Ga naar inhoud

DVD-r schijfjes als DVD+r schrijven


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb DVD-r schijfjes gekocht, omdat die voordeliger waren. Maar nu wil ik ze branden als DVD+r. Volgens mij is dit mogelijk, omdat zo\'n schijfje alleen maar verschilt in de code die ze aan het begin schrijven.\r\n\r\nDit is allemaal niet waar hoor, ik heb alleen maar een CD brander. Maar dit is een idee wat volgens mij in de toekomst belangrijk kan worden, als de DVD schijfjes zo voordelig zijn geworden dat het voor fabrikanten niet meer de moeite is om CD-r schijfjes op de markt te brengen. \r\n\r\nWaneer een brandprogramma een kleine plug-in krijgt en eventueel de firmware van CD brander wat aangepast wordt, kun je gewoon DVD schijfjes gebruiken, om als CD te branden. Maar er zijn natuurlijk meer mogelijkheden. Nog later Blu-ray schijfjes als DVD branden, en noem maar op. \r\n\r\nGraag reacties op dit onderwerp en mogelijk kunnen experts me uit de droom helpen.
Link naar reactie
Wat is nu eigenlijk je probleem dan? Wil je weten of DVD+R hetzelfde is als DVD-R, en of je DVD in een normale CD brander als CD-R kunt gebruiken? Wat denk je zelf? Die verschillende standaarden zijn er niet voor niets.\n\nEn dat laatste idee van Blu-Ray branden met een normale DVD-brander kun je al helemaal vergeten, al was het alleen maar om het feit dat de golflengte van de lasers verschilt en het feit dat de datalaag van een Blu-Tay schijf dichter aan het oppervlak ligt. Die twee zijn dus gewoon fysiek verschillend, de enige overeenkomsten zijn dat het allebei met een laser gedaan wordt, en dat de schijfjes toevallig allebei hetzelfde formaat hebben.\n\nJe post komt dus nogal verwarrend over, en ik begrijp niet helemaal waar je hiermee naartoe wilt. Misschien dat je daar eerst eens wat duidelijkheid over kunt scheppen.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;273820]Wat is nu eigenlijk je probleem dan? Wil je weten of DVD+R hetzelfde is als DVD-R, en of je DVD in een normale CD brander als CD-R kunt gebruiken? Wat denk je zelf? Die verschillende standaarden zijn er niet voor niets.\r\n\r\nEn dat laatste idee van Blu-Ray branden met een normale DVD-brander kun je al helemaal vergeten, al was het alleen maar om het feit dat de golflengte van de lasers verschilt en het feit dat de datalaag van een Blu-Tay schijf dichter aan het oppervlak ligt. Die twee zijn dus gewoon fysiek verschillend, de enige overeenkomsten zijn dat het allebei met een laser gedaan wordt, en dat de schijfjes toevallig allebei hetzelfde formaat hebben.\r\n\r\nJe post komt dus nogal verwarrend over, en ik begrijp niet helemaal waar je hiermee naartoe wilt. Misschien dat je daar eerst eens wat duidelijkheid over kunt scheppen.[/QUOTE]\r\n\r\nWat ik bedoel is dat al die schijfjes bestaan uit een leeg vlak met een dichtheid die natuurlijk verschilt. bij CD lage dichtheid, bij DVD hoge dichtheid en bij blu-ray waarschijnlijk nog hoger. Deze schijfjes zijn volgens mij downward compatibel. Nu zijn er al DVD\'s die in een CD speler als CD herkend worden, en in een DVD speler meer gegevens zichtbaar geven. Daar is een naam voor, maar die weet ik niet meer, iets met multi of zo. DVD + en - R(W) schijfjes zijn vogens mij alleen verschillend in de code die vooraan staat. Dit is volgens mij alleen gedaan voor de klantenbinding, vergelijk maar met regiocode. Misschien komt er nog wel een een prijsbreker met DVD\'s waar je zelf mag beslissen of je ze als + of - brandt.\r\nIk hoop dat mijn bedoeling zo een beetje duidelijker wordt
Link naar reactie
Er zijn inderdaad DVD\'s die je ook in een CD-speler kunt gebruiken, ja, maar dat werkt dan veel eenvoudiger als die samenzwering die jij er blijkbaar achter zoekt. Die schijfjes zijn gewoon aan de ene kant van een CD laag voorzien, en aan de andere kant van DVD. Als je dat ding dan met de DVD-laag naar beneden in een CD speler stopt, doet hij het nog steeds gewoon niet, hoe graag je dat ook zou willen.\nVerder is het gewoon een feit dat het verschil tussen DVD+R en DVD-R niet alleen maar een code is die aan het begin van de schijf wordt geschreven, er zijn ook echt hardwarematige verschillen in de spelers die ermee overweg kunnen. Die lijken verder wel op elkaar, vandaar dat ze in één apparaat kunnen worden gebruikt, wat dus een hybride speler oplevert, die dus de DVD±R(W) speler oplevert.\n\nKortom, de verschillen in schijven zijn niet te wijten aan een software-instelling om de klant te neppen, maar aan twee groepen van fabrikanten die allebei met een eigen oplossing voor een gezamenlijk probleem zijn gekomen, vergelijkbaar met wat je nu ziet tussen HD DVD en Blu-Ray. Die twee zijn ook echt hardwarematig verschillend.\n\nIk zou zeggen, ga eerst eens een beetje achtergrondinfo opzoeken, voor je dit soort wazige verhalen gaat verkondigen. De Engelstalige Wikipedia heeft bijvoorbeeld al een paar leuke stukjes over de werking van DVD-R en DVD+R, en ook over nieuwere formaten als HD DVD en Blu-Ray kun je daar veel informatie vinden.
Link naar reactie
Dit idee is totaal uit mijn eigen gedachten ontsproten. Dus ik kan je ook geen link geven.\r\nHebben jullie aandelen bij de schijfjes-firma, dat je het niet wil begrijpen.\r\nConcurentie zal er komen tussen Blu-ray en HD-dvd. Als je straks goedkopere HD-dvd-r\'s kunt gebruiken om in Blu-ray brander te schrijven, dan ben je de laggende derde in deze strijd.
Link naar reactie
Ah, jij bedenkt iets, je wordt niet geloofd en dan komt dat doordat we aandelen in de firma\'s hebben. Goed argument. Ik geloof dat je een harde schijf ook als muis kan gebruiken, en iedereen die dat niet gelooft die heeft aandelen Maxtor?\r\n\r\nZowel de manier waarop de data in de CD worden \"gebrand\" als de frequenties van de laser zijn anders. Ga dus maar eerst onderzoek doen en je inlezen. Nu is het alleen maar een hersenspinsel.
Link naar reactie
Daar komt dan nog bij dat je te laat bent, en dat je dit - als je dat mocht denken - dus nooit op de markt krijgt. Die verschillende standaarden zijn allemaal wat patenten betreft compleet dichtgetimmerd. Wat jij dan zou willen doen is gebaseerd op de patenten van anderen, en je zult dus altijd toestemming moeten hebben om van hun technologie gebruik te mogen maken.\nTel daar dan bij op dat het technisch gezien al een poos mogelijk is om een hybride Blu-Ray/HD-DVD drive te maken, de enige reden dat \'ie er nog niet is, is vanwege het feit dat de verschillende fabrikanten hun toestemming daar niet aan geven. Die hopen nog steeds dat de ander over de kop zal gaan.
Link naar reactie
Nou ik heb me dan maar eens ingelezen over dit onderwerp . En ik ben er uit .\r\nIk dacht dat de schijfjes maagdelijk blank waren, en dat het spoor erop geschreven werdt door de brander. Dan kon je ook een ander (grover) spoor op een fijnere schijf schrijven.\r\nMaar het spoor wordt er door de fabriek ingelegd.[B]En dat maakt mijn idee dus onmogelijk.Bij het schrijven wordt dit spoor gevolgd. Dat spoor is dus bij ieder schijfsoort verschillend en niet te veranderen. Daarmee discussie gesloten.\r\nSorry voor de beschuldigingen door mij geuit .[/B]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...