijn om de films op te nemen en op dvd te zetten.\nAls je de films niet hoeft te bewerken is de gemakkelijkste oplossing om een dvd recorder aan te schaffen (kost evenveel als een video recorder) en daar sluit je de hi8 kamera op aan en overspelen maar . Snel ,veel gemakkelijker en betere kwaliteit.\nVideo opnemen ,(bewerken) en op dvd zetten met de pc is niet iets wat \"je even doet) Er gaat veel tijd inzitten.\nHI8 bandjes kun je niet afspelen op een normale video8 kamera.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Als ik een SONY DIGITAL8 videocamera gebruik om mijn oude Hi8 bandjes op mijn pc te zetten (digitaliseren), hoelang duurt het dan om een cassette van 90 min. over te zetten naar de pc ? (Firewire of USB 2.0)\r\nWelke (gratis) software gebruik ik daar het best voor ?\r\nLukt dit ook met Windows Movie Maker ?\r\nIn welk formaat worden de filmpjes dan op de pc gezet ? (AVI-formaat ?)
Link naar reactie
De tape\'s worden realtime op de pc opgeslagen.\n90 minuten tape duurt dus gewoon 90 minuten .\nFire wire gebruiken.\nNiet iedere digitale 8 kamera zal die andere video 8 bandjes kunnen lezen.\nDe film neemt daarna wel bijna 20 gig in beslag.\nHet bewerken en later omzetten naar mpg geschikt voor dvd zal veel langer gaan duren als die 90 minuten.\nAls het perse met gratis prg\'s moet kun je nog meer problemen gaan krijgen ,omdat die deze dingen vaak niet kunnen ,of je moet met meerdere prg\'s gaan werken.\nAls je de films alleen maar op dvd wilt hebben ,begin er dan niet aan met de pc ,maar gebruik gewoon een dvd recorder die bij je tv staat.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb een oude sony V90E Video8 camcorder.\r\n\r\nMijn oude tapes zijn niet meer goed leesbaar (onder in het beeld storing).\r\nMijn V90E is ooit schoongemaakt en opnieuw afgeregeld.\r\nIk vermoed dat het iets met de leessnelheid van de camcorder te maken heeft, of dat de camcorder weer vervuild is\r\nIk denk niet dat het aan de tapes ligt.\r\n\r\nHeeft iemand in de buurt van Alkmaar een Video8 camcorder waarop ik mag proberen de tapes in te lezen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...