Ga naar inhoud

HD-films op DVD zetten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nHeb met een HD-camera gefilmd. Prachtige beelden, maar als ik die in de [U]beste [/U]kwaliteit op een DVD wil zetten kan ik ca 10 minuten op 1 DVD kwijt.\r\nOm pakweg 40 minuten materiaal weg te schrijven kan ik dus alleen de kwaliteit naar beneden halen in Pinnacle om zo toch op 1 DVD te schrijven.\r\n\r\nZijn er mogelijkheden om een film in de goed kwaliteit toch op 1 DVD te krijgen? bij speelfilms lukt dat toch immers ook?!\r\n\r\nDank voor jullie reactie,\r\nMarcel
Link naar reactie
Speelfilms worden niet in HD kwaliteit op DVD gezet, maar gewoon op een resolutie van rond de 720x576 pixels (even snel een eigen DVD-ripje nagekeken). HD resolutie begint bij 1280x720 als ik het goed heb, wat dus inhoudt dat je dik twee keer zoveel pixels moet opslaan. Tel daarbij dan nog op dat échte HD-DVD en Blu-Ray films ook geen gebruik meer maken van het oude MPEG-2 (wat op DVD gebruikelijk is) maar van het veel modernere, en veel efficiëntere MPEG-4 formaat, wat gewoon veel beter comprimeert als MPEG-2, en je snapt waarom een HD film - opgeslagen op MPEG-2 formaat - enorme bestanden oplevert.\n\nDe enige manier om de kwaliteit te behouden, maar de boel toch op DVD te zetten, is volgens mij door het geheel in MPEG-4 formaat op te slaan. Denk dan bijvoorbeeld aan DivX, Xvid of het écht H264 formaat, wat voor HD-DVD gebruikt wordt. Nadeel is dan wel dat je DVD-speler er misschien geen raad mee weet. Veel spelers kunnen wel met DivX en Xvid overweg, maar H264 is nogal processor-intensief en zal door een normale DVD-speler waarschijnlijk niet herkend worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...