Ga naar inhoud

Kleuren bureaublad aanpassen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn bureaublad een foto geplaatst met een erg lichte achtergrond.\r\nEr staan ook een aantal iconen op (deels snelkoppelingen), maar de daaronderstaande tekst staat op een blauwe achtergrond, zoals standaard bij Windows 2000.\r\nJullie zullen begrijpen dat dit nu niet echt het toonbeeld van schoonheid is, ik vind het jammer van die mooie foto.\r\nHeeft iemand enig idee of dit aan te passen is, bijv. door de tekstachtergrond in dezelfde kleur als de foto te houden met bijv. een kader er omheen ?\r\nAlvast bedankt voor jullie reactie !;)
Link naar reactie
Ja, de kleur kun je zelf instellen. Rechtsklik op het bureaublad, kies \"Eigenschappen\" en ga daar naar \"Vormgeving\". Ik ga er overigens dus vanuit dat je Windows 2000 gebruikt, al geef je dat niet specifiek aan.\nIn de vormgeving kun je in de lijst die je daar te zien krijgt, de optie \"Bureaublad\" opzoeken. Er verschijnen dan een aantal dingen die je daar aan kunt veranderen, en één daarvan is de kleur van het bureaublad. Die kleur wordt ook als achtergrond voor tekst gebruikt, en als je weet welke kleur je zoekt (desnoods open je de foto in Paint Shop Pro o.i.d., daar kun je met de kleurenselectie achterhalen wat de RGB waarden voor die kleur zijn) dan kun je die daar uitkiezen of invoeren.\n\nHet compleet transparant maken van die achtergrond is ook mogelijk, maar dat kan alleen in Windows XP via Windows zélf. Op andere versies heb je daar externe programma\'s voor nodig (WindowsBlinds en zo).
Link naar reactie
Dank je voor de heldere uitleg ! Had zelf al even ge-experimenteerd door de foto iets kleiner te houden, met een rand er omheen, (die mogelijkheid bood Windows zelf al) maar dat loste het probleem niets op.\r\nIk ga vanavond aan de slag, ik laat nog even weten wat het opgeleverd heeft...\r\nTot zover bedankt !\r\n\r\nP.s. ik gebruik inderdaad W2K, mijn verwijzing daar naartoe kon misschien wat duidelijker. Excuus !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...